Režie:
Billy WilderKamera:
Charles LangHudba:
Hugo FriedhoferHrají:
Kirk Douglas, Jan Sterling, Robert Arthur, Porter Hall, Gene Evans, Timothy Carey, Iron Eyes Cody, Ray Teal, Frank Cady, Harry Harvey, Richard Gaines (více)Obsahy(1)
Příběh neúspěšného novináře, který začne pracovat pro okresní noviny v Novém Mexiku, protože už ho jinde nechtějí. Když náhodou objeví ve skalním indiánském sídlišti zasypaného člověka, ucítí velkou příležitost k návratu mezi žurnalistickou elitu. Věrný heslům "dobrá zpráva, žádná zpráva" a "špatná zpráva se prodává nejlíp" zorganizuje záchrannou akci takovým způsobem, aby mohl exkluzivními materiály co nejdéle zásobovat lačné noviny. Na opuštěném místě staré indiánské památky vypukne obrovský mediální cirkus s podporou tisíců čumilů, kteří se přijedou podívat i s rodinami na cizí neštěstí a hrdinskou práci záchranářů a tisku". (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (131)
Billy Wilder překvapuje! Po jedinečném a nezapomenutelném Sunset Blvd. vytáhl Eso z rukávu a opět zabodoval! Silný a opravdu jedinečně podaný příběh novináře, který se chce přes místní plátek za každou cenu dostat opět na výsluní, a neváhá k tomu použít ani lidské drama, konfrontuje diváka s obrazem médií, jaký většina z nich nezná, nebo nechce znát. Pod zdánlivě osobním a lidským přístupem se skrývá maska pragmaticky uvažujícího a jen na svůj jasně daný cíl zaměřeného muže, a tato maska také spustí "velký karneval", jenž jí má posloužit ke šplhání vzhůru a vzhůru.... ale kam až vlastně? Nutno konstatovat, že Kirk Douglas vložil do své role vše, co si od něj žádala a hlavně díky jemu vyznívá příběh v konečném důsledku právě tak "extrémně". Ale přiznejme si, nejsou v dnešní době média právě o tomto "extrémismu" ? ()
Mrazivá novinářské satira sice nedosahuje kvalit Wilderových nejlepších kousků (na to má až moc přímočarý děj), to však nemění nic na tom, že se jedná o řemeslně zručně natočený snímek (čekal by snad někdo něco jiného?), jehož tahounem je Kirk Douglas, představující roli amorálního žurnalisty. 8/10 ()
10/10 Nic jsem necekal - i kdyz, pravda, mluvime o kombinaci Kirk-Wilder - a dostal jsem opravdovou pecku. Taky jsem kdysi koketoval s journalismem, ale myslim, ze tento film by vylecil i nejvetsiho nadsence a optimistu. Jeste nikdy nebyly media tak hnusne. Volna pokracovani nasledovala v Network, Wag the dog. Super! ()
Mrazivě aktuální příběh o lidském hyenismu a korupci. Kirk Douglas se uvede jako sympaťák, co si velmi stylově připaluje o psací stroj. Jenže v průběhu filmu, zjistíme co je to za amorálního chlapa. Bohužel v tom není sám a ve filmu kromě zavaleného a jeho otce snad není kladné postavy. K dokonalosti chybí málo a mě tam trochu neseděl podivný konec. ()
Určitě je to zajímavý film, ale dnes již podle mě nemá, co nového nabídnout. Každý zná, jak se mají věci v novinářské branži, a proto si dovede představit, jak se situace bude vyvíjet. Právě v tom vidím největší problém. Vše je jasně nalinkované, odhadnutelné, postavy se chovají tak, aby štíhlou linii udržovaly, a adrenalin nikde. Já chci trochu vzrušení! Kvůli tomu jsem si připadal víc jako divák dokumentu, než příběhu. Ale zase podtext a hlavní herci jsou prima. Obávám se, že kdybych byl novinář, nepočínal bych si až tolik rozdílně od Chucka. Vždyť kdo by taky mohl v této situaci tratit... ()
Galerie (47)
Zajímavosti (16)
- Ide o druhý film Billyho Wildera, v ktorom postava pracovala pre fiktívnu firmu Pacific All-Risk Insurance Company. Tým prvým bol film Pojistka smrti (1944). (Reverse01)
- Studio nechalo u útesu postavit repliku puebla za 30 tisíc amerických dolarů. Natáčelo se za obchodním střediskem Lookout Point u silnice 66. Poté, co natáčení skončilo, byla scéna ponechána netknutá a majitel obchodu ji využíval, aby přitáhl turisty. (liquido26)
- Pôvodný plagát, ktorý bol použitý aj pri DVD a Blu-ray vydaniach, zobrazuje filmovú hviezdu Kirka Douglasa, ako sa plazí v jaskyni s úzkostlivým, vyvaleným výrazom a vyvoláva dojem, že práve on je ten, kto je vo filme zavalený v starom skalnom indiánskom sídle. Táto šikovná vychytávka fungovala dvoma spôsobmi: Po prvé, vyvolala u divákov, ktorí ju prvýkrát videli, mylnú predstavu, že je to práve hlavná postava filmu, kto sa nachádza v nebezpečnej situácii (hoci to vôbec nie je pravda...), a po druhé, táto situácia mala symbolizovať to, že sa Kirk snažil dostať z nudného malého mesta, v ktorom robil obyčajného novinára. (westerns)
Reklama