Reklama

Reklama

Sirotek: První oběť

  • USA Orphan: First Kill (více)
Trailer 1

Příběh zlovolné dívky Esther z hororu Sirotek dostává novou kapitolu. Vyšinutá žena Leena Klammer je pro dobro světa zavřená v ústavu pro duševně choré kdesi v Estonsku. Vysoce inteligentní, promiskuitní Leena je zlo v lidské podobě, trpí řadou psychických poruch a ve svých třiceti letech vypadá jako dítě. Jednoho dne se jí brilantním způsobem povede z blázince utéct a rozhodne se naplnit svůj neméně perfektní plán. Vydává se do Ameriky, kde se vydává za ztracené dítě Esther ze zámožné rodiny. To se jí podaří, ale její zmanipulovaný a vysoce spokojený život obyčejného děvčete se nečekaně zvrtne. Esther je následně vhozena do nervy drásajícího souboje se svou novou matkou, která je připravená udělat cokoliv a svou rodinu před vražedným dítětem ochránit. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (204)

Dzeyna 

všechny recenze uživatele

Jak už to tak bývá, pokračovací díly nikdy nejsou tak dobré, jako ty první. Které mimochodem nikdy neměly pokračovat. Nicméně mám k  Esther pořád určité sympatie, i po letech. Isabelle je téměř identická a hraje to naprosto skvěle. Nemám, co bych vytkla. Snad jen tu přílišnost američnost, kvůli které vypadá horor jako fraška. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

S existenci nového Sirotka je to tak trochu složité. Znalci původního solidního Sirotka od Jaume Colleta-Serrru mají problém nejen v tom, že již při prvním sledování zaznamenali stěžejní zvrat, ale samotný původní Sirotek jim dal jasné odpovědi, jak skončí právě avizovaný prequel Sirotka. Pokud nového Sirotka uvidí znalci nepolíbení originálem, háček je naopak v tom, že již úvodní synopse či trailery jasně naznačí to v čem spočíval největší zvrat původního Sirotka. Pro Jauma Colleta-Serru nicméně první Sirotek zajistil slušnou hollywoodskou kariéru (NON-STOP, Expedice: Džungle, chystaný Black Adam), prequelu Sirotka se poté místo něj chopil William Brent Bell, který je zodpovědný za dvojicí filmů The Boy. Návrat Esther tak velké naděje nevzbuzoval, i proto vlastně výsledek není tak smutný. Tenhle návrat si přesto svou existenci obhájit dvakrát nedokáže.   Od původního Sirotka z roku 2009 sice utekla víc než dekáda a Isabelel Fuhrman už dávno není 11-leté děvče, Isabelle Fuhrman je přesto zpátky. I díky trocha toho digitálního pudru, optickým efektům dětským kaskadérkám. Snaha poté možná byla v tom, aby Isabelle Fuhrman jako z oka vypadla sobě samé z původního filmu, i přes očividnou snahu ovšem Fuhrman vypadá nevyhnutelně starší a především je poznat, že jí v záběru zrovna někdo zaskakuje. Minimálně ovšem pořád dokáže výkon Fuhrman vyvolat husinu, přesto to celé působí dojmem, že si měl někdo komerční potenciál případného navázání na původního Sirotka uvědomit mnohem dříve.   Už původní Sirotek přitom dokázal naznačit, že by o pozadí Leny Klammer šlo natočit solidní nepříjemný psychologický horor. Tento prequel ovšem jen do jisté míry naplňuje formuli původního filmu, kdy se ovšem ukazuje, že měl Collet-Serra svého času mnohem lepší práci s atmosférou, audiovizuálním pojetím i hereckými výkony. V uchopení Bella moc nefunguje atmosféra, audiovizuál působí lacině a Julia Stiles toho - na rozdíl od Very Farmigy z původního filmu - nemá tolik co hrát. Ze Sirotka: První oběti tak vůbec nejde pocit, že se k ní někdo vrátil, protože v prozkoumání titulní záporačky viděl ještě nějaký potenciál. Vypadá to jako laciný pokus navázat na něco, co kdysi fungovalo pouze proto, že návraty k hororovým sériím jsou v posledních letech k módě. Což nutně neznamená, že jsou všechny šik.   Potěší fakt, že se další Sirotek alespoň částečně vydává vlastní cestou, přesto to celé vlastně dvakrát tolik nefunguje. Celé se to vydává velmi očekávaným směrem, jeden zvrat nepůsobí tak silně jako v originálním filmu a po závěru je alespoň snadné vydechnout, začít žít v tom, že žije pouze jeden Sirotek z roku 2009 a říkat si, že na další žádné navázání již nedojde. A pak se objeví informace, že se nejen jedná o třetím dílu, ale mohlo by dojít i na několik dalších filmů. Tady je i srovnávání s kopáním do mrtvoly příliš mírné.   Film, který vyvolává nesrovnalosti vůči originálnímu filmu a především dokazuje, že některé hororové filmy by měli skončit bez jakýchkoliv navázání. Původní Sirotek Jaume Colleta-Serry dodnes funguje jako solidní mrazivý horor, existence První oběti (kdy navíc podtitul tak trochu nedává smysl) je ovšem víceméně omyl..... () (méně) (více)

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Tak cca do půlky mi připadalo, že film jen kopíruje děj předešlého dílu a sází na to, že divák po těch letech zapomněl, co se odehrávalo v jedničce. Jenže pak to vzalo celé nadmíru nečekaný a povedený obrat a celé se to převrátilo naruby, ačkloliv v závěru Bell zase sklouzl k plagiátorství. Celkově to bylo brutálnější a jednodušší, sem tam tu zahaprovala logika a vůbec to působilo béčkovým dojmem. Ale to nakonec tolik nevadilo. Isabelle Fuhrman se za těch třináct let prakticky nezměnila a tady jí to jde k duhu a Julii Stiles mám rád, takže se dalo přehlédnout, že tady se zrovna dvakrát nepřetrhla. Mužská část castingu sice stojí za prd, což platí především pro postavu otce, ale ta jeho tupost se tu nakonec tak nějak ztratila. O žádném nadšení mluvit nemůžu, ale ke spokojenosti to stačí. 65% ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Od zhlédnutí prvního dílu již uplynulo přes 10 let, tudíž jsem zcela zapomněl o co v něm vlastně šlo. Celý ten nápad se mi hrozně líbil a jediný, zato dosti zásadní problém mám s výběrem adoptivní rodiny, která po čase dávala sice racionální vysvětlení tomu, proč se nikdo neměl k tomu provést u podivně vypadající a ještě podivněji se chovající osoby důkladné vyšetření zahrnující například takovou maličkost, jako je test DNA. Je to vždy škoda, když narazíte na film, kde nápad má evidentní potenciál a hrozným způsobem ho promrdá. Diváka to zamrzí kolikrát víc, než když narazíte na píčovinu, která je debilní až do morku kostí. Výběr rodiny byl obrovský krok mimo, který snímek zásadně pohřbil. Od rozuzlení, které přišlo nechutně brzy byla z filmu laciná fraška. [66 %] ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Jednička byla ve své době docela zjevením a to jednak co do atmosféry, ale hlavně díky skvělému hereckému výkonu tehdy dvanáctileté Isabelle Fuhrman. Ale už jen ten nápad, natočit pokračování po 13 (!) letech, které je navíc k původnímu filmu prequelem, je poněkud debi... umm, řekněme ambiciózní. No, samozřejmě to nemohlo skončit jinak, než naprostým bizárem. Různými filmovými triky zmenšená Isabelle v retro šatičkách a s culíčkama, jakkoli herecky stále s přehledem zvládá štěněčí kukuč a roztomilé "daddy," má kostnatý obličej a pevnou mimiku dospělé ženy, které pomalu táhne na 30, a cokoli, co předstíraným šišlavým hláskem pronese, působí... minimálně hrozně nevěrohodně. Přijde mi ale, že si toho tvůrci byli vědomi a nesnažili se o žádný velký psychothriller. Oproti jedničce na to nejdou příliš vážně a přizpůsobili tomu i zápletku, která mě... no, vlastně ve finále svým průběhem dost překvapila a díky tomu i bavila. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (9)

  • Z neznámých důvodů se na filmu nijak nepodílelo studio Warner Bros., které stálo za prvním dílem. O distribuci tohoto prequelu se nakonec postaral Paramount. (fiLLthe3DD)
  • Aby se Isabelle Fuhrman co nejvíce podobala Esther z předchozího Sirotka (2009), pokusili se jí tvůrci „omladit“ kombinací make-upu, souborem triků a prací s hloubkovou kamerou. Navíc měl štáb k dispozici dvě malé dublérky. (Robbi)

Související novinky

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

01.08.2022

Měli jste pocit, že letošní léto bylo, alespoň co se nabídky v kinech a na streamovacích službách týče, doposud poněkud chudé? Pak vás nejspíš potěší zpráva, že srpen v tomhle směru ledacos napraví.… (více)

Reklama

Reklama