Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Situační komedie Václava Vorlíčka vychází z životní reality roku 1985, ozvláštněné klíčovým pohádkovým motivem. Námět Václava Nývlta těží z častého nesplnitelného přání mnoha lidí, kteří by v nejrůznějších situacích ze všeho nejraději byli někým jiným. Dvěma hrdinům filmového příběhu - slušnému, leč sucharskému inženýru Zárubovi, a sňatkovému podvodníkovi Majerovi - se působením tajemných sil Měsíce toto přání splní. Oba muži si vymění podobu, což ovšem ostře kontrastuje s jejich nezměněnými charaktery a hlasy. Nepochopitelná záměna se přirozeně stává zdrojem mnoha komických zápletek a situací. Happy end pak ústí do typicky pohádkového spravedlivého potrestání darebáka a zadostiučinění, kterého se dostane poctivému člověku. Nenáročná komedie s morálním podtextem se opírá především o herecké výkony dvou odlišných komiků Petra Nárožného a Oldřicha Kaisera. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (101)

honajz 

všechny recenze uživatele

Poněkud nezdařilá komedie o záměně osob v podání Petra Nárožného a Oldřicha Kaisera, a co se z toho vyvrbilo. A když mluvím o záměně, tak si ti dva prohodí rovnou těla - podobně jako třeba v Podivném pátku, resp. remaku Mezi námi děvčaty. Jenže zatímco u těchto amerických filmů slouží ona výměna k nějakému pochopení se, posunu, tato česká komedie žel funguje jen pro princip samotný a nijak téma nerozvíjí. Petr Nárožný hraje poněkud usedlého šéfa v textilce, s konzervativními názory, který se ne a nemá ke svatbě se svou dívkou (hraje ji již zesnulá Eva Jakoubková). Zatímco Oldřich Kaiser představuje světoběžníka, který rád potěší a utěší ženy všeho věku, asi je mu jich líto či co, a není divu, že je hledán policií. Tato expozice trvá skoro víc jak třetinu filmu. Když pak dojde k prohození těl a duší, až na pár výjimek se zase nic tak veselého neděje (snad nejlepší je Nárožného proměna v milého chlípníka, který holky v textilce konečně dokáže plácnout po zadečku). Pak jde jen o narafičenou svatbu, vyvlečení se z policejního stíhání, a nakonec o pokus vše zvrátit zpět, což se odehraje trošičku křečovitě, ale budiž. Jenže filmu pak chybí dovětek, dohra, doznění. Žena se vrátí, padne manžílkovi kolem krku, a my ani nevíme, přineslo to něco jemu, jí, podvodníkovi? A co ty holky z textilky? Skutečně škoda, námět není špatný, ale takto podaný by vydal spíše na středometrážní film. A tak pro chlapa jedinou zajímavostí mohou být odhalené kozy Jany Švandové, a i když zde hraje Bára Štěpánová, tak ta dá na své bohatství jen jemně nahlédnout. ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Ač to mnohým bude připadat neuvěřitelné, prosba k úplňku skutečně funguje. Kdysi jsem se pod vlivem tohoto filmu snažil čenžnout svůj starý trabant za něco reprezentativnějšího. Upřímně jsem se k Měsíci modlil, a hle, když jsem ráno přišel na parkoviště, výměna skutečně proběhla. Bohužel s někým, kdo žádné auto neměl... Jinak k nezapomenutelným scénám snímku patří určitě ta s esenbákem Potměšilem, který se v reakci na Kaiserovo vysvětlování, že si s Nárožným nevyměnili fotku v občance, ale rovnou celé obličeje, zeptá: Schválně?; Švandové konstatování, že dobrácké oči na muži nikoho nezajímají; perfektní Kaisrova mimika, když hrál Nárožného; rvačka hlavních postav. ()

Reklama

fabecc1222 

všechny recenze uživatele

Globálně vzato má tenhle film výborný námět a potenciál se zařadit k osmdesátkovým klasickám. Bohužel, jediná co stojí za povšimnutí je snadno rozpoznatelná Svobodova hudba, jinak si scénárista, klíčový to prvek komedie, vybral slabší chvilku, a z nějakého důvodu nedokázal z výměny těl vytvořit ani jeden povedený fórek, a naopak většina dialogů upadá do marastu tragického dobového-vztahového tlachání. ()

tranquill 

všechny recenze uživatele

"Zkuste napřed zazvonit, co když tam už jste a nevíte o tom?" Zde slabé hodnocení a přitom tolik hlášek. "Copak to tady rozebíráte? .. Rozebíráme kouzlo rodinného krbu, Martičko.. Tak ho koukejte zase složit zpátky!" Já se bavil skvěle. "...a tím hůř tady, v tomdle podniku, kde nejsou lidi, ale samý ženský!" ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Pro mě zcela neznámá komedie, jež potvrzuje, že i v komunistickém Československu uměli tvůrci natočit povedený film s vděčnou látkou záměny osobnosti. Takové téma vyžaduje naprosto špičkové herce, což pánové Nárožný s Kaiserem, ne na sto, ale na dvě stě procent splňují. Velmi dobře jsem se bavil a vůbec nechápu, že je ohodnocen padesáti procenty. To je teda dost nezasloužené. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (14)

  • Režisér Václav Vorlíček sa nezhodol s autorom námetu Václavom Nývltom. Keď mu ten ponúkol scenár, mal režisér niekoľko nápadov, ako ho prišiť sebe na telo. Lenže autor mal inú predstavu, chcel menej komediálnych situácií ako by si režisér prial. (Raccoon.city)
  • Jana Švandová povedala, že na tú dobu erotické scény, ktoré natočila vo filme s Oldřichem Kaiserem (Oskar): "Boli zábavné, on bol odjakživa zabávač, živel, showman, človek sa s ním stále musel smiať, takže som ani žiadny ostych počas nich nepociťovala. Na to s ním jednoducho nebol čas.“ (Raccoon.city)
  • Vzhľadom k tomu, že Oldřich Kaiser (Oskar Majer) s Petrom Nárožným (Kamil Záruba) hrali časť filmu jeden druhého, asi pol roka pred natáčaním sa začali pravidelne stretávať, aby sa lepšie spoznali. Nikdy predtým sa spolu nestretli. Schádzali sa v kaviarni, kde si Kaiser objednával fľašu bieleho vína a Nárožný popíjal čaj. Stali sa dokonca terčom posmechu kolegov, že spolu chodia na rande a trávia viac času ako so svojimi vlastnými rodinami. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama