VOD (1)
Série(2) / Epizody(18)
Obsahy(1)
Seriál zobrazuje černošskú rodinu, ktorá sa sťahuje do "bielej štvrte" v Los Angeles, kde ich nečaká pokojný život, ale neustály boj s rasistickými susedmi, ale aj zlomyseľnými silami z iného sveta, ktoré ich spoločne so susedmi zosmiešňujú, terorizujú a chcú ich úplne zničiť. (R...)
Videa (3)
Recenze (31)
Další Peele a další dělení lidí na tábor "odpad", nebo "pětka". Trailer stoprocentně nalákal na intenzivní hororovou show, a tak bylo Them možná jednou z nejočekávanějších věcí roku 2021. Já osobně musím říct, že jsem po zhlédnutí celkem v rozpacích, protože jedna část mě z lásky k Peelemu a jeho výborné tvorbě chce dát nejlepší hodnocení, ale druhá část mě má pořád pocit, že Them působí tak nekonzistentně, s výsledným žánrovým mixem nejsem úplně spokojen a věřím, že by se nápad dal pojmout i lépe. Intervence Peeleho z některých scén doslova tryská, ale za mě se další Us nebo GetOut nekoná. V první polovině začíná seriál jako hutné, atmosferické a nepříjemné sociální rasistické drama s pěkně svinskýma bělošskýma postavama, postupem času se dílo mění v psychologickou cestu do mysli postav a za jejich démony a v závěru spíše v plnohodnotnou haunted house duchařinu. Problém je, že kombinace všech tří prvků není za chodu vyvážena, a tak jsou pasáže špíše takto žánrově rozděleny, než aby byly žánry smíchány ve výslednou (tvůrci chtěnou) představu. Konečný obraz vnímám pořád spíše lehce pozitivně a dojem rasové nesnášenlivosti, který se s černými táhne celý život ze všech stran, je ve výsledku slušný, nicméně k dokonalosti něco chybělo a když to srovnám s pocitem po zmíněných filmech Us a GetOut, tak není tak rezonující a silný. Poslední díl byl za mě pak už trochu zmatečně zkratkovitý, a tak je to z mého pohledu slabší čtyřka. ()
Zlákal mě sem pach hromádky hovnonázorů. Stranou ale poplašený white pride čecháčci a pravo-levo politika, a byla to jen průměrná série. Hezky natočená, sem tam zábavná (šikana v hoodu), nijak extra přesvědčivá, vyústila v pátý přes devátý a byla zbytečně roztažená přes sedm hodin. Až příliš nuda složená z vypjatých rodinných emocí, bublající zlosti a pletich sousedů, přeludů a slabých strašáků. V tomto případě jednoznačně lepší by byl film... 60% ()
Poblitej, bezprostředně po protrpění poslední části, jsem mrknul na Homobázi, co o tomhle zbrusu novým mástrpissu píče J*A*S*M, páč na mě vyblafl jako první. Ach, tihle samozvaní rádoby hororoví exprdi bez špetky vkusu, co jsou schopni opětkovat i několikahodinové tvrdnutí chleba, hlavně když na ně u toho ze špajzu sem tam bafne ňáký negr a má to žužu barvičky. A jako gej by měl být naopak rád, že se svět obrátil v prdel, no ne? Tak držte huby, a vyhýbejte se téhle otravné narkáčské čalamádě náhodně losovaných a pod vlivem psychotropních látek stříhaných scén bez hlavy a paty a ubíjejícímu maratónu alogických negrohalušek a THCdialogů důsledněji než katolická panna análu. Protože přesně to THEM je. Čtyři jakž takž silnější scény a jeden slušný díl mimo kontext (9.), obalené osmi hodinami hoven, a neúměrně natahovaný, bestiálně nudný přiblblý pozérský zvratek o tom, že rasismus vlastně vynalezli holandští análbabtisté, protože jejich pastor byl debil, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct devil. Ovšem co se týká rasismu, tak to ten narkoman Malý Márvin vyPeeloval k dokonalé ironii a těžkému mementu! Compton padesátých let byl zjevně hnusně bezpečným, slizce kulturním a nechutně idylickým místem k životu, plným až k totální odpornosti vykreslených, zkurvených předsudečných bílých rasistů. Ti však zaplaťsatan svou tradiční baštu nekorektnosti, příkoří a zla neudrželi, a tak se mohl Compton stát tím, čím je dnes. Úchvatně zničenou stokou s nádhernou diverzitou hnědé a jedním z nejúžasněji nebezpečných míst v Americe s rekordním počtem vražd na negroobyvatele, kde se mírunenávistně prohánějí už jen Ajsové a Tupáci a kam se bojí jezdit i policajti. Prostě integrace a asimilace fungují skvěle! Tak jen poklekávejte, volte čektekové smažky, demokrady či jiné neomarxistické fašisty, a třeba vás to štěstí dokonale harmonického soužití taky záhy nemine. ()
Manifestace toho, co se děje v hlavách šikanovaných lidí, kteří chtějí normální prosperující život. Smutný je, že jsou často chytřejší a pro společnost užitečnější než ti bílí. Them je místy až nepříjemně frustrující série, ve který máte – stejně jako hlavní postavy - neutuchající touhu zmasakrovat každýho jednoho rasistickýho zmrda (pokud teda nejste jeden z nich. Jinak neuvidíte snaživou rodinu, jejíž mentalita se pod vlivem rasismu rozkládá, ale rodinu, která přijela dělat problémy – prostě proto, že jsou černí). Všechno podtrhuje skvělá kamera, nervující soundtrack, bizarní atmosféra a gradace, která každou další epizodou ústí do brutálního finále. Z uměleckýho hlediska perfektní, z toho tematickýho poměrně kontroverzní (což se hojně projevuje v recenzích). ()
„Vrátím se do domu pro pistoli a všechny ty sněhuláky zabiju!“ Ano, rasismus je nesmrtelné téma. Za oceánem není boj proti rasové nesnášenlivosti dobojovaný. A nikdy nebude. Natož v padesátých letech. Miliony Afroameričanů se přemístily z venkova na jihu Spojených států do jiných koutů téhle „úžasné“ země. Mnohé lákal do Kalifornie příslib práce v průmyslu. Ostatně Henry je inženýr a možnosti opustit rasistický jih s rodinou využil. Chyba lávky. Moc jsem se bál toho, jak si tvůrci poradí s mírou, s jakou budou TÉMA podávat. To bylo rozhodující. Zda nepůjde jen o nějaké ukňučené (z)volání, kterak to mají lidé jiné barvy pleti obtížné. Ale povedlo se. Velké sousto, ale ostře a nepříjemně pojaté. Bubácké scény byly v druhé polovině série krapet na ústupu, což mi vůbec nevadilo. Nechybí krvavé momenty, béčkové propriety i všemožné lekačky, ale tvůrci se z toho všeho nebojí vystoupit a nabídnout mnohem víc. Rovinu psychologickou a společenskou. Napětí by se tak místy dalo krájet, rozdělování obrazu je funkční. Hudba skvělá, herci zrovna tak (dětští jsou pak na ještě větší klobouk dolů). ()
Galerie (105)
Photo © Amazon Prime Video
Reklama