Tvůrci:
Dan EricksonKamera:
Jessica Lee GagnéHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Adam Scott, Patricia Arquette, Zach Cherry, Dichen Lachman, Britt Lower, Tramell Tillman, Jen Tullock, John Turturro, Christopher Walken, Yul Vazquez (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(19)
Obsahy(2)
Mark šéfuje týmu zaměstnanců, kterým byla chirurgicky oddělena pracovní a mimopracovní paměť. Po setkání s kolegou z práce v osobním životě se vydává na cestu k pravdě o jejich zaměstnání. (Apple TV+)
Videa (2)
Recenze (98)
Skvělá mysteriózní korporátní kafkárna, která beze spěchu odhaluje svůj svět a místo vysvětlování o co tam jde, se nám dostává dalších zvratů. Někoho to tak bude nudit, mou pozornost to udrželo i tak. Vedle slibného námětu nabízí i kvalitní vizuál, atmosféru a casting. Patricia Arquette je výborná záporačka. Celé by to mohla být novodobá mysteriózně-hororová klasika, ale do té tomu zatím něco chybí. ()
1.seria: Vybornu myslienku s "oddelenim" som uvital. Takto spracovanu som ju este nevidel. Avsak moc rozvolneny rozbeh, "experimenty" v kancli a "wtf-dialogy" a pravidla vo firme prvych epizod su obcas az ubijajuce a nudne. Divak dost dlho caka, akym smerom sa to pohne. Nejedneho toto odradi. Posledne tri epizody su naopak vyborne. V zavere mnohi vdaka poslednemu silnemu dojmu "zabudnu" na mdlu a nejasnu prvu tretinu serialu a plieskaju nadsene pathviezdia. Preto trosku "triezvo". Odporucam, ak by vas to nezaujalo a chceli tym po prvych epizodach seknut, mozno zakusnut do "jazyka" a preluskat sa k 7-mej epizode, kedy sa to naozaj vyrazne zlepsi. Herecke vykony, kamera a technicka stranka serialu su vyborne. 65% ()
Dlouho to nevypadá a to pomalé tempo, vatovitost a vzrůstající počet nevysvětlených drobných logických rozporů začnou být odrazující, ale po propadu do největší skepse (cca 6. díl) to rázem začne nabírat rafinované obrátky a spět k velice výživnému finále. Zdaleka ne všechny diskrepance se tím uspokojivě vysvětlí, což mi od tvůrců připadá jako neférové usnadnění práce, a mám první sérii velice za zlé, že graduje a končí pouhým twistem v rozjetém příběhu, který bude v druhé sérii prostě dál pokračovat, spět k finále. Nevidím pak jiný důvod pro dělení seriálu do sérií než umělé namotávání diváka, klamavou práci s očekáváním. Jinak zůstávám zvědavá, jestli se to obhájí. *~ ()
Temné psychologické workspace drama s originálním nápadem, ale pomalejším dějovým vývojem. Seriál nabízí jedinečný pohled na firemní kulturu a zkoumá důsledky oddělení pracovního a osobního života způsobem, který je jak znepokojivý, tak fascinující. Kamera a vizuální styl umocňují klaustrofobickou atmosféru a napětí, zatímco překvapivě podmanivý soundtrack skvěle podtrhuje temné a mysteriózní tóny příběhu. Pokud jste dostatečně trpěliví a máte rádi nevšední tvorbu, doporučuji. ()
Hodně lidí by určitě uvítalo, kdyby své starosti a bolesti z běžného života mohli aspoň na pár hodin, třeba v práci hodit za hlavu a nemyslet na ně. Ale i obráceně. Spousta lidí si takzvaně nosí práci domů, neustále řeší nějaké pracovní problémy. Výborný, originální nápad, který však řeší už mnohokrát zpracované téma. Ve jménu všeobecného blaha jsou lidem odepírána základní lidská práva. Prostě totalita! Lidé nastupují do nesmyslné práce, kde jsou jim vymyty mozky a ztrácejí svobodu. George Orwell by tvůrce pochválil. Děj se rozbíhá pomalu, ale napětí se stupňuje a skvěle graduje a ...... pak se zase otevřou vrata do druhé série. Pro Krista pána, proč aspoň jeden seriál nemůže být ukončen normálně? Každopádně zatím seriál roku! ()
Galerie (174)
Zajímavosti (15)
- I když se seriál odehrává v Kieru, fiktivním strašidelném městě dotovaném tajemnou společností Lumon Industries, tak byl ve skutečnosti natočen v Hudson Valley a v amerických státech New York a New Jersey. Impozantní budova společnosti Lumon Industries je ikonická Bell Works v Holmdelu v severním New Jersey. A domy Marka (Adam Scott) a paní Selvigové se ve skutečnosti nacházejí ve Village Gate Townhouses v Nyacku, který se nachází 27 mil od New Yorku. (Trajektt)
- Seriál je inšpirovaný počítačovými hrami, komiksami a niektorými filmami, konkrétne: Maléry pána Šikulku (1999), Brazil (1985), Truman Show (1998) a Večný svit nepoškvrnenej mysle (2004). (Arsenal83)
- Dan Erickson povedal, že zmes áut a technológií z rôznych období mala „poskytnúť mierny pocit dezorientácie“ a spôsobiť, že Lumon „dával pocit odpútanosti od času a priestoru“. (Arsenal83)
Reklama