Režie:
William A. WellmanKamera:
Devereaux JenningsHrají:
James Cagney, Jean Harlow, Edward Woods, Joan Blondell, Donald Cook, Beryl Mercer, Murray Kinnell, Mae Clarke, Frankie Darro, Sam McDaniel, Helen Parrish (více)VOD (1)
Obsahy(1)
James Cagney jako drsňák, který se z bezvýznamného zabijáka vypracuje na prominentního gangstera. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (51)
Ústřední dvojice se k sobě výborně hodila - nehezká, nesympatická, protivná platinová pipka, Jean Harlow, a nesympatický gangster James Cagney. Strašně se to vleklo a většinu času, hlavně zezačátku, a na konci mě to dost nudilo. Bylo tam jen pár zajímavých scén - předvečer prohibice nebo následné odčerpávání whisky, ale jinak nic moc. ()
Přímočará drsná jízda z časů prohibice vypovídá o tom, jak se z malých a celkem roztomilých rošťáků stanou drobní zlodějíčci, až se během několika dalších let promění v nelítostné zločince. Vyobrazení této éry považuji za zdařilé a uvěřitelné, navíc hlavní postava - Tom Powers/James Cagney - je přesně tak nesympatická, jak by měla být... ()
(1001) Gangsterky jsou filmy, které nevyhledávám a které mě zpravidla nebaví, bez ohledu na to, jestli je natočili před sto lety nebo včera. Tahle má oproti těm ostatním tu výhodu, že má přidanou hodnotu. Není to soutěž v tom, který z prominentních herců vypadá jako věrohodnější italský přistěhovalec, ani maraton pro kostyméry a vižásty, na jehož konci je zlatá soška pro toho, kdo to vymyslí víc retro. Tohle je historický exkurz. A tak to pro mě i zůstalo. Podivila jsem se, že femme fatale bylo pouhých dvacet let, a můžu jít dál. ()
Archaičtější a vůbec celkově neohrabanější Malý Cézar si mě paradoxně získal víc; obě gangsterské klasiky stojí a padají s hercem v hlavní roli, obě reflektují tehdejší žhavě současnou hospodářskou krizi, obě sympaticky ukazují gaunery jako jednoduché gaunery bez přidané psychologické omáčky, ale pokrytecké moralizování Veřejného nepřítele, když všichni víme, že tyhle filmy vznikaly a vznikají pro lechtivý pocit identifikace s charismatickým psychopatem, je mi ze srdce protivné, v mateřských stescích, jaký je to synáček v jádru hodný chlapec svedený špatnou společností, přece jen cítím zárodky pozdějšího stejně protivného žánrového romantizování, samotný příběh je triviální a řemeslné zpracování tak zručné, až je vlastně nudné. S mírným přihlédnutím k historickým zásluhám rovné ***. ()
Ma to svih, atmosku a najma super Cagneyho. Zaklady zanru sa tu este iba stavali, takze to nie uplne dokonale ako napr. Roaring Twenties. Aj tak vsak vytiahnem plne hodnotenie, kvoli fantastickej dejovej linke s matkou. O jej vztahu k svojmu babatku, z ktoreho vyrastol psychopat, nemilostdny vrah a gauner, no pre nu je stale je mily chlapcek, by som si kludne pozrel cely film. 10/10 ()
Galerie (35)
Zajímavosti (15)
- Původně byl první volbou pro hlavní postavu Toma Powerse Edward Woods a James Cagney hlavním kandidátem na roli Matta Doyla. Avšak poté, co režisér William A. Wellman poznal oba a viděl Cagneyho na zkouškách, uvědomil si, že právě on by byl pro roli Toma daleko lepší, a tak oba dva herce vyměnil. (Monco)
- Přímá cesta Jamese Cagneyho za americkým snem výrazně inspirovala néjen Maria Puza, autora Kmotra (1972), ale také Martina Scorseseho nebo Michaela Manna. (Epistemolog)
- Tom Powers (James Cagney) byl Americkým filmovým institutem AFI zařazen v žebříčku nejzápornějších postav v dějinách amerického filmu na 42. příčku. (TheDude)
Reklama