Režie:
Peter WeirKamera:
Russell BoydHudba:
Maurice JarreHrají:
Mel Gibson, Sigourney Weaver, Linda Hunt, Michael Murphy, Joel Lamangan, Agoes Widjaya Soedjarwo, Noel Ferrier, Mark Egerton, Bembol Roco, Bill Kerr (více)Obsahy(3)
Indonésie, rok 1965. Revoluce klepe na dveře. Zahraniční novináři, kteří přijeli napsat o rostoucím neklidu v zemi, jsou Sukarnovou vládou drženi stranou všeho dění. Ale se správnými kontakty se dostanete k velkým příběhům. Australský reportér Guy Hamilton je na stopě právě takovému příběhu, ačkoliv ví, že zveřejnění jakékoli informace odhalí jeho zdroj. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (74)
Hrozně moc jsem tenhle film chtěl vidět, jednak kvůli mladýmu Melovi, jednak kvůli Peterovi Weirovi, jednak kvůli mladé Sigourney a jednak kvůli tématu, které nabízel. Bohužel zejména poslední část bylo naprosté zklamaní. Příběh se totiž koupe v moři naprostý nicoty a když už se objeví silná scéna nebo silný dialog, stejně je za chvíli utopen v nicotě. Snažil jsem se sám sebe obelhat, že ten příběh vlastně graduje a já budu svědkem zdrucujícho finále, ale to čeho jsme byl svědkem na samém konci mě jen bohužel potvrdilo, že film v sobě neměl takovou sílu, aby mě seřezal na cucky. Pokud jde o Mela tak ten mě nezklamal a především díky jeho hereckému umu sem si alespoň nepřidal jak konzument totální limonády. ()
Kruci, takový potenciál - nádherné lokace, výběr herců na jedničku, hudba (Jarre, Vangelis), téma...jenže jako celek to prostě nefunguje. Některé scény nezapomenutelné, ale jako kdyby se Weir nedokázal rozhodnout, jak bude film vypadat; výsledkem je politicko-romantický slepenec, v němž ani jedna linie nefachčí naplno (což je vzhledem k délce stopáže velké mínus). Romantická linka se měla dostat víc do popředí (fakt jsem to řekla?:); jednak to Weaver s Gibsonem dohromady sekne a zadruhé nepřesnost politických faktů sráží význam politické části. Dere se mi na mysl místní zprofanované: bylo to dobrý, ale mohlo to být i lepší. ()
Peter Weir opět nezklamal, opět se tady vznáší opar zvláštního kouzelného mysticismu, který díkybohu není tak dusivý a halucinogenní jako v Last Wave. Všeho, co dělá Weira Weirem je tady akorát a dokonale se to podřizuje příběhu. Mel Gibson je výborný (snad poprvé a naposled), Weaverová přetéká charismatem a vynikající je i Linda Huntová v magické roli Gibsonova lliputánského přítele. Skoro pět hvězdiček. ()
Většina na tomto filmu něco postrádá, já jsem v něm našel něco navíc...zdá se mi jiný, zvláštní, opředený mlhou, nevim momentálně to neumím popsat. Jedno vím ale jistě, nejneuvěřitelnější na tomto snímku byla Linda Hunt. Předvedla jeden z nejlepších "ženských" výkonů ve vedlejší roli, kterým zastínila všechny ostatní. Ano, její role je dobře napsaná, ale žádná jiná herečka (natož herec) by Billyho nedokázala zahrát tak jako ona. Bez ní by tento film nebyl ničím. ()
Zrejme najslabší Weirov počin ktorý stroskotáva na slabom príbehu. Nekonečné zdĺhavé zábery v ktorých sa nič nedeje v kombinácii s rôznymi tancami a inou zábavou ma dokonale nudili takmer celú prvú polovicu filmu, v ktorej sa okrem jednej zaujímavej demonštrácie neudialo prakticky nič. Za pozornosť tak stojí akurát záverečná 30 minútovka v ktorej sa dej konečne začal hýbať dopredu. Mel Gibson a Sigourney Weaver podali štandardné výkony avšak vďaka minimálnej psychológii postáv divák nemá možnosť s nimi sympatizovať. Tú ich romancu som im skrátka neveril pretože chýbali momenty v ktorých by sme pozorovali ich rodiacu sa lásku. Tu sa skrátka zoznámia, prejde zopár nenadväzujúcich scénok a dialógov úplne odveci a zrazu sa ľúbia. Dobrá hudba a zopár zaujímavých skratkovitých scén zachraňujú čo sa dá. Nebyť toho dramatického zlepšenia pred koncom bolo by to len za 2*. 55% ()
Reklama