Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychopatický zabiják Emil Fouchon se svou bandou za tučnou odměnu organizují pro zvrhlé zbohatlíky lov na člověka. Protože pečlivě vybírané oběti jsou většinou bezdomovci, kteří nemají žádné příbuzné, běží "obchod" poměrně hladce. Komplikace začnou v okamžiku, kdy se objeví právnička Natasha Binderová, která hledá otce, jenž byl jednou z posledních obětí lovu. Fouchonovi zabijáci by si jistě s takovou komplikací snadno poradili, kdyby se neobjevil námořník Chance Boudreaux. Je mistrem bojových umění a bývalým příslušníkem elitní jednotky. Je však bez peněz a nutně potřebuje práci. Nechá se Natashou najmout, aby pátral po jejím zmizelém otci. Brzy se dostane gangu zabijáků na stopu. Netrvá dlouho a dojde k první divoké přestřelce. Její obětí se stane několik vrahů a policistka Carmine Mitchellová, která Natashe a Chancemu pomáhala při pátrání. Chance s Natashou uprchne do blízkých lesů ke svému strýci Douveemu. V patách jim jsou Fouchon a jeho muži, motivováni velkou finanční odměnou za zabití Chance. Kruh kolem pronásledovaného se pomalu uzavírá. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (355)

tombac 

všechny recenze uživatele

Nejlepší film s toporným belgickým karatistou a zároveň první americký zářez velmistra krvavého baletu Johna Woo. Do heroic bloodshed má tento kousek dost daleko, ale ke cti režiséra lze říct, že vzhledem k míře vměšování producenta Sama Raimiho do jeho práce a agilním střihačovým nůžkám, výsledek není vůbec špatný. Ba ne, některé akční momenty a zpomalovačky jsou geniální. V paměti mi utkvěla zejména scéna se zabijákem Pikem, jeho brokovnicí, hlavou podvodného náboráře, předním sklem auta a následným vylétnutím nábojnice ze závěru. Vůbec Piko v podání Arnolda Vosloo van Dammova geroje zastiňuje. Lance Henriksen si též ostudu nedělá, až na ten afektovaný výstup na konci. Van Damme je tu narozdíl od některých svých fláků snesitelný. Scénář je tradičně u vandammovek blbý. Tento není vyjímkou, ale naštěstí ho zrealizoval John Woo a ne pan Golan. Dříve jsem tento akčňák hodně žral (nebyl jsem sám, v Cinemě dostal 100%). Teď je sice oproti svým moderním bratříčkům trochu dýchavyčný, ale u mně mu to na ty 4 hvězdy stále stačí. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Po letech znovu a tentokrát v delší pracovní verzi (116 minut), považované za Wooův režisérský sestřih. Ta se od kino verze liší především v odlišně stříhaných i komponovaných akčních sekvencích a hrstce woovských trademarků, především co se týče práce s patosem. Nejmarkantnější změnu představují zrcadlové montáže doslovně odhalující motivace Fouchona a Boudreauxe - zatímco Henriksenův záporák je představen během hry na piano v prostorném sídle, což prostřihávají dokumentární záběry divoké zvěře zabíjené lovci, Van Dammův hrdina v závěrečné části filmu přijímá brokovnici od strýce v jeho chajdě, což prokládají záběry lidí zabitých Fouchonem - zatímco pro záporáka je zabíjení kratochvílí, pro hrdinu je prostředkem pomsty a potrestání zla. Dále pracovní verze obsahuje dvě sekvence sbližování Chance a Natashy, kde se zároveň dozvídáme více o těchto postavách, ale je zde ještě celá řada záběrů či krátkých pasáží navíc. Naopak kino verze obsahuje mnohem delší a pompéznější likvidaci záporáka - v pracovní verzi prostě Van Damme Henriksena jednou kopne z výskoku, ten odletí na hromadu harampádí, hrdina mu k nohám hodí granát, následuje Henriksenův otráveně rezignovaný pohled a finito. ____ Z dnešního pohledu představuje "Živý terč" úžasný relikt, protože filmy tohoto typu se už prostě moc netočí; v novém tisíciletí totiž jsme svědky zanikání kategorie středně nákladných akčních filmů. Souvisí to se změnami v distribuci a postupném omezování trhu s nosiči pro domácí užití - do kin se dnes dostanou již jen vysokorozpočtové high concept spektákly a sofistikované nákladné žánrovky, zatímco na video trh cílí již jen nízkorozpočtová céčka a na koleně dělané zoufalosti ala Asylum či Tomcat Films. Sice se v druhé uvedené sféře stále najdou ambiciózní tvůrci s osobitým akčním rukopisem, ale ti jen výjimečně dostanou k dispozici ideální konstelaci prostředků a příslušných aktérů, aby mohli ukázat, co dokážou (viz Isaac Florentine a "Undisputed III", William Kaufman a "Sinners & Saints" či John Hyams a "Universal Soldier: Regeneration"). Ve své době byl "Živý terč" jedním z několika štědře zafinancovaných béčkových akčních projektů, které diváky lákaly na hvězdu střední svítivosti v hlavní roli a svěží koncept, potažmo variaci na tradiční téma. Zatímco jiné dobové projekty z dané kategorie jako "Univerzální voják", "Přepadení v Pacifiku" či "Timecop" stavěly na silné high concept premise, "Živý terč" přichází s až překvapivě přímočaře brakovým scénářem. V tomto případě totiž ani nikdo moc na příběh nehleděl, neboť hlavní atrakcí zde byla stále stoupající hvězda Van Damma, jenž se zde předvedl v nové image (z dnešního pohledu sice vyznívá mastný mulet a pršiplášť silně zoufalé, ale v temných 90s halt byly hodnoty krapet posunuté), a především angažování mezi filmovými znalci opěvovaného mistra akční choreografie z Hongkongu, které slibovalo zcela nevídanou podívanou (jak opakovaně zdůrazňovala dobová propagace filmu). "Živý terč" tak představuje ideální průsečík woova krvavého baletu a americké žánrovky, kde mistr byl přímo najatý pro své kvality, ale ještě se jeho styl nerozplizl v nabubřelých melodramatech. Stranou akčních pasáží pak film zaujme na americké béčko až nezvykle výraznou lokální atmosférou. Právě výrazně tematizované prostředí Louisiany, navíc provázané s motivy nezaměstnanosti, chudoby, které jsou navíc rozvedené do roviny krize role muže ve společnosti a rodině, povznášejí film nad úroveň obyčejného generického akčňáku stejně, jako zúročení lokálních a historických motivů přidávalo Woovým hongkongským filmům. () (méně) (více)

Reklama

Shaqualyck 

všechny recenze uživatele

Rozhodně jeden z lepších filmů Jeana-Claudea Van Dammea. A může za to hlavně John Woo, to je bez debat. Akční génius se ve svém zámořském debutu sice přesvědčil, že Amerika není Hong Kong, na druhou stranu tu nasbíral spoustu cenných hollywoodských poznatků, které uplatnil ve svých pozdějších filmech (Face Off). Příběh vážně není nic moc, ale pořád je tu příležitost kochat se efektními akčními scénami, které každopádně stojí za to. Na dialogy Van Damme nikdy moc nebyl, ale taková elegantně provedená otočka někdy vydá za celý recitál. Sice mi tu ke konci trošku vadil ten děda-lučištník, ale zase to bohatě narovnal charismatický Lance Henriksen. Ten si celý film tak trochu ukradl pro sebe, což ale u herce jeho kvalit není žádným překvapením a s ohledem na okolnosti mu za to divák možná spíš poděkuje. Takového záporáka by Živému terči mohla závidět nejedna bondovka. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Pořád je to klasika, jakou už dneska nikdo nenatočí. Akční mág John Woo, Van Damme s koňským ohonem, zajímavá zápletka a jeden z nejlepších a nejbezcitnějších záporáků v dějinách v podání fenomenálního Henriksena. Jenom mi postupem času už strašně lezly na nervy ty Van Dammeho nadpřirozené schopnosti, které během všech akčních scén projevoval. A navíc jsem urputně fandil Henriksenovi, takže ty 4* prostě udělit nemůžu :-) 65% ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Van Damme v najlepšej forme spojil svoje sily s najlepších akčným režisérom Johnom Woo, pre ktorého to bol americký debut a vznikol rozhodne najlepší Van Dammov akčný film a jedna z najzásadnejších akčných klasík prvej polovice deväťdesiatych rokov. Už len tá zápletka znie perfektne, organizácia, ktorá organizuje hony pre bohatých mužov na bezdomovcov s vojenskou minulosťou, až raz začne dcéra jedného z nich zisťovať pravdu a tak sa spolu so svojim novým priateľom, špičkovým bývalým vojakom stanú ich terčom a plusom je aj zasadenie deja do zaujímavého a málo využívaného New Orleans. Úvod je výborný, hlavné duo už asi ani nemohlo byť predstavené lepšie a aj keď je prvá polovica ešte taká kľudnejšia, venuje sa hlavne hľadaniu otca a prezentácii zločineckej organizácie, pozerá sa na to veľmi dobre a v druhej polovici ide zábavnosť filmu ešte o dosť vyššie. Ale aj tak si nemyslím, že potenciál tejto témy bol využitý naplno. Stále sa to dalo doladiť, keďže sa občas nájde nejaká slabšie zvládnutá situácia, napríklad prenasledovanie druhého bezdomovca, nadbytočné prvky, hlavne postava priateľa bývajúceho v lese a ani ten hlavný lov nie je úplne ideálny, keďže hlavný hrdina má prakticky stále náskok a to sa zmení až v úplnom závere. Ale aj tak si to po celý čas udržuje vysokú úroveň zábavnosti a nájde sa tu mnoho skvelých situácií a momentov, takže je to skutočne vydarená akčná zábava. Po akčnej stránke si tu teda rozhodne nemôžem sťažovať, Van Damme tu síce zo svojho bojového umenia predvedie o niečo menej, než obvykle, ale s tým nemám ani najmenší problém, keďže John Woo je mimoriadny talent a perfektne zvláda akúkoľvek akciu. A tak tu nechýbajú súboje, prestrelky, rôzne naháňačky a plno explózií, pričom akcia je vynikajúco natočená, nadmieru nápaditá a plná nezabudnuteľných momentov. Tu sa aj ťažko vyberá to najlepšie, skvelý úvodný súboj, akcia s motorkármi a samozrejme aj celé finále, ktoré síce pôsobí dosť samoúčelne a na efekt, ale John Woo pristupoval vždy k akcii trochu inak, vytvoril z nej umenie a to funguje aj v tomto prípade. Obsadeniu sa nedá nič vytknúť, Jean-Claude Van Damme je jeden z mojich najväčších akčných obľúbencov a práve v tomto filme ma bavil najviac, tie dlhé vlasy sa mu hodia a pôsobí ako väčší drsniak, k tomu sympatická Yancy Butler, ktorá na rozdiel od väčšiny podobných postáv akčných filmov vôbec neprekáža a prvotriedni záporáci, Arnold Vosloo a Lance Henriksen tu predstavujú jedných z mojich najobľúbenejších záporákov vôbec, ale aj medzi tými ostatnými sa nájde viacero známych tvárí. A režijne je to samozrejme čistá žánrová dokonalosť. Takže stačilo doladiť pár detailov a plný počet by bol istý, ale aj tak je pre mňa Živý terč skvelý akčný film, ktorý som už videl mnohokrát a vždy sa k nemu rád vraciam. 82% ()

Galerie (67)

Zajímavosti (20)

  • Film měl původně skončit honičkou na lodích. (KucC)

Související novinky

Zemřel herec Wilford Brimley

Zemřel herec Wilford Brimley

02.08.2020

V sobotu v ranních hodinách zemřel americký herec Wilford Brimley. Bylo mu 85 let. Brimley se údajně dva měsíce potýkal s ledvinovými problémy, informaci o úmrtí potvrdila jeho agentka Lynda Bensky.… (více)

Reklama

Reklama