Režie:
Billy WilderKamera:
Charles LangHudba:
Hugo FriedhoferHrají:
Kirk Douglas, Jan Sterling, Robert Arthur, Porter Hall, Gene Evans, Timothy Carey, Iron Eyes Cody, Ray Teal, Frank Cady, Harry Harvey, Richard Gaines (více)Obsahy(1)
Příběh neúspěšného novináře, který začne pracovat pro okresní noviny v Novém Mexiku, protože už ho jinde nechtějí. Když náhodou objeví ve skalním indiánském sídlišti zasypaného člověka, ucítí velkou příležitost k návratu mezi žurnalistickou elitu. Věrný heslům "dobrá zpráva, žádná zpráva" a "špatná zpráva se prodává nejlíp" zorganizuje záchrannou akci takovým způsobem, aby mohl exkluzivními materiály co nejdéle zásobovat lačné noviny. Na opuštěném místě staré indiánské památky vypukne obrovský mediální cirkus s podporou tisíců čumilů, kteří se přijedou podívat i s rodinami na cizí neštěstí a hrdinskou práci záchranářů a tisku". (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (131)
Billy Wilder bol proste kráľ. Začína to ako zábavná satira aby sa to postupne prepracovalo do temnej drámy. Jeden z najlepších filmov o médiách. Kombinácia Network, Mad city a Front Page s fantastickým Douglasom v jednej z jeho najlepších rolí..Škoda jedného trošku ťažkopádneho zvratu,ktorý je tam iba kvôli tomu aby scenáristovi vyšiel koniec( scéna s nožnicami) 10/10 ()
Jeden z mála filmů, který si nechám a podívám se na něj znovu i přesto, že mu dávám jen průměrné hodnocení. Nechci totiž uvěřit, že by Billy Wilder v kombinaci s Kirkem Douglasem natočil jen průměrný film a spíše se přikloním k teorii, že jsem byl jen unavený a nedovedl jsem snímek patřičně docenit. 50 %. ()
Když noirové drama, tak od Billyho Wildera, to nemůže zklamat. Samozřejmě, chce to taky mít vhodnou náladu na takový typ filmu, aby s tím člověk nešvihl do koše. Na začátku jsem si říkala- to chce opravdu vystavět film na ukecanosti Kirka Douglase? Vystavěl. Billyho hru samozřejmě znám, proto jsem věděla, že se v druhé polovině dostaví dojetí a jen trochu zvláštní konec mě vytrhl ze zadumání nad tím, jak těmto filmům vždycky podlehnu jak opilec flašce rumu. ()
Opäť skvelý film od Wildera. Pre mňa je osobitný v tom, že aj keď popisuje udalosti z 50-tych rokov, pravdivejšie a podstatnejšie vyznejú v našej dobe. Film je učebnicou toho, ako média dokážu manipulovať masy a urobiť z nešťastia jedinca zábavnú šou. Aké súčasné. Obdivuhodný výkon tu podal Kirk Douglas v roli cynického novinára, ktorý si celú udalosť zmanažoval tak, aby mu sedela do príbehu a on získal späť svoje postavenie uznávaného novinára. ()
Network Sidneyho Lumeta nám sprostredkúva bežnú prax praktík televíznych staníc, Ace in the Hole rozoberá dopobrobna eticky kódex novinára. A pôsobnosť príbehu. Príbehu tak premysleného, zušľachteného, pútavého, aby prilákal čo najväčšie množstvo ľudí, generujúci profit úzkej skupiny špekulantov - bez ohľadu na možné dopady. Lenže ako každý, i ten najpremyslenejší má isté vady, ktoré za onou hranou ziskuchtivosti poodhalia temné zákutia ľudskej duše. Jej chamtivosti, strachu z následkov, adrenalínu z odhalenia, balans medzi životom a kariérou. Človek, na ktorého sa dívate z očí do očí, na ktorom staviate osud celej riskantnej operácie, ale ktorý vo vás nevedomky vidí obetavého záchrancu... ()
Galerie (47)
Zajímavosti (16)
- Režisér Billy Wilder tento film označil za jeden z najlepších filmov, aké kedy natočil. (westerns)
- Ide o druhý film Billyho Wildera, v ktorom postava pracovala pre fiktívnu firmu Pacific All-Risk Insurance Company. Tým prvým bol film Pojistka smrti (1944). (Reverse01)
- Větu: „Nechodím do kostela, klečení mi ničí silonky,“ vymyslela Audrey Young, manželka Billyho Wildera. (liquido26)
Reklama