Reklama

Reklama

Sirotek: První oběť

  • USA Orphan: First Kill (více)
Trailer 1

Příběh zlovolné dívky Esther z hororu Sirotek dostává novou kapitolu. Vyšinutá žena Leena Klammer je pro dobro světa zavřená v ústavu pro duševně choré kdesi v Estonsku. Vysoce inteligentní, promiskuitní Leena je zlo v lidské podobě, trpí řadou psychických poruch a ve svých třiceti letech vypadá jako dítě. Jednoho dne se jí brilantním způsobem povede z blázince utéct a rozhodne se naplnit svůj neméně perfektní plán. Vydává se do Ameriky, kde se vydává za ztracené dítě Esther ze zámožné rodiny. To se jí podaří, ale její zmanipulovaný a vysoce spokojený život obyčejného děvčete se nečekaně zvrtne. Esther je následně vhozena do nervy drásajícího souboje se svou novou matkou, která je připravená udělat cokoliv a svou rodinu před vražedným dítětem ochránit. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (204)

Dzeyna 

všechny recenze uživatele

Jak už to tak bývá, pokračovací díly nikdy nejsou tak dobré, jako ty první. Které mimochodem nikdy neměly pokračovat. Nicméně mám k  Esther pořád určité sympatie, i po letech. Isabelle je téměř identická a hraje to naprosto skvěle. Nemám, co bych vytkla. Snad jen tu přílišnost američnost, kvůli které vypadá horor jako fraška. ()

oveckaoa 

všechny recenze uživatele

Největší problém filmu je ten, že víme , že Esther přežije tudiž zde chybí moment překvapení a celkově víme už od začátku jak to bude probíhat čekal jsem i nějaké narážky na dvojku, ale ani ty nepřišly.  Ačkoliv se to jmenuje první oběť není to pravda jelikož je tam řečeno , že Esther už dříve lidi zavraždila a konec je hodně uspěchaný a nedává ani moc smysl jak by to chtěla vysvětlit, že někdo umřel zvláště poté co volala s manželem a říkala, že je vše v pohodě je zde i nedomyšlené to, že náhodné děcko prostě dojde řekne jsem pohřešovaná holka a všeci jí prostě věří. Film ani nevysvětlí proč ji z toho institutu nehledaly to nevysvětlila ani dvojka, ale tohle je prequel .  Konec je hnusný s těmi digitálními plameny jako je jasné , že točit to s reálnými je o hubu , ale tady to bije do očí speciálně ten konec kdy Esther prochází hořící budovou Jinak je to spíše průměrný horor 60 procent ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Na to, jak poměrně zbytečný se tenhle prequel už od prvního oznámení jevil a jak jsem si neuměl celou dobu ani představit, že by mohl být po dějové stránce vůbec nějak funkční, nakonec se to s umírněnými očekáváními dalo sledovat. Kvalitativní sešup z jedničky je značný, poměrově asi jako Dětská hra a Dětská hra 2, kde se taky nepřišlo s ničím extra novým, ale bavilo to. Scénář zde v půli aspoň přichází s poměrně zábavným zvratem, který už sice sahá do hodně béčkových a přiblblých sfér, ale o to víc poté film funguje jako černá komedie, v níž je zábavné sledovat, jak se hlavní postavy společně špičkují. Jen to chtělo do toho nasypat víc černého humoru, takhle to skončilo kdesi napůl cesty. Žádná sláva, ale taky žádná tragédie. [Filmový víkend ČSFD 2022] ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

S existenci nového Sirotka je to tak trochu složité. Znalci původního solidního Sirotka od Jaume Colleta-Serrru mají problém nejen v tom, že již při prvním sledování zaznamenali stěžejní zvrat, ale samotný původní Sirotek jim dal jasné odpovědi, jak skončí právě avizovaný prequel Sirotka. Pokud nového Sirotka uvidí znalci nepolíbení originálem, háček je naopak v tom, že již úvodní synopse či trailery jasně naznačí to v čem spočíval největší zvrat původního Sirotka. Pro Jauma Colleta-Serru nicméně první Sirotek zajistil slušnou hollywoodskou kariéru (NON-STOP, Expedice: Džungle, chystaný Black Adam), prequelu Sirotka se poté místo něj chopil William Brent Bell, který je zodpovědný za dvojicí filmů The Boy. Návrat Esther tak velké naděje nevzbuzoval, i proto vlastně výsledek není tak smutný. Tenhle návrat si přesto svou existenci obhájit dvakrát nedokáže.   Od původního Sirotka z roku 2009 sice utekla víc než dekáda a Isabelel Fuhrman už dávno není 11-leté děvče, Isabelle Fuhrman je přesto zpátky. I díky trocha toho digitálního pudru, optickým efektům dětským kaskadérkám. Snaha poté možná byla v tom, aby Isabelle Fuhrman jako z oka vypadla sobě samé z původního filmu, i přes očividnou snahu ovšem Fuhrman vypadá nevyhnutelně starší a především je poznat, že jí v záběru zrovna někdo zaskakuje. Minimálně ovšem pořád dokáže výkon Fuhrman vyvolat husinu, přesto to celé působí dojmem, že si měl někdo komerční potenciál případného navázání na původního Sirotka uvědomit mnohem dříve.   Už původní Sirotek přitom dokázal naznačit, že by o pozadí Leny Klammer šlo natočit solidní nepříjemný psychologický horor. Tento prequel ovšem jen do jisté míry naplňuje formuli původního filmu, kdy se ovšem ukazuje, že měl Collet-Serra svého času mnohem lepší práci s atmosférou, audiovizuálním pojetím i hereckými výkony. V uchopení Bella moc nefunguje atmosféra, audiovizuál působí lacině a Julia Stiles toho - na rozdíl od Very Farmigy z původního filmu - nemá tolik co hrát. Ze Sirotka: První oběti tak vůbec nejde pocit, že se k ní někdo vrátil, protože v prozkoumání titulní záporačky viděl ještě nějaký potenciál. Vypadá to jako laciný pokus navázat na něco, co kdysi fungovalo pouze proto, že návraty k hororovým sériím jsou v posledních letech k módě. Což nutně neznamená, že jsou všechny šik.   Potěší fakt, že se další Sirotek alespoň částečně vydává vlastní cestou, přesto to celé vlastně dvakrát tolik nefunguje. Celé se to vydává velmi očekávaným směrem, jeden zvrat nepůsobí tak silně jako v originálním filmu a po závěru je alespoň snadné vydechnout, začít žít v tom, že žije pouze jeden Sirotek z roku 2009 a říkat si, že na další žádné navázání již nedojde. A pak se objeví informace, že se nejen jedná o třetím dílu, ale mohlo by dojít i na několik dalších filmů. Tady je i srovnávání s kopáním do mrtvoly příliš mírné.   Film, který vyvolává nesrovnalosti vůči originálnímu filmu a především dokazuje, že některé hororové filmy by měli skončit bez jakýchkoliv navázání. Původní Sirotek Jaume Colleta-Serry dodnes funguje jako solidní mrazivý horor, existence První oběti (kdy navíc podtitul tak trochu nedává smysl) je ovšem víceméně omyl..... () (méně) (více)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Tak cca do půlky mi připadalo, že film jen kopíruje děj předešlého dílu a sází na to, že divák po těch letech zapomněl, co se odehrávalo v jedničce. Jenže pak to vzalo celé nadmíru nečekaný a povedený obrat a celé se to převrátilo naruby, ačkloliv v závěru Bell zase sklouzl k plagiátorství. Celkově to bylo brutálnější a jednodušší, sem tam tu zahaprovala logika a vůbec to působilo béčkovým dojmem. Ale to nakonec tolik nevadilo. Isabelle Fuhrman se za těch třináct let prakticky nezměnila a tady jí to jde k duhu a Julii Stiles mám rád, takže se dalo přehlédnout, že tady se zrovna dvakrát nepřetrhla. Mužská část castingu sice stojí za prd, což platí především pro postavu otce, ale ta jeho tupost se tu nakonec tak nějak ztratila. O žádném nadšení mluvit nemůžu, ale ke spokojenosti to stačí. 65% ()

Galerie (14)

Zajímavosti (9)

  • Začátek filmu se odehrává v Estonsku v psychiatrickém ústavu v roce 2007, pak krátce v Rusku a zbytek v nejmenované vesnici v Connecticutu na východě USA. (noelcoward73)
  • Natáčení probíhalo ve Winnipegu, hlavním a největším městě kanadské prérijní provincie Manitoba. Natáčelo se během pandemie covid-19 od 26. října do 11. prosince 2020. (noelcoward73)

Související novinky

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

01.08.2022

Měli jste pocit, že letošní léto bylo, alespoň co se nabídky v kinech a na streamovacích službách týče, doposud poněkud chudé? Pak vás nejspíš potěší zpráva, že srpen v tomhle směru ledacos napraví.… (více)

Reklama

Reklama