Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychopatický zabiják Emil Fouchon se svou bandou za tučnou odměnu organizují pro zvrhlé zbohatlíky lov na člověka. Protože pečlivě vybírané oběti jsou většinou bezdomovci, kteří nemají žádné příbuzné, běží "obchod" poměrně hladce. Komplikace začnou v okamžiku, kdy se objeví právnička Natasha Binderová, která hledá otce, jenž byl jednou z posledních obětí lovu. Fouchonovi zabijáci by si jistě s takovou komplikací snadno poradili, kdyby se neobjevil námořník Chance Boudreaux. Je mistrem bojových umění a bývalým příslušníkem elitní jednotky. Je však bez peněz a nutně potřebuje práci. Nechá se Natashou najmout, aby pátral po jejím zmizelém otci. Brzy se dostane gangu zabijáků na stopu. Netrvá dlouho a dojde k první divoké přestřelce. Její obětí se stane několik vrahů a policistka Carmine Mitchellová, která Natashe a Chancemu pomáhala při pátrání. Chance s Natashou uprchne do blízkých lesů ke svému strýci Douveemu. V patách jim jsou Fouchon a jeho muži, motivováni velkou finanční odměnou za zabití Chance. Kruh kolem pronásledovaného se pomalu uzavírá. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (355)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Podle mě tady lidi málo hulej...ne, to patří jinam...podle mě lidi tenhle film nedoceňujou. A přitom třeba takovej Arnold Vosloo a Lance Henriksen se svojí pistolí na prasata:) jsou super. Na Johna Woo prostě nešahejte a na holubice už vůbec ne...i když je fakt, že pořádnej hong-kong ještě v Hollywoodu nenatočili... ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Zloději nasedají na autobus, lovci lidí se stávají kořistí, chřestýš nechřestí a hurikán Katrina řadí zpátečku - Chance Boudreaux, vybíječ s účesem divizního fotbalisty Motorletu Praha z počátku 90.let, je zase ve městě! Woo mě se svou efektní neefektivností a bezednými zásobníky nikdy nebral, obzvláště když vidím, že absentuje jakékoliv vědomí pitomosti toho všeho. Jinak se ukázalo, že zemřít ve zpomaleném záběru je z hlediska hlasového projevu velmi náročné.. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Po letech znovu a tentokrát v delší pracovní verzi (116 minut), považované za Wooův režisérský sestřih. Ta se od kino verze liší především v odlišně stříhaných i komponovaných akčních sekvencích a hrstce woovských trademarků, především co se týče práce s patosem. Nejmarkantnější změnu představují zrcadlové montáže doslovně odhalující motivace Fouchona a Boudreauxe - zatímco Henriksenův záporák je představen během hry na piano v prostorném sídle, což prostřihávají dokumentární záběry divoké zvěře zabíjené lovci, Van Dammův hrdina v závěrečné části filmu přijímá brokovnici od strýce v jeho chajdě, což prokládají záběry lidí zabitých Fouchonem - zatímco pro záporáka je zabíjení kratochvílí, pro hrdinu je prostředkem pomsty a potrestání zla. Dále pracovní verze obsahuje dvě sekvence sbližování Chance a Natashy, kde se zároveň dozvídáme více o těchto postavách, ale je zde ještě celá řada záběrů či krátkých pasáží navíc. Naopak kino verze obsahuje mnohem delší a pompéznější likvidaci záporáka - v pracovní verzi prostě Van Damme Henriksena jednou kopne z výskoku, ten odletí na hromadu harampádí, hrdina mu k nohám hodí granát, následuje Henriksenův otráveně rezignovaný pohled a finito. ____ Z dnešního pohledu představuje "Živý terč" úžasný relikt, protože filmy tohoto typu se už prostě moc netočí; v novém tisíciletí totiž jsme svědky zanikání kategorie středně nákladných akčních filmů. Souvisí to se změnami v distribuci a postupném omezování trhu s nosiči pro domácí užití - do kin se dnes dostanou již jen vysokorozpočtové high concept spektákly a sofistikované nákladné žánrovky, zatímco na video trh cílí již jen nízkorozpočtová céčka a na koleně dělané zoufalosti ala Asylum či Tomcat Films. Sice se v druhé uvedené sféře stále najdou ambiciózní tvůrci s osobitým akčním rukopisem, ale ti jen výjimečně dostanou k dispozici ideální konstelaci prostředků a příslušných aktérů, aby mohli ukázat, co dokážou (viz Isaac Florentine a "Undisputed III", William Kaufman a "Sinners & Saints" či John Hyams a "Universal Soldier: Regeneration"). Ve své době byl "Živý terč" jedním z několika štědře zafinancovaných béčkových akčních projektů, které diváky lákaly na hvězdu střední svítivosti v hlavní roli a svěží koncept, potažmo variaci na tradiční téma. Zatímco jiné dobové projekty z dané kategorie jako "Univerzální voják", "Přepadení v Pacifiku" či "Timecop" stavěly na silné high concept premise, "Živý terč" přichází s až překvapivě přímočaře brakovým scénářem. V tomto případě totiž ani nikdo moc na příběh nehleděl, neboť hlavní atrakcí zde byla stále stoupající hvězda Van Damma, jenž se zde předvedl v nové image (z dnešního pohledu sice vyznívá mastný mulet a pršiplášť silně zoufalé, ale v temných 90s halt byly hodnoty krapet posunuté), a především angažování mezi filmovými znalci opěvovaného mistra akční choreografie z Hongkongu, které slibovalo zcela nevídanou podívanou (jak opakovaně zdůrazňovala dobová propagace filmu). "Živý terč" tak představuje ideální průsečík woova krvavého baletu a americké žánrovky, kde mistr byl přímo najatý pro své kvality, ale ještě se jeho styl nerozplizl v nabubřelých melodramatech. Stranou akčních pasáží pak film zaujme na americké béčko až nezvykle výraznou lokální atmosférou. Právě výrazně tematizované prostředí Louisiany, navíc provázané s motivy nezaměstnanosti, chudoby, které jsou navíc rozvedené do roviny krize role muže ve společnosti a rodině, povznášejí film nad úroveň obyčejného generického akčňáku stejně, jako zúročení lokálních a historických motivů přidávalo Woovým hongkongským filmům. () (méně) (více)

choze 

všechny recenze uživatele

"Tvůj přítel tu zřejmě buduje nové vchody." John Woo goes to the Hollywood a my poprvé na plátně registrujeme ďábelského Arnolda Vosloo. Průměrný scénář v první polovině mírně nudí a nezabrání tomu ani mazlení se s každým záběrem, wooovské zpomalovačky a úsměvná heroizace-romantizace hrdiny. Nezapomenutelná akční smršť, která se ale strhne v druhé půlce, udělala z Živého terče jeden z nejzásadnějších akčňáků mého života. Perfektní, luxusně nasnímaná choreografie honičky na motorce a finále ve skladu alegorických vozů, van Damme přebírající pistoli od umírající policistky, střelba vestoje na jedoucí motorce, sfouknutí prachu z brokovnice, zpomalovačky, holubice, střelba obouruč, skvělí záporáci, to byly důvody proč jsem si obě akční scény pouštěl pořád dokola. A shodou okolností byla upoutávka na Živý terč i v prvním Kinoboxu, který jsem viděl. ()

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Určite v rámco Van Dammovej tvorby nadpriemer, zatiaľ čo v rámci Woo-ovej priemer. Ja som mal taký pocit, že sa John v Hollywoode iba rozkukáva. Chance je zobrazený ako hrdina najťahšieho kalibru (podobne ako bývaval Yun-Fat), bez akéhokoľvek náznaku že by mohol byť poraziteľny. Spomalené zábey abčas pôsobili rušivo a pát krát pateticky, ale to je asi jedniné čo môžem vytknúť. Tento film je krásny príklad toho keď sa béčka ujme šikovný režisér. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (20)

  • Pistole, kterou ve filmu použil Emil Fouchon (Lance Henriksen), je Thompson Center Contender. (KucC)
  • Ve scéně, kdy Chance Boudreaux (Jean-Claude Van Damme) zlomí jednomu ze zločinců rameno, je možné jasně vidět, že se jedná o gumovou náhradu. (KucC)

Související novinky

Zemřel herec Wilford Brimley

Zemřel herec Wilford Brimley

02.08.2020

V sobotu v ranních hodinách zemřel americký herec Wilford Brimley. Bylo mu 85 let. Brimley se údajně dva měsíce potýkal s ledvinovými problémy, informaci o úmrtí potvrdila jeho agentka Lynda Bensky.… (více)

Reklama

Reklama