Kamera:
Bill PopeHudba:
Don DavisHrají:
Jennifer Tilly, Gina Gershon, Joe Pantoliano, John P. Ryan, Christopher Meloni, Richard C. Sarafian, Mary Mara, Peter Spellos, Kevin Michael Richardson (více)Obsahy(1)
Bound je napínavý akční thriller o ženě, bývalé podvodnici, která naletěla mafiánovi - jenž „pral“ špinavé peníze. Spolu s další podvedenou dívkou se zapřísáhnou, že se pomstí a oberou mafii o dva miliony dolarů, a sice velice dobře promyšleným plánem. Ten, žel ztroskotává v okamžiku, když se začínají dít nepředvídatelné události. Všichni hráči této hry se náhle ocitají ve smrtelných pavučinách překvapení a podvodů... (Intersonic)
(více)Videa (1)
Recenze (202)
Wachowskím sa podarilo natočiť obstojnú modernú noirovku, ktorá môže bez obáv konkurovať aj tým najlepším filmom tohto žánru, ktorý najväčšie úspechy žal v 40. a 50. rokoch. Erotická atmosféra erekčná, vraždy primerane krvavé a scenár šikovne napísaný. Neviem sa však predsa len zbaviť dojmu, že niečo tomu chýba. ()
Když chodí holky s holkama.. aneb jeden hňup, jenž pere špinavé peníze, si myslí, že mu to klape na všech frontách, ovšem jeho přítelkyně se seznámí s potetovanou a z vězení právě propuštěnou údržbářkou Ginou Gershon a na malér je zaděláno. Půjde o jeho prachy i ego, páč si jeho milá začne užívat lesbického sexu s novou známostí. Svérázný a rafinovaný debut, za kterým stojí slavní bratři (dnes sestry) Wachowski. Už tehdy prokázali slušný cit pro vizuál, nabídli několik kamerových vychytávek a efektních průletů, i zvukově mi to lehce připomínalo jejich pozdější kultovní trhák. ()
Prudké zoomy na herce i předměty, kamerové průlety zdmi, makro záběry na předměty a poletující objektivy kolem statických postav - jasně, ty trademarky tam jsou. Koneckonců v době natáčení Bound byl scénář k Matrixu již odevzdaný Jonu Silverovi a tenhle film tak měl sloužit jako důkaz schopností Wachowských. Mě mimo to zaujalo hlavně klaustrofobní rámování záběrů a lynchovský nádech mafiánského vnitrosvěta prapodivných mužů v oblecích, přecházejících z černých aut do tajemných bytů, v jejichž závěsu se nese příslib extrémního násilí. Když zde mají lidi sex, mají ho hodně, když se řežou, řežou se strašně. A do toho kolem nich dělá kamera vžžž a všííí. Kdyby ústřední duo tak šíleně nepřehrávalo, jedu do plnejch. (respektive u Jennifer Tilly vim, že to je prostě její herecká metoda, ale Gershon se svym neustálým teatrálním postojem připomíná někoho z 90s videoklipu, kde se nemůže vyjadřovat slovy, ale pouze tatrálními pozicemi) ()
Díky tomuhle filmu jsem se kdysi dozvěděl, že mínojský labrys je prý jedním ze symbolů lesbismu. Hmmm... no nevím, spíš se mi zdá logičtější jako symbol řeckého fašismu nebo novopohanství, ale budiž. Vzpomínám si, že zpočátku mě sice zarazil hodně... ehm... "svérázný" hlas Jennifer Tilly, ale zvykl jsem si. Jinak jsem se u filmu celkem dobře odreagoval, solidní černohumorná komorní gangsterka, natočená skoro celá ve dvou pokojích a jedné koupelně. Po trochu rozvláčném začátku nabral film na obrátkách, a i když ničím převratný ani originální nebyl, líbil se mi. I teď podruhé. Chtěl jsem dát za silné tři, ale když zjišťuju, že se jedná o režisérskou prvotinu, dávám čtyři. A taky zjišťuju, že z bratra Larryho Wachovského se stala sestra Lana Wachowski. Džýzys... ()
Pustil jsem si to hlavně kvůli opěvovaný žhavý lezbický scéně. Ta byla hned zkraje – obstojná; byť dějově to půspbilo jak z porna (v dobrém slova smyslu). Pak mi ale Wachowští začali servírovat – jak jim já říkám – film „s plánem“, a to bylo moje gusto. Teda až do chvíle, kdy přišel přehmat, který byl podle mě až moc umělý. V té chvíli spadla má nálada na 3*, ale během zbytku děje se zase vyšplhala skoro na 4 a při psaní komentáře mám takovej ten známej hřejivej pocit z dobráho filmu. # [viděno: monitor, 5.1] # příběh 7 | hudba 7 | humor 0 | akce 2 | napětí 3 | pustil bych si znovu 6 ()
Reklama