Reklama

Reklama

VOD (1)

Operátor tísňové linky (Jake Gyllenhaal) se snaží zachránit volající, které jde o život, ale brzy zjistí, že všechno je úplně jinak. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (254)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Americká předělávka thrilleru Tísňové volání vyvolávala i kvůli vysokým kvalitám dánského originálu snadno pochybnosti. I kvůli pověsti amerických předělávek evropských hitů. V hlavní roli americké předělávky se sice objevuje Jake Gyllenhaal, režíruje schopný Antonie Fuqua a hlasové výkony propůjčili například Riley Keough, Ethan Hawke či Paul Dano, přesto snadno vznikali pochyby. Várka pozitivních ohlasů z Filmového festivalu v Torontu přitom začala slibovat, že americké The Guilty rozhodně není zbytečnou záležitostí a pochyby by snadno měli jít stranou. Bohužel první várky nadšených ohlasů vždy nezaručují jasnou výpovědní hodnotu.   Po nadšených ohlasech z Toronta je Viník zklamáním. I tentokrát většinu času sází americká verze na jednu místnost, jeden telefon a jednoho herce. Jake Gyllenhaal má v podstatě prostor jen pro sebe a dokáže opět dokázat, že jedním z nejtalentovanějších herců současného Hollywoodu. Krom menších rolí a vokálních výkonů je Viník v podstatě Gyllenhaalovou One Man Show, kdy Gyllenhaal do svého výkonu skutečně dává naprosto všechno. Jestli kvůli něčemu stojí za to Viníka vidět, je to právě Gyllenhaalův výkon.   Fuqua dokáže pracovat s atmosférou, rozhodnutí, že se kamera v podstatě většinu času věnuje Gyllenhaalovu obličeji pomáhá se jeho postavě dostat pod kůži, působí to skoro tak, že je divák přímo vedle Gyllenhaala a jeho náročnou službu prožívá s ním.   Scénáře se chopil Nic Pizzolaneto, autor mimochodem takového nenápadného seriálu jménem True Detective. Jeho scénář dle očekávání není adaptací dánského filmu 50: 50, s takovým hlavním hrdinou pracuje zcela jiným způsobem. Viník se celkově snaží útočit více na emoce, Tísňové volání bylo ovšem o poznání více vtahující a zajímavější. I s hlavním hrdinou ve finále pracovalo o poznání zajímavěji, Viník v tomhle ohledu zklamává a zamrzí to i kvůli faktu, že scénář psal právě Pizzolaneto. A momenty, kdy se to celé jaksi pokouší o sociální komentáře jsou vyloženě nefunkční.   V průběhu to vypadá, že i přes fakt, že se film odehrává většinu času v jedné místnosti s jedním hercům to celé bude vizuálně nápadité. Fuqua a kameraman Maz Makhani skutečně přichází se zajímavými vizuálními nápady, ve finále jich ovšem není zas tak moc. Časem se navíc vlastně definitivně ukáže, že i přes fakt, že nejde o kopírku 50: 50 je Viník pořád tak trochu film navíc, kterému nemá člověk důvod dávat přednost právě před Tísňovým voláním. Americká verze má sice skvělého Gyllenhaala, Tísňové volání ovšem mělo zase skvělého Jakoba Cedergrena a celkově v něm vše fungovalo o poznání působivěji. Americká předělávka samotný námět kdovíjak nepozměňuje, krom pár stěžejních rozdílů nepřidává nic nového. A i proto se jen tak nezbaví pachutě zbytečnosti.   Viník neurazí. Díky faktu, že trvá pouze hodinu a půl rychle uteče, má skutečně skvělého Gyllenhaala, v první polovině slušné vizuální uchopení a i hudba Marcela Zarvose slušně podporuje atmosféru, kterou Fuqua v rámci možností servíruje. V průběhu se ovšem definitivně ukáže, že Viníka svět nepotřebuje, protože po Tísňovém volání přeci jen nic nového nepřináší. Krom sledování fascinujícího výkonu Gyllenhaala vlastně snad neexistuje důvod, proč by měl někdo dávat před Tísňovým voláním přednost právě téhle americké předělávce. Pro neznalce původního filmu možná bude fungovat o poznání silněji, ta pravá kvalita ovšem v případě této látky pochází z Dánska....... () (méně) (více)

classic 

všechny recenze uživatele

Vinný(m)” človekom je vlastne v tomto prípade, KTO presne... ? To by mi mohol predsa trochu viacej ozrejmiť práve → Operátor č. 625, pracujúci v stredisku tiesňového volania pod hlavičkou losangeleskej polície s povestným číslom 9-1-1, pričom Kaliforniu zrovna zachvátili masívne požiare, a tak (a)čida nie je žiadna núdza o maximálne vyhrotené situácie s tým snáď automaticky spojené, a to ani nehovoriac o tom, ako ich doslova prežíva → strážnik Joe Baylor, ktorého z nebezpečných ulíc, teraz »pre istotu« radšej prevelili na pohotovostnú linku pred veľkú obrazovku počítača so samými dôležitými informáciami a so slúchadlami na ušiach, aby im pozorne načúval, či aj povedzme s neuveriteľne pevnými nervami v zálohe, kedy skrátka počas tejto dlhej a nočnej šichty, vzťahujúcej sa z nedele 22. novembra na pondelok 23. novembra, prijímal všetky hovory od naprosto všelijakých jedincov v rôznych rozpoloženiach, koľkokrát nachádzajúcich sa v ohrození života, pritom sám "policajt" má rovnako najrôznejšie problémy od výmyslu sveta, ktoré sa mi budú postupne zobrazovať, pretože si to vyslovene žiadajú, nakoľko vzniká i obzvlášť zaujímavá »konfrontácia« s volajúcou, s akousi úplne neznámou, rozrušenou ženou → menom Emily Lightonová, ktorú mal údajne uniesť jej bývalý manžel Henry Fisher, a tak, zdá sa, že na telefónnej centrále, bude mimoriadne rušno, ale podotýkam, že iba výhradne z protagonistového uhla pohľadu na mieste pracoviska, no zároveň aj dodávam, že do tohto procesu, sa postupne zapájajú i ďalšie zložky, trebárs diaľničná hliadka, ktorá možno tiež priloží ruku k dielu, či aj niektorý z kolegov...?  A každou ďalšou ubehnutou minútou, na povrch vyplávajú pestré poznatky, a to nielen ohľadom unesenej Emily, ale aj okolo hlavnej postavy, ktorá má taktiež toho veľa na srdci, čo by chcela potom povedať...? / Dosť skoro sa „Yankeeovia” podujali na spracovanie ďalšieho remaku, keďže škandinávska (kodanská) "pôvodina" sa nakrútila len pred tromi rokmi, tak by sa mohlo nateraz zdať, že sú scenáristicky na samom dne, lebo neustále iba "recyklujú" ako o preteky , no i napriek tomu, im to ešte v tejto chvíli → „zhltnem aj s navijakom” , i keď už veľmi dobre viem, že sú v tom Hollywoode tak strašne zúfalí, a zrejme to ináč už ani nebude, aj keď má tvorivá dielňa Netflix, stále dvere dokorán otvorené, čo inak v laickom slovníku znamená, že o budúce prekvapenia, by ani tak nemusela byť strašná bieda, však ? V podstate chcem tým naznačiť, že verím v budúcnosť streamovacích spoločností, kde sa im talentovaní režiséri budú asi sami ponúkať, keďže tu majú naprostú voľnosť. Vskutku, takmer by som udelil → plný počet hviezdičiek, ale svedomie by mi to absolútne nedovoľovalo, a to už len kvôli tomu dôvodu, že to tu nedávno jednoducho bolo, a síce hneď nehovorím, že v lepšom spracovaní, a tak sa teda → nádejný herec Gyllenhaal spolu s rutinérskym režisérom Fuquom, aspoň(že) nemusia za nič hanbiť, i keď to mali tentokrát hodne zjednodušené. PS: Z(o) (ne)známych hlasov som spoznal len ten Sarsgaardov, ktorý ako by škótskemu, hereckému kolegovi McGregorovi, úplne z oka vypadol, no nielen to, keď pre malú zaujímavosť okrem toho doplním aj to, že hrdina filmu je súčasne i jeho švagrom, keďže jeho (staršia) sestra Maggie patrí k jeho pôvabnej manželke už od roku 2009, a tak pevne verím, že im to vydrží najmenej raz toľko, ako doteraz ? () (méně) (více)

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Se znalostí norského originálu a tedy celé zápletky včetně pointy už to nedokáže strhnout. Spíše si jen užíváme přítomnost Jakea Gyllenhaala a porovnáváme formální koncept, který zde spestřují velké displeje komunikačního centra, zobrazující kalifornské požáry. Intenzita vypjatého psychického stavu hlavní postavy je na mainstreamovou Netflixovku překvapivá, jakoby se s ní Antoine Fuqua snažil dohnat chybějící syrovost a autenticitu původního film. Gyllenhaal se herecky snaží a všichni víme že umí, ale míra koncentrace na jeho postavu je až prvoplánově přepálená. Neznáme ji a její dobré lidské stránky natolik, abychom s ní mohli soucítit. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„ZLOMENÍ LIDÉ ZACHRAŇUJÍ ZLOMENÉ LIDI…“ ///    Tak předně nechápu, co vedlo Fuguu k tomu, že natočil tohle. Trochu chápu Gyllenhaala, páč role to je parádní, vlastně nesleze z vobrazu, mluví, mluví, mluví, jede emoční bomby... Takže jo, dobrý. Škoda, že je druhej! Film pro ty, co neznaj originál.   ///  NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Den skyldige? Neznám. 2.) Chci dělat na tísňový lince. /// Thx za titule „Vít Bezdíček“.       /// PŘÍBĚH  ***  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  ** ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dánskou verzi jsem neviděla, proto možná nadhodnocuji. Ale kamera i herecký výkon Jakea mi přišly výborné a zasazené do příběhu, který mi nedal vydechnout, přestože jsem ve skutečnosti viděla jen čím dál zoufalejšího policistu na tísňové lince. Sedla mi i pointa, která je možná moralizující, ale já myslím, že lidé, kteří mají svědomí, se pod dojmem tak silné zkušenosti mohou zachovat i v reálu. SHRNUTÍ: Když se ti svět zúží jen na jediný telefonát a všechno je jen na tobě. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (5)

  • Film byl natočen za pouhých 11 dní. (SONY_)
  • Pár dní před natáčením filmu byl režisér Antoine Fuqua v kontaktu s covid-19 pozitivním člověkem. Proto musel podstoupit karanténu, při které režíroval z dodávky, kde byly monitory. (dan4815)
  • Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v Los Angeles. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Chris Rock bude režírovat remake dánského Chlastu

Chris Rock bude režírovat remake dánského Chlastu

30.01.2024

Lamentovat nad tím, že vznikají anglicky mluvené remaky světových filmových hitů, by už nemělo příliš smysl. Občas z toho může alespoň vzejít fajn snímek, který podnítí zájem o danou látku, případně… (více)

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

10.10.2021

Přestože zatím o příštím filmu britského filmaře Guye Ritchieho (Rozhněvaný muž, Sherlock Holmes) nevíme takřka nic, projekt už se pomalu začíná blížit před kamery. O hlavní roli teď navíc jedná Jake… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno