Reklama

Reklama

Furiosa: Sága Šíleného Maxe

  • Austrálie Furiosa: A Mad Max Saga (více)
Trailer 12

Anya Taylor-Joy a Chris Hemsworth hrají ve filmu Furiosa: Sága Šíleného Maxe, který natočil oscarový režisér George Miller a který je očekávaným návratem do kultovního dystopického světa, jenž vytvořil před více než 30 lety ve velkofilmech o Šíleném Maxovi. Miller se nyní znovu vrací se zcela novým originálním, samostatným akčním dobrodružstvím, které odhalí původ mocné postavy z několikanásobně oscarového celosvětového trháku Šílený Max: Zběsilá cesta. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (5)

Trailer 12

Recenze (379)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Zběsilá cesta byla před devíti lety nečekaná akční šlupka, až jsem si ani nebyl jistý, jestli stojím o nějaké její pokračování. George Miller na to ovšem šel lišácky, a místo pokračování se vrátil do minulosti. Furiosa byla v podstatě hlavní postavou už minule, takže to byla jasná volba. A nejlepší na tom je, že její film je natolik výrazně jiný, že snad ani nemá cenu výsledky srovnávat. Takže u mne George Miller znovu zvítězil hlavně díky tomu, že se neopakoval (lepší čtyři hvězdičky). ()

Silence 

všechny recenze uživatele

Nečekaně dobré a nečekaně jiné, než Fury Road. Samozřejmě to má spoustu styčných ploch - odehrává se to ve stejném světě - jen očima jiného vyprávěče - tudíž vizuál, výprava, mytlogie i přístup a pravidla akce a naháněček jsou důvěrně známé. Oproti devět let starému příběhu, který navazuje na tento, se ale celou stopáž zběsile neujíždí a je tak čas dostat se trochu pod kůži postavám i fungování samotného světa. To neznamená, že ve Fury Road to nefungovalo, naopak, v kontextu tehdejšího filmu expozice postav, kterou jsme dostali, bohatě stačila, aby vše zapadlo do sebe. Podruhé by stejný přístup podle mě nefungoval, protože Furiosa je prostě jiná postava než Max a je moc dobře, že se Miller rozhodl udělat to trochu jinak. Zároveň, přestože je zřejmé, že reálných výbuchů a bouraček bylo výrazně méně, než minule, působí film mnohem méně digitálně, než se zdálo z trailerů. Výrazně tomu pomáhá celková stylizace, včetně zrychlených pohybů aut, lidi, výbuchů a obecně celé akce (což bylo použito v určité míře už ve Fury Road), když na to člověk po krátkém zvykání přistoupí, velmi dobře to pomáhá kamuflovat a propojovat VFX s realnou akci a kulisami. Zábavné, dobře vyprávěné a sympaticky osobité. 8/10 ()

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

George Miller je bůh a servíruje další vynikající Postapo nářez. Jestli Fury Road byla Desítka, tak tohle je velmi solidní Devítka!Další velký vizuálně opulentní cinematic zážitek, kterých už letos moc nebude, tak neváhejte s ničím a vyražte!Vypráví se tu Revenge příběh mladé Furiosy v atraktivním postapo světě- všechny ty frakce a jejich fungování je velmi zábavné a zajímavé ( líbily se mi všechny kostýmy a vizuál všech postav, který byl správně šílený), má to intenzivní a adrenalinové tempo, ikdyž první velká akční scéna příjde někde před půlkou, tak i do té doby je to slušně napínavé a poutavé, nuda zkrátka nehrozí. Anya Taylor Joy jako vždy výborná a tady nemusela pořádně ani mluvit, stačil její pohled, kterým vyjadřovala veškeré emoce dokonale. Thor aka Dementus předvádí nejlepší herecký výkon své kariéry, opravdu si šílence užívá dokonale. Vizuálně je to opět velmi dravé, hudba krásně trhá uši, akční scény překvapují čím dál šílenějšími nápady a divák si užívá každý záběr i okamžik. Potěší i jedno malé cameo a závěr se živoucím stromem byl masakr! Furiosa s Dunou 2 a Opicemi je jasnéj král letošních blockbusterů. Je tu spousta epických momentů, kvůli kterým si Furiosu zopakuji velmi rád znova. 9/10. ()

Mazarini 

všechny recenze uživatele

Imax neni nutnost imo. Klidne pockat na digital. Jakakoliv negativa nebo pozitiva bych zacal vetou "kdyz to srovnam s jednickou"... Za me zklamani. Par super momentu, spoustu hluhych mist, slabsi pacing. Praetorian Jack za me totalni misscast. Anna Taylor celkem dobry ale dostaneme se k ni hrozne pozde, Burke co hraje Jacka naprosto nudny, kyselosladky ksicht, plocha postava. Zaporak docela fajn. Kdyz to srovnam s jednickou... ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Never go full Lucas. "Furiosa" nezapře realizační ambice, obsahuje spoustu skvělých elementů a často dokáže brát dech i pohltit. Jenže projekt sám sobě podkopává nohy nejen až šokantně křiklavou CGI umělostí, ale především samotným konceptem prequelu. Všechny předchozí filmy z Millerovy franšízy nejsou toliko sequely, jako spíš odlišnými variacemi posapokalyptického mýtu. Každý "Šílený Max" obsahuje totožné elementy (od detailů typu dvouhlavňové krátké brokovnice a nábojů do ní, přes klíčové události jako bitvu o konvoj, až po přesahující poselství v motivu útěku a návratu). Ale nejen že po vzoru bájí různých starodávných kultur také Miller ony prvky alternuje, ale hlavně je vypráví v jiném kontextu odlišné kultury či kmene světa po zkáze. "Furiosa" sice fascinuje coby postapo opera, ale v hávu vizuálně pompézního spektáklu přináší jen opáčko dříve viděného světa vystavěné podle principu videoherních DLC, kde publikum pouze dostává další kousek známé mapy s novým bossem (a nesmí chybět doslovný franšízový easter egg). Jenže tento přívěšek nejen že má nulový přínos pro už proběhlé hlavní vyprávění, a spíš ho banalizuje, ale stěží obstojí sám o sobě. Letitý nářek, že současná franšízová popkultura postrádá drama, neboť publikum prequelů prostě ví, které postavy přežijí a které ne, tady dostává zrůdné zpřítomnění. Miller se po vzoru tvůrců fanartů rochní v tom, že před kameru vrací většinu výrazných vedlejších postav svého hitu, což z "Furiosy" dělá pouhý soubor životopisů známých figur. "Zběsilá cesta" se stala milníkem akčního žánru i moderní kinematografie, protože byla bravurně sevřenou, detailně promyšlenou a vypravěčsky vycizelovanou vizi, kterou Miller tříbil mnoho let. Tamní vyprávění diváky přivázalo na kapotu nařvané káry a nechávalo je v adrenalinovém oparu za pochodu vstřebávat celý svět a jeho mytologii. Tentokrát po stejné trase jedeme ve vyhlídkovém autobuse, jehož řidič sice občas pořádně dupne na plyn, ale většinu času jen posloucháme uondaného průvodce, jak nám sáhodlouze dovysvětluje dříve viděné. Navzdory všemu rozčarování ale pořád Miller dokáže uchvátit inscenační bravurou a neotřelostí, opulentností svých vizí i nadšením z toho, že si může znovu hrát s oblíbenými figurkami a novými zběsilými dopravními prostředky, které ale působí spíš jako komiksově nafouklé fantazie zbavené reálných rozměrů a fyzických proporcí. "Furiosa" pořád je řemeslně sofistikovanější, dramaturgicky funkčnější a celkově originálnější než většina soudobých blockbusterů, ale to je pramalá polehčující okolnost. V rámci Millerovy filmografie představuje ideální přemostění jeho postapokalyptických milníků s paralelní linií campově nesoudných a rozjařile nespoutaných divočin v čele s "Happy Feet" a "Čarodějkami z Eastwicku". _____ ještě si neodpustím jeden detailnější rant ____ Při pročítání recenzí a diváckých ohlasů mě až překvapuje, jak ochotně řada z nich papouškuje promo narativ, kterak má "Furiosa" údajně mít komplexnější postavy či propracovanější svět. Pravdou je při tom naprostý opak. Jen proto, že vidíme víc událostí, ještě neznamená, že postavy jsou vykresleny komplexněji. Že Furiosa byla jako malá odvlečena z idilické společnosti, vyrůstala v bolesti pustiny, adaptovala se na podmínky okolí, stala se uznávanou válečnicí a celou dobu plánovala svůj návrat, to vše už víme z předchozího filmu. Tady jen vidíme, za jakých okolností se tak stalo, ale při tom se o postavě samotné nedozvídáme nic navíc. Spíš se vyjevuje, že onou kýženou komplexností se vyznačovala naopak "Zběsilá cesta", kde každá postava měla promyšlený osobní příběh, jenž pouze rezonoval v aktuální situaci a podmiňoval její motivace. Tím, že nám prequel ony příběhy doslovně ukáže, tak spíš tyto postavy obírá o onu nekonkretizovanou vrstevnatost. Stejně tak je to i se tím, jak prequel pracuje s vlastním světem, což nejmarkantněji dokládá vyobrazení Ropanova a Brokovnic. "Zběsilá cesta" trávila v útrobách Citadely relativně málo času, ale přesto skrze výpravu, kostýmy, motivace postav a jejich role ve vyprávění dokázala podat kompletní obraz této společnosti, její hierarchie, mytologie i praktického fungování. "Furiosa" nám neukazuje nic, co bychom už neznali, jen opakuje to samé v jiném časovém období, nebo to tupě konkretizuje (jako když dějepisec říká, co znamená Valhalla). V řadě případů pak vyloženě staví na obeznámenosti publika s elementy z předchozího filmu. A o fungování ostatních dvou pevností se nedozvídáme naprosto nic, jen vidíme jak vypadají a kdo v určité chvíli byl jejich vůdcem. _____ PS: Český distributor by měl na hanbu do kouta, když vyplodil zhovadilý překlad původního názvu. Správný překlad zní "Furiosa: Sága ze světa Šíleného Maxe". () (méně) (více)

Galerie (33)

Zajímavosti (28)

  • Chris Hemsworth (Dr. Dementus) si pochvaloval hladký průběh výroby filmu: „Ještě nikdy jsem nebyl na place, kde bych se cítil strašidelně, hlučně, hlučně, vyčerpávajícím způsobem, a přitom naprosto bezpečně a pod kontrolou.“ (Johnny.ARN)
  • Postava Scabrous Scrotus, kterou hraje Josh Helman, se poprvé objevila ve videohře „Mad Max“ (2015). (Johnny.ARN)

Související novinky

13. Filmový víkend ČSFD (2.-4. srpna)

13. Filmový víkend ČSFD (2.-4. srpna)

25.06.2024

Drazí ČSFĎáci, s velkou radostí vás tento rok opět zveme na Filmový víkend ČSFD, který se dočká již 13. ročníku. Náš vlastní malý filmový svátek se bude konat od pátku 2. srpna do nedělního rána 4.… (více)

Spojí Chris Hemsworth G.I. Joe a Transformery?

Spojí Chris Hemsworth G.I. Joe a Transformery?

31.05.2024

Sympatický rodák z Austrálie se stále vehementně snaží vymanit se ze škatulky marveláckého Thora. Nejspíš si je velmi dobře vědom toho, že ze slávy boha hromu se věčně žít nedá, proto se snaží… (více)

Ani Furiosa nezabrala, lidé do kin nechodí

Ani Furiosa nezabrala, lidé do kin nechodí

29.05.2024

Pohled na celosvětové tržby kinařů je tento rok týden od týdne smutnější. O potenciální blížící se krizi kin i velkých filmových studií se mluví už poměrně dlouho a důvody jsou nasnadě. Vzestup… (více)

Zlatá palma festivalu v Cannes zná svého vítěze

Zlatá palma festivalu v Cannes zná svého vítěze

25.05.2024

Večer v sobotu 25. května proběhl ceremoniál slavnostního zakončení 77. ročníku prestižního mezinárodního Filmového festivalu v Cannes. Na prosluněné francouzské riviéře tak skončil dvanáctidenní… (více)

Reklama

Reklama