Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když americké manželky opustí v létě s dětmi rozpálený Manhattan, jejich obětaví pracující manželé se věnují "kladení pastí, lovu a honu", jinak řečeno, zajišťují rodinu a "trpí" ve městě. Své utrpení a samotu si zlehčují občasným zakázaným doutníčkem, nezdravým jídlem, příležitostnou sklenkou whisky a ti nejodvážnější dokonce proměňují chtivé pohledy na ženské křivky mladých krasavic ve skutek. Také Richard Sherman je typickým manhattanským manželem, který pravidelně v červenci vyprovodí ženu Helenu a synka Rickyho na nádraží, aby si užívali venkovských radovánek. Poté se chce ve vší počestnosti soustředěně věnovat své práci v nakladatelství, protože v bytě je konečně klid, nemusí nikoho zdravit a odpovídat na stále stejné otázky. Může se věnovat například korektuře nové knihy "Člověk a podvědomí", která se sice zdá nezáživná, ale její třetí kapitola "Potlačovaná vášeň u muže středního věku, její kořeny a důsledky" je svým způsobem inspirativní. I ten nejvěrnější otec od rodiny však může podlehnout pokušení, když se o patro výš nečekaně nastěhuje blonďaté sexy stvoření, roztomile naivní a nedotčené, zato s křivkami hollywoodské hvězdy. Na scénu opět přichází Marilyn Monroe ve své nezapomenutelné roli naivní a prosté dívenky, jejíž vlající sukně nad pouličním větrákem v jedné ze slavných scén tohoto filmu probouzela fantazii mužského publika mnoha generací. Předlohou k nestárnoucí konverzační komedii Billyho Wildera se stala divadelní hra herce, scenáristy a producenta Georga Axelroda (1922-2003) s původním názvem "Sedmiroční kopřivka". Po boku M. Monroe uvidíme Toma Ewella. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Ukázka z filmu 1

Recenze (157)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Vtipná ateliérová komedie o typickém létě obyvatele Manhattanu spolehlivě pobaví i po více než šedesáti letech. Marilyn Monroe jako naivní blondýnka i Tom Ewell jako muž s příliš bujnou fantazií jsou výborní, výroky doktora Brubakera by se daly tesat a režisér Billy Wilder byl na vrcholu. Na druhou stranu jsem shledal, že scéna s výdechy newyorského metra už se mnou nic nedělá. Doba přece jen pokročila... ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Neznám nic trapnějšího, než jsou sexistické "definice" opačného pohlaví. Když nějaký macho důležitě nakrčí obočí a tónem protřelého mazáka začne "Ženská je když...", stydím se za něj. A stejně tak když ženy mluví blahosklonně o nás, to je totéž. Takže komedie, která je na takové "rasové segregaci" založená, u mě příliš bodovat nemůže. 50% ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Marilyn Monroe... Ne, teď nebudu pět ódu na její krásu... Ona mi totiž celý tenhle film zkazila. Její pištící naivní panenka je takovým způsobem nepříjemná, že jsem se přes to zkrátka nedokázal přenést. Za sexsymbol jsem ji nikdy nepovažoval a považovat nebudu - a za herečku už vůbec ne. Netvrdím přesto, že by se na Slaměného vdovce nedalo dívat. Tom Ewell, s nímž jsem dosud neviděl jediný snímek, mě mile překvapil, Wilderův scénář v několika momentech vážně rozesmál ("Dokud nejste ani schopen někoho terorizovat, radím vám, vyhýbejte se něčemu tak složitému jako je vražda."), jenže... Vy víte. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Téměř one man show Toma Ewella, který nesleze z plátna. Přesto když se objeví Marylin, tak naprosto opanuje prostor. Její sexy blbka je k nakousnutí i po letech. Nejzábavnější byli rozhodně všichni chlapi, co se konečně mohli odvázat. Šéf který chlastal u pokeru celou noc a tak se holí v práci, nebo doktor co radí hlavnímu hrdinovi, aby tu dívku příště zkoušel terorizovat spíše na pohovce. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Slaměný vdovec by byla asi úplně průměrná konverzační komedie nebýt jednoho aspektu - Marilyn Monroe! Dlouho jsem si myslel, že na mě blondýnky nezabírají, ale ona je tak něžně hloupoučká, tak roztomilá a k zulíbání, že náhle chápu fenomén kolem ní. Scéna s metrem je sice nesmrtelná, ale mně se ještě o kapku víc líbí scéna s klavírem. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (33)

  • Devítiměsíční manželství mezi Marilyn Monroe a Joe DiMaggiem skončilo formálně během tohoto natáčení. (Kulmon)
  • Billy Wilder byl velmi šetrný při nákupu drobností a tak postel, kterou jednou již zakoupil pro film Slaměný vdovec (1955), musela hrát v dalších filmech. Nejdříve ve snímku Byt (1960), potom v Sladká Irma (1963) a také v Líbej mne, hlupáčku (1964). Zlí jazykové tvrdili, že v jeho filmech budou hrát stále lehčí herečky, aby postel posloužila co nejdéle. (Snorlax)
  • Billy Wilder si do hlavní mužské role našel Waltera Matthau, ale studio bylo proti. (Kulmon)

Reklama

Reklama