Režie:
John WooKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
John Travolta, Nicolas Cage, Joan Allen, Alessandro Nivola, Gina Gershon, Dominique Swain, Nick Cassavetes, Harve Presnell, Colm Feore, John Carroll Lynch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Čínský režisér John Woo (nar. 1946) se prosadil v osmdesátých letech sérií akčních filmů (Lepší zítřek, Killer, Hard-Boiled aj.), jež mu vynesly hollywoodské angažmá. Svou zálibu v pečlivě choreograficky připravené akci a ve zpomalených scénách brutálního násilí zdařile přenesl s výrazně vyššími rozpočty do západního prostředí. Ve svém třetím americkém snímku Tváří v tvář (1997) proti sobě postavil člena protiteroristické jednotky FBI Seana Archera (John Travolta) a psychopatického zločince Castora Troye (Nicolas Cage). Jejich vzájemný souboj, jenž je živený letitou nenávistí, ozvláštňuje speciální lékařský zákrok, při němž si oba protagonisté v podstatě vymění své totožnosti. Režisér se spoléhal především na vlastní vyzkoušené postupy (např. působivá akční scéna s holuby v kostele) a také na herectví obou hlavních představitelů, kteří přesvědčivě zvládají obě polohy svých rolí. Nicolas Cage tímto titulem uzavřel volnou trilogii, v níž ztělesnil neohroženého akčního hrdinu (předtím Skála a Con Air). Není bez zajímavosti, že motiv transplantace nové tváře zločinci byl využit už před lety v českém fantastickém filmu Ztracená tvář (1965), natočeném režisérem Pavlem Hoblem podle námětu Josefa Nesvadby. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (844)
Scénář: Mike Werb, Michael Colleary .. Zkřížené pistole, vlající pláště, pyrotechnicky jiskřící akce, poletující holubice míru - spousta oblíbených ingrediencí Johna Woo. Za přispění pokulhávajícího hi-tech námětu, naštěstí slušně promyšleného příběhu a sympatického dua herců slibuje dobrou akční podívanou. Bohužel jen dobrou. Nebyl jsem, přes všechnu řemeslnou snahu a přivřením oka nad přehnaným námětem, tak nadšený a vedle konkurence akčních skvostů devadesátých let zapadá až téměř k průměru. ()
Vidět to kdysi dávno, tak ještě chápu, ale dívali jste tady na to akční "veledílo" poslední dobou někdy? Moc blbostí, moc brečení a nápad s výměnou ksichtů sice zajímavý, ale nedotažený hned na několika levelech. Ať střílení, nebo honičky (kde se nikdo příliš nenamáhal schovat tváře kaskadérů), působí to nedobře zastaralý. Tím důvodem, proč vidět, tak zůstávají snad jen Cage/ Travolta - oba v celkem zábavných, "v sobě" rolích. Ale sotisfikovaný, senzační, krásně natočený a podobný přívlastky... jako ne. Béčkový 90s průměrňák, anebo jsem vedle. ()
„Teraz ma ospravedlni, musím ísť pretiahnuť tvoju ženu. Prepáč. Pomilovať.“ Zrejme najlepší americký film ázijského pekelníka Johna Woo. Kým jeho predchádzajúce americké práce boli brzdené slabými rozpočtami, nedostatočnými scenármi, poslabšími hercami alebo hlúpymi producentmi, v TVÁRI TOHO DRUHÉHO je všetko takmer dokonalé (100% nedávam asi len preto, že je to trocha dlhé a obsahuje to scény, bez ktorých by som sa pokojne zaobišiel). Od obrovského rozpočtu, ktorý rozhodne JE vidieť, cez vynikajúci scenár (tradičná komediálna zápletka o „výmene tiel“ dostáva v ostrom akčnom trileri úplne nový, osviežujúci rozmer) plný drastických hlášok, ktoré fungujú napriek tomu, že sú cez čiaru („Ako sa má tvoj mŕtvy syn?“) až po výborné herecké výkony (nielen Cage a Travolta, ale tiež Nivola, Swain, Thomas Jane, či Joan Allen, u Cagea je každopádne pozoruhodné, že bol typicky wtf-cageovský dávno predtým, než sa z toho stal terminus technicus). Inteligentný dej, strhujúce akčné scény a špičková produkcia ostrieľaného Michaela Douglasa. Za mínus by som označil čudnú pasáž z futuristickej väznice (pôvodný scenár žánrovo spadal do sci-fi, ale Wooa to nebavilo, tak zmluvu podpísal až keď scenárista príbeh premiestnil do súčasnosti). S odstupom času je trochu zvláštne vnímať to ako trhák, celosvetová tržba 128 miliónov znie síce na 90. roky relatívne krásne, ale pri rozpočte 80 by som až taký romantik nebol. ()
Kdyby se to trochu zkrátilo, tak bych dal plný počet. Akční scény jsou bezchybné, chvílemi i originální (masakr vnímaný dítětem se sluchátky na uších). Velmi pěkně je i natočená sekvence s výměnou tváří. Oba hlavní herci mají možnost představit se jak v kladné tak záporné roli a oba si to patřičně vychutnávají - i když o něco více se mi líbil Travolta - hlavně jako padouch. ()
Ne sorry ale tenhle film mne nevzal Travolta je o neco lepsi nez Cage ale celkove sem na tomhle filmu nic skvelyho neshledal ani pribeh mne nechytl nemuzu si pomoci ale to co toci Woo v USA mne proste z vyjimkou Ziveho terce nesedi z tohohle filmu je kde kdo vyplesklej ale ja nejdu z davem a kdyz mne neco nechytne dam to najevo ()
Galerie (50)
Zajímavosti (34)
- V jedné scéně je vidět bedna s logem "ingen". Tato fiktivní společnost v příslušném filmu založila Jurský park. (duklak2)
- Studio chtělo, aby z názvu filmu Face/Off zmizelo lomítko, což John Woo údajně odmítl proto, aby si diváci nemysleli, že je film o hokeji (face off je v angličtině výraz pro vhazování puku). (-bad-mad-wolf-)
- Scéna, v níž má Adam (David McCurley) na uších sluchátka, z nichž zní písnička "Somewhere Over The Rainbow", zatímco kolem probíhá přestřelka, nebyla ve scénáři a studio na ni nechtělo dodatečně uvolnit prostředky. John Woo ji zaplatil z vlastní kapsy a své peníze dostal zpět až poté, co měl film veliký komerční úspěch. (NIRO)
Reklama