Režie:
Jiří WeissKamera:
Jan NěmečekHudba:
Zdeněk LiškaHrají:
Květa Fialová, Rudolf Hrušínský, Václav Voska, Vladimír Menšík, Jindřich Narenta, Libuše Švormová, František Šlégr, Jaroslav Solnička, Věra Uzelacová (více)Obsahy(1)
Ani u bezvýznamných lidiček bychom neměli podceňovat uraženou ješitnost. Právě takovou odezvu vyvolala atraktivní, vyzývavá žena, která souhlasila, že si vezme obyčejného úředníčka z účtárny, jen proto, aby se zapomnělo na její vztah k ženatému šéfovi. Naštvaný novomanžel, když se tuhle lest dozví, začne v tichosti a s téměř nehnutým obličejem chystat důmyslnou pomstu, která navíc může přinést i hmotný prospěch... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (55)
Jen tato databáze si může dovoliti napsat Květu Fialovou před Rudlu. Jeho one man show je skvostná. Takto ho mám obzvláště rád, když promlouvá sám k sobě, či o sobě. Trhlina v každodenním stereotypu, která je přímo gigantických rozměrů, odstartuje zároveň i přerod jednoho ňoumy z pobočky v sebevědomého šéfa nad věcí. Vládne nad životem svým, i nad životy ostatních. František stěžující, doufající, zamilovaný, podváděný, a hlavně František jednající. Jiří Weiss nabízí film napříč několika žánry. Je si plně vědom Liškovi geniality a nechává mu hodně prostoru. Němé, romantické scény s naprosto nehodící se a přitom tak neuvěřitelně sedící hudbou, jsou bezchybné. Liškotóny jedou hlavně ze začátku, ke konci si užijeme krásné žánrové promíchávání snové reality s přítomností vrcholící perfektním závěrem. I když je přítomnost šedivá, může se vždy rozjasnit do krásným barev. Černý humor i drama v podání Rudolfa Hrušínského, bylo vlastně potřeba psát to před tím? ()
Tragikomedie s nádherně černohumornou scénou pohřbu je celá postavena na výkonu Rudolfa Hrušínského. Ostatní mu dělají stafáž, kdyby byli z kartonu, moc by se nepřihodilo. I ten Voska je zde téměř neviditelný, dokonce ani Menšík nedokázal blbnout. K tomu všemu zní hravá! Liškova hudba. Kdyby Hrušínský před kamerou neosiřel, možná bych měla krapítek větší zážitek. ()
Šílený DIALOG : ALICE SOCHOROVÁ - Promiňte nemáte sirku ? FRANTIŠEK POKORNÝ - Promiňte, nemám, nezlobte se. ALICE - Se nezlobim.......... CITÁT - Čest práci, soudruhu náměstku........... Film z dob, kdy obnažené koleno bylo na R - 18 a šokující byl polibek na .... ruku. Mě to tak vzrušilo...... František Pokorný má sice pěknou ženu, ale týdny utíkají a on ještě nezasunul. Je přece taky člověk a má chuť vraždit. Stop!!!!! Zpět !!!!!!!! Jako v americké filmu - tady to někde začalo. A JEDEM ZNOVU. Ve filmu je vidět spousta aut té doby. Simca, Tatra 603, MB 1000 nebo Zástava 750. ()
Tak černá komedie to byla. A taky trošku moralita o tom, že když nám něco nevyjde, často chceme vrátit čas. O tomhle snímku platí vlastně skoro totéž, jako o Weissově předchozím filmu, závěrečné hrátky s časem působí jako příprava na Vraždu po našem. A moc by mě zajímalo, jakým vkladem do scénáře přispěl spisovatel Jan Otčenášek, pro jeho tvorbu je tohle téma dost netradiční. ()
To bylo asi takhle. Celou dobu jsem říkal, dobrý, dobrý, dobrý, áááá a teď už je to špatný a pak byl konec. Jinak to musí nasrat mít ženu a spát na lehátku. Maximální možný styk s ní byl ten, že mu šmidlala ze své postele rukou po držce. Ono vůbec jak si nechávala dát pusu jenom na tvář. Květuška Fialová nám toho Rudlu pěkně zařízla, to už i já s malarkeyem mám dúvěrnější vztah než měli tihle dva. Film je víceměně postaven na vynikajícím výkonu Rudolfa Hrušinskýho a "ťuťuňuňu" kukuč Květy Fialové. S tím, že Menšík s Voskou ve vedlejších rolí rozhodně nic neposrali. ()
Galerie (2)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (3)
- Závěr tohoto černobílého snímku je barevný. Zdroj: Český hraný film 1961-1970, NFA 2004. (ČSFD)
- Představitelka hlavní postavy Libuše Švormová je manželkou scenáristy Jana Otčenáška. (M.B)
- Natáčanie filmu prebiehalo na hrade Frýdštejn, na vlakovej stanici v Brne, v pražských častiach Staré Mesto a Nové Mesto a v krematóriu Strašnice. (dyfur)
Reklama