Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když americké manželky opustí v létě s dětmi rozpálený Manhattan, jejich obětaví pracující manželé se věnují "kladení pastí, lovu a honu", jinak řečeno, zajišťují rodinu a "trpí" ve městě. Své utrpení a samotu si zlehčují občasným zakázaným doutníčkem, nezdravým jídlem, příležitostnou sklenkou whisky a ti nejodvážnější dokonce proměňují chtivé pohledy na ženské křivky mladých krasavic ve skutek. Také Richard Sherman je typickým manhattanským manželem, který pravidelně v červenci vyprovodí ženu Helenu a synka Rickyho na nádraží, aby si užívali venkovských radovánek. Poté se chce ve vší počestnosti soustředěně věnovat své práci v nakladatelství, protože v bytě je konečně klid, nemusí nikoho zdravit a odpovídat na stále stejné otázky. Může se věnovat například korektuře nové knihy "Člověk a podvědomí", která se sice zdá nezáživná, ale její třetí kapitola "Potlačovaná vášeň u muže středního věku, její kořeny a důsledky" je svým způsobem inspirativní. I ten nejvěrnější otec od rodiny však může podlehnout pokušení, když se o patro výš nečekaně nastěhuje blonďaté sexy stvoření, roztomile naivní a nedotčené, zato s křivkami hollywoodské hvězdy. Na scénu opět přichází Marilyn Monroe ve své nezapomenutelné roli naivní a prosté dívenky, jejíž vlající sukně nad pouličním větrákem v jedné ze slavných scén tohoto filmu probouzela fantazii mužského publika mnoha generací. Předlohou k nestárnoucí konverzační komedii Billyho Wildera se stala divadelní hra herce, scenáristy a producenta Georga Axelroda (1922-2003) s původním názvem "Sedmiroční kopřivka". Po boku M. Monroe uvidíme Toma Ewella. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Ukázka z filmu 1

Recenze (156)

Chegi 

všechny recenze uživatele

Rozhodně vtipná komedie: Billy Wilder se zase jednou vyznamenal. ALE pokud jde o herce, tak Tom Ewell mi byl neskutečně protivný - až moc velký schízák, což mi prostě dost vadilo. No a asi bude jeden z mála koho nijak nepřitahuje MM... prostě jen naivní blondýnka s bezduchým výrazem. Jako herečka nulová! Konverzační komedie je to skvělá, ale s jinými herci by to byla balada. 70% ()

Mirokukii 

všechny recenze uživatele

Milá komedie stojící na dvou hlavních představitelích, přičemž jeho mužská půle mě vůbec neoslovila, a shledávám tudíž toto obsazení jako nešťastné. Za to Marilyn Monroe zosobňuje vše, co si pod krásou a "vtipu o blondýně" dokážete představit, přičemž si ještě svým závěrečným monologem zvládna na svou stranu naklonit 100 % mužské populace. ()

Reklama

adam9 

všechny recenze uživatele

Stačí dva filmy a mé okouzlení Marilyn nebere konce. herecký sexysymbol se vším všudy. Slaměný vdovec je ale nejvíce perfektní v monolozích Toma Ewella. Zprvu mě to otravovalo, ale posléze jsem to shledal velice vtipným, dokonalým a především pravdivým odrazem toho, jak my muži přemýšlíme. V závěru, kdy se utahuje smyčka a jeho svědomí vymýšlí různé crazy teorie o tom, jak přijde manželka a odpráskne jej - v tom se musel najít každý muž na planetě. To přesné vystihnutí našeho přemýšlení bylo jednoduše fascinující a klobouček dolů před režisérem. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Neznám nic trapnějšího, než jsou sexistické "definice" opačného pohlaví. Když nějaký macho důležitě nakrčí obočí a tónem protřelého mazáka začne "Ženská je když...", stydím se za něj. A stejně tak když ženy mluví blahosklonně o nás, to je totéž. Takže komedie, která je na takové "rasové segregaci" založená, u mě příliš bodovat nemůže. 50% ()

Mr.KarlAdler 

všechny recenze uživatele

Pro mě překvapivě zatím nejslabší Wilder. Slaměný vdovec má sice krásně parodický humorný nádech, ale to tempo je tak pomalé, unylé a děj se tak neposouvá, že mi to k tomu celému principu - léto je tady, žena a děti jsou pryč, tak si vyhodím z kopýtka - vlastně ani nesedělo. Jistě, hlavní hrdina je zmítán protichůdnými pocity, ale i tak bych uvítal aspoň o dost větší dynamiku. Navíc Marilyn je sice nejsladší blbka pod sluncem, ale od jedné z nejikoničtějších filmových scén historie jsem zase čekal krapet víc. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (33)

  • Billy Wilder byl velmi šetrný při nákupu drobností a tak postel, kterou jednou již zakoupil pro film Slaměný vdovec (1955), musela hrát v dalších filmech. Nejdříve ve snímku Byt (1960), potom v Sladká Irma (1963) a také v Líbej mne, hlupáčku (1964). Zlí jazykové tvrdili, že v jeho filmech budou hrát stále lehčí herečky, aby postel posloužila co nejdéle. (Snorlax)
  • Práva na film byla původně koupena společností Paramount Pictures, ale po tom co režisér Billy Wilder opustil Paramount, byl projekt přesunut k 20th Century Fox. (facojurka)

Reklama

Reklama