Reklama

Reklama

Pojistka smrti

  • USA Double Indemnity (více)
Trailer 1

VOD (1)

Vypočítavá Phyllis Dietrichsonová (Barbara Stanwyck) a její milenec - úlisný pojišťovací agent (Fred McMurray) donutí pana Dietrichsona uzavřít životní pojistku na dvojnásobné odškodnění. Phyllisin manžel netuší, že podpisem pojistné smlouvy na svůj život zpečetil svůj další osud. Oba spiklenci naplánují dokonalý zločin a po Dietrichsonově smrti se chystají vyinkasovat pojistku. Vražda je zdánlivě perfektní, jenže nekompromisní vyšetřovatel pojišťovny (Edward G. Robinson) cítí zradu. Napjatá atmosféra ještě zhoustne, když dosavadní milenci a komplici zjistí, že si navzájem nemohou důvěřovat.Temný thriller podle skutečné události patří k mistrovským dílům režiséra Billyho Wildera. Film získal šest nominací na Cenu Akademie včetně kategorie Nejlepší film a Nejlepší herečka pro Barbaru Stanwyck. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (273)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Wilder uměl. Sice Double Indemnity není tak výjimečný a nadčasový film jako třeba Sunset Blv., ale rozhodně stojí za vidění. Dnes ten kriminální příběh nezaujme na 100%, asi proto, že průměrný díl Columba obsahuje stejně chytrou zápletku. Ale kvality filmu jsou stále funkční. Je to napínavé a nejsme si jistí, co bude dál. A to je u kriminálky důležité. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„I couldn't hear my own footsteps. It was the walk of a dead man.“ Když se muži přestěhuje krev z mozku do dolní poloviny těla a jako pojišťovací agent hodlá pokrýt nejen škodu na blatníku, ale i manželku pana majitele, ztrácí schopnost racionálního myšlení. A když pak spolu zosnují vraždu, nemůže to pro ně v takových typech filmů skončit dobře.. Wilder válí prostřednictvím brilantně napsaných kulometných dialogů a na detaily dbajícího stylu vyprávění s důrazem na dějové zvraty a měnící se vztahy postav, v čemž si báječně pomáhá voiceoverem hryzajícího svědomí Waltera Neffa. Závěr s o dvě míle dál posunutým výtahem je pak přesně dle intencí těch nejlepších kousků žánru noir, tzn., že poslední záběr a poslední slova jsou vždy absolutním vrcholem a vše shrnující tečkou. Holt, ne nadarmo se říká, že každá úkladná vražda je dokonalá, dokud se v ní neobjeví chyba.. ()

Reklama

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Ukecaný kriminalistický film, ale veľmi presvedčivý a rafinovaný, tie dialógy som tomu veril. Priam až nechápem kam sa za tie roky podeli takéto presvedčivé filmy o faloši, zákernosti, podvodoch, či pretvárke. Ono je to svojim spôsobom jednoduché, no dej funguje skvelo, navyše je to staršie dielo, nad ktorého niektorými obrazovými nedostatkami, najmä tými nočnými by sa dalo privrieť oko, ale myslím, že stále to bolo na špičkovej úrovni. Tento film o poisťovacom podvode si ma získal, aj keď možno o málinko tých monotónnych rečí tam mohlo byť menej, no to ho nijak výrazne neznižuje. ()

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Billy Wilder fakt umí, přesvědčuju se o tom stále víc a víc. Trochu mě zneklidňuje, když tu čtu, že to bylo podle skutečné události, tím se příběh stává ještě mrazivější. Přitom zápletka působí banálně- žena se chce zbavit manžela, využije pojišťovacího agenta a spáchají zločin, o kterém se domnívají, že je dokonalý. Pro penízky, samozřejmě. Ale to, jak to Wilder podal, vás vtáhne do černobílého dění a krom toho, že se mi Barbara Stanwyck nepozdávala jako la femme fatale, to nemá chybu. Hned po obou hlavních pachatelích, pardon postavách, se mi líbil likvidátor (bacha, to je pozice v pojišťovně) pan Keyes, který přešetřuje veškeré případy vyplácení pojistek a odhaluje nepravosti s takovým zanícením, s jakým skladatel komponuje svůj majstrštyk. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nebudu licitovat nad tím, kolikátá v pořadí nejkvalitnějších filmů noir by se v pomyslném žebříčku Pojistka smrti ocitla, ale musím konstatovat, že je to příklad vysoce profesionálního žánrového filmu, kde všechny složky od scénáře přes režii, casting, herecké výkony až po poslední technickou profesi fungují, jak mají, a výsledkem je podívaná, která je působivá i dnes a s ohledem na dobu vzniku je to jednoduše špičkový snímek. Takhle nějak si představuju žánrovou filmovou klasiku. Přitom scénář je v zásadě hodně jednoduchý, ale to zpracování, to je přímo lahůdka. Celkový dojem: 90 %. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (47)

  • Dveře v bytě Waltera Neffa (Fred MacMurray) se otevírají na nesprávnou stranu. Ve skutečnosti by se měly v souladu s protipožárními pravidly otevírat dovnitř do bytu a ne ven do chodby. Billy Wilder to samozřejmě věděl, ale kvůli scéně, kdy se Phyllis (Barbara Stanwyck) schovává za dveřmi na chodbě, nemohl zobrazit otevírání dveří správně. (liquido26)
  • Film se odehrává v roce 1938, ale z rádia paní Dietrichson (Barbara Stanwyck) je možné slyšet písničku "Tangerine", která byla napsána teprve v roce 1942. (liquido26)

Reklama

Reklama