Režie:
Michael BayKamera:
Roberto De AngelisHudba:
Lorne BalfeHrají:
Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza González, Moses Ingram, Garret Dillahunt, Colin Woodell, Keir O'Donnell, A Martinez, Devan Chandler Long (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (384)
Silne akčné, miestami až chaotické, rasovo super vyvážené a super žena tiež bola. Takže sa nemusíme ničoho báť, aj záporák bol dosť biely, proste hnusný supremacista, akými my belosi nepochybne sme. Inak to ale napriek dvom hodinám rýchlo preletí a na Jakea Gyllenhaala sa veľmi dobre pozerá, ako všetkých zatieňuje svojim spoteným hereckým prejavom. A na Eizu Gonzáles sa pozerá dobre zas z iných dôvodov. ()
Takový obvyklý den v LA. I přes svoji (klasickou) délku, mě to nenudilo a film mi celkem rychle uběhl, ale čekal jsem teda o něco větší nářez od Baye, musím to napsat, ale akce byla maličko nudná (často zbrklá kamera i střih). Každopádně, asi ze z toho vytřískalo co se dalo, co jiného do toho ještě nacpat, když celé dvě hodiny sledujeme jenom to, jak se snaží se sanitkou setřást všechny poldy z města. Občas jsem měl pocit, že sleduju záměrně přehlídku, těch nejlepších, émerických, policejních aut, jakože MY jsme ti nejlepší na světě prostě. Top scéna - kulomet, kartel, jinak ale žádná echt akční zapamatovatelná scéna tu prostě není. Gyllenhall zahrál parádně a samozřejmě bílej musí umřít, jo a nechápal jsem tu teploušskou vsuvku (FBI agent), to jako vážně ?! No, předešlý Bayovo 6 underground, se mi líbilo o dost více. (559. hodnocení) ()
Zrodila se legenda, ovšem ne na plátně, v což by někdo mohl tajně doufat, ale v kinosále na projekci ČSFD. Pokud budete pročítat první recenze, tak si určitě povšimnete, že se nejedna z nich zmíní o tajemné slečně, která nešla přeslechnout. Musím se přiznat, že i já jsem si říkal „musím si počkat, až se rozsvítí, abych viděl, jak ta slečna s hurónským smíchem vlastně vypadá.“ :-D Seděla hned o řadu za námi. Slečnu jsme pak potkali ještě na nástupišti v metru. Ač se zapojila s námi do rozhovoru, tak jsem se neprozřetelně zapomněl zeptat na její nick. Škoda, při příští její účasti na projekci bychom už věděli, do čeho jdeme :-D K filmu: Klasika ve stylu, vypni mozek a bav se. Byla tam snad všechna hollywoodská klišé posledních let: jedna z hlavních postav musí být černoch, když bude adoptovaný tak o to lépe. Musí se zde objevit alespoň jeden homosexuál. Musí zde být freecoolin policajt, co má domácího mazlíčka. Prostě něco jako Jake a Tlusťoch, ale mladší a akčnější verze. Musí tam bý alespoň jedna docela pohledná slečna, ideálně záchranářka. Musí tam být gang samozřejmě pokud možno hispánský. Musí tam být hodně bouraček, to mají diváci vždycky rádi, občas musí něco vybouchnout a musí se tam hodně střílet. Musí tam být vrtulník, když bude více než jeden, tak jen dobře. Z tohoto výčtu to může vypadat na slaboduchý akčňák. Ano, uvěřitelnosti to moc nepobralo. Některé scény, které v reálném životě jsou docela vážné např. boj o život, vyvolávaly v sále spíše smích, než zatajený dech. Těžko říct jaký byl skutečný záměr tvůrce. Celý film je jedna velká honička ovšem poctivě natočená. Když si odmyslím ty nesmysly, tak jsem se ve finále docela dobře bavil, neb spád tomu nechyběl. . . . . Pozor spoiler:🧍♂️🚶🏿♂️🔫🏦💰🚔👮🔫🏃🏃👮🔫🚑👩⚕️🚓🚓👮🏽🩸💉🚑🚓🚁🌉🚁🚑🚑🚑🚓💥⚰️🚓🔫🚑⚰️⚰️👩⚕️💵🙋🏿 ()
Na jednu stranu zamrzí, že Bay s vyvázánímí se z žoldu "Transformerů" přišel o zvrhle naducané rozpočty a musí tak po letech bezuzdného hýření dělat formální kompromisy. Které ostatně sám hořce přiznává, když o některých CGI záběrech "Ambulance" říká, že jsou "shit". Ale stejně je super vidět tohoto Johna Waterse mainstreamu a Daria Argenta akčňáků zase zběsile řádit. Nikdo jiný si nedokáže formálně tak ulítnout jako mistr povrchnosti. Nechápu floskule, že u Bayových filmů se má vypnout mozek. Naopak jen, když ho člověk zapne a naladí na camp režim, může si bayhem plně užít. Bay netočí realistické filmy a nezajímají ho klasická vyprávění. V jádru si ani jeho filmy nelze užívat pouze pasivně, že by se u nich diváci "jen" bavili či dojímali. Nádherně to zpřítomňuje právě porovnání původní severské dramedy "Ambulance" a Bayovy variace na ni. Dánové vzali žánrové elementy a procedili je empatií a nedhledem, čímž vytvořili právě onen perfektní divácký film. Bay naopak z původního vyprávění vzal pouze základní premisu. Vyhodil vše civilní či (filmově) realistické a před diváky rozprostřel svůj svět reklamní über-reality a soapoperových emocí, kde je všechno vytočené nikoli jen na jedenáct, ale spíš až k dvacítce. Podobně jako u Zdeňka Trošky se také v bayversu všechny postavy vyjadřují především křičením či štěkáním holých vět s povahou sloganů. Čím méně prostoru konkrétní figury ve filmu mají, tím více představují vyhrocené karikatury, jejichž předobrazem ale není každodenní realita, nýbrž umělá iluze PR videí a videoklipů. Všechna auta jsou tu fungl nová a naleštěná, hrdinka i v nejvypjatějších chvílích operace v polních podmínkách má dokonalý make-up a členové policie se rekrutují výhradně z řad steroidových mastodontů. Stejně jako zmíněný Argento také Bay se nezatěžuje blbostmi jako jsou uvěřitelnost či logika, ale jde mu pouze a především o to, aby každý jednotlivý záběr byl co nejstylovější a nejefektnější. A v tomto ohledu je "Ambulance" absolutní žrádlo. Bay totiž dospěl do (prozatímního) vrcholu své ADHD filmařiny a sází jeden zhůvěřile vymazlený a okázale samoúčelný záběr za druhým. A navíc si na hraní vzal drony, respektive machry na jejich ovládání, které pustil zcela ze řetězu. Vedle fantasmagorických dronových záběrů a reálné akce s minimem digitálních efektů pak na "Ambulanci" nejvíce pobaví Bayův pokus nasednout na vlnu aktuálních progresivních tendencí hollywoodské kinematografie. Jenže protože sám je esencí termínu "douchebag", tak jeho verze diverzity a reprezentace nevyhnutelně nabývá podobu absurdně zhovadilé karikatury. Bay prostě zase dokázal, že u jeho filmů diváci především nevěřícně kroutí hlavou. A při správném naladění se v tom skrývá úžasná slast. ()
Bay je přerostlý dítě, který má to štěstí, že si z bezedných zdrojů může kupovat nový techno hračky. Jenom by mu měl někdo sdělit, že natočit dronem půlku vysoko-rozpočtovýho filmu prostě nemůže fungovat. A tak tu půlku filmu sledujeme kameru ulítávat jaksi zcela mimo dění, kde se všichni snaží vydat ze sebe maximum, ale všichni se bojí Bayovi říct, že je kokot. Mít to klasickej vizuál i střih, vytřískala by se z toho skvělá drsná kriminálka. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (14)
- Skladba, která zní na konci filmu, pochází z jiného snímku Michaela Baye, ke kterému napsal hudbu Lorne Balfe. Jedná se o skladbu „Forgotten“ z filmu 13 hodin: Tajní vojáci z Benghází (2016). (radik92)
- Pôvodne si mala hlavnú ženskú rolu zahrať herečka Amber Heard. (MikaelSVK)
- Ve filmu jsou zmíněny snímky Statečné srdce (1995), Skála (1996) a Mizerové (1995). (Duoscop)
Reklama