Režie:
John WooKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
John Travolta, Nicolas Cage, Joan Allen, Alessandro Nivola, Gina Gershon, Dominique Swain, Nick Cassavetes, Harve Presnell, Colm Feore, John Carroll Lynch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Čínský režisér John Woo (nar. 1946) se prosadil v osmdesátých letech sérií akčních filmů (Lepší zítřek, Killer, Hard-Boiled aj.), jež mu vynesly hollywoodské angažmá. Svou zálibu v pečlivě choreograficky připravené akci a ve zpomalených scénách brutálního násilí zdařile přenesl s výrazně vyššími rozpočty do západního prostředí. Ve svém třetím americkém snímku Tváří v tvář (1997) proti sobě postavil člena protiteroristické jednotky FBI Seana Archera (John Travolta) a psychopatického zločince Castora Troye (Nicolas Cage). Jejich vzájemný souboj, jenž je živený letitou nenávistí, ozvláštňuje speciální lékařský zákrok, při němž si oba protagonisté v podstatě vymění své totožnosti. Režisér se spoléhal především na vlastní vyzkoušené postupy (např. působivá akční scéna s holuby v kostele) a také na herectví obou hlavních představitelů, kteří přesvědčivě zvládají obě polohy svých rolí. Nicolas Cage tímto titulem uzavřel volnou trilogii, v níž ztělesnil neohroženého akčního hrdinu (předtím Skála a Con Air). Není bez zajímavosti, že motiv transplantace nové tváře zločinci byl využit už před lety v českém fantastickém filmu Ztracená tvář (1965), natočeném režisérem Pavlem Hoblem podle námětu Josefa Nesvadby. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (845)
[imdb: 7.2/10] | me: Úplna chujovina, ale totálna. Hlavná myšlienka je zaujimavá, ale prevedenie nulové, ľahko čitateľné a trápne. Nie každý akčný film môže byť Smrtonostná pasca a nie každý deň je nedeľa. Proste v tomto filme je toľko logických prešľapov a divočiny, pričom sa tvári úplne seriózne, že to je až absurdné. Manželka hlávneho agenta FBI (Travoltu) je neatraktívna podvíživnená žena, ktora by mu kľudne mohla hrať jeho matku. Od samého začiatku je film plný chýb, ktoré sa maju akože stratiť v superakčnej dejovej línii. Herecké výkony Travoltu aj Cagea su v dobré, ale o to tu teraz nejde. Totálna nelogickosť spôsobuje nechuť. Niekedy sa dá prižmúriť oko a baviť sa na dobrej akcii v dobrom akčnom filme (John McLane v Die Hard), ale niekedy to s tým nemá nič spoločné a toto je tento prípad. Možno je to už odstupom času, možno nie .. ale takú Smrtonostnú pascu si môžem dať kedykoľvek, toto už ani raz. (plusy: explózie, Travolta, Cage) ()
John Woo je pro mě odjakživa áčkový režisér béčkových filmů, které se snaží prodat v poněkud luxusnějším balení. A mně se tenhle jeho styl docela líbí. Operace: Zlomený šíp či Živý terč jsou dnes již klasikou a Tváří v tvář řadím k těm úplně nejvíc nejoriginálnějším sci-fi snímkům, které jsem dosud viděl. Strašná blbost, ale tak lákavě zábavná! ()
Keď Q.Tarantino vyhrabal z hnoja J.Travoltu tým,že mu ponúkol úlohu gangstra v Pulph fiction,ani možno netušil ako naštartuje jeho kariéru.J.Woo ho obsadil v skvelom akčnom snímku Operácia zlomený šíp a o rok táto pecka.Dokonalý herecký koncert Travolta-Cage a Cage-Travolta.Režisér výborne vsadil nielen na akciu,ale aj na dokonalú psychológiu postáv.Aj keď nerealistické,ale tak výborne zahrané a zrežírované,že na to nebude čas pomyslieť.Najlepší akčný film roku 1997. ()
Jeden z těch zlatých akčních filmů mého mládí. Parádní nápad s výměnou obličejů je podán tak, že tomu člověk snad i věří. Cage vzhledem k postavě, kterou hraje či má předstírat, že je - naprosto potrhlý magor - zde uplatňuje svou zálibu v přehrávání tentokrát s velmi pozitivním výsledkem. Vedle něj perlí "kladný záporný" Travolta, který si polohu totální shnilosti svojí postavy očividně velmi užívá. Doplňme sympatickou Joan Allen a sexy Ginou Gershon, přidejme vysoce efektní akční scény a hudbu a super finále a máme 90% superakčňák. Nedám dopustit! ()
„Teraz ma ospravedlni, musím ísť pretiahnuť tvoju ženu. Prepáč. Pomilovať.“ Zrejme najlepší americký film ázijského pekelníka Johna Woo. Kým jeho predchádzajúce americké práce boli brzdené slabými rozpočtami, nedostatočnými scenármi, poslabšími hercami alebo hlúpymi producentmi, v TVÁRI TOHO DRUHÉHO je všetko takmer dokonalé (100% nedávam asi len preto, že je to trocha dlhé a obsahuje to scény, bez ktorých by som sa pokojne zaobišiel). Od obrovského rozpočtu, ktorý rozhodne JE vidieť, cez vynikajúci scenár (tradičná komediálna zápletka o „výmene tiel“ dostáva v ostrom akčnom trileri úplne nový, osviežujúci rozmer) plný drastických hlášok, ktoré fungujú napriek tomu, že sú cez čiaru („Ako sa má tvoj mŕtvy syn?“) až po výborné herecké výkony (nielen Cage a Travolta, ale tiež Nivola, Swain, Thomas Jane, či Joan Allen, u Cagea je každopádne pozoruhodné, že bol typicky wtf-cageovský dávno predtým, než sa z toho stal terminus technicus). Inteligentný dej, strhujúce akčné scény a špičková produkcia ostrieľaného Michaela Douglasa. Za mínus by som označil čudnú pasáž z futuristickej väznice (pôvodný scenár žánrovo spadal do sci-fi, ale Wooa to nebavilo, tak zmluvu podpísal až keď scenárista príbeh premiestnil do súčasnosti). S odstupom času je trochu zvláštne vnímať to ako trhák, celosvetová tržba 128 miliónov znie síce na 90. roky relatívne krásne, ale pri rozpočte 80 by som až taký romantik nebol. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (34)
- Při přestřelce na letišti střelí Castor Troy (Nicolas Cage) jednoho z policistů brokovnicí. Ten je vymrštěn dozadu zpětným rázem, přičemž jsou vidět lana, ke kterým je připevněn. (Corpsegrinder)
- Když ze začátku filmu pronásleduje policie letadlo s Castorem (Nicolas Cage) na palubě, Castor zastřelí pilota a pomocí kniplu navede letadlo do kolize s hangárem. Jenže knipl ovládá klapky na křídlech, které se používají k manévrování ve vzduchu a na zemi by jimi měnit směr nešlo. Od toho jsou vertikální směrovky na ocase, ovládané pedály. (Thommy91)
Reklama