Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pod vedením talentovaného Williama Wylera (Nejlepší léta našeho života, Prázdniny v Říme, Ben-Hur) se z námětu brodwayského šlágru Detektivní příběh stalo drsné a působivé drama jako stvořené pro velká plátna. Děj se odehrává v hektickém prostředí newyorské policejní stanice, kde v roli zásadového a nesmlouvavého detektiva září Kirk Douglas. Principy, které tento policista uznává, se ale vinou každodenního kontaktu se zástupy zločinců deformují. Jeho ženu, kterou ztvárnila Eleanor Parker (Caged, Za zvuků hudby), zase trýzní utajovaná vina. Na pozadí běžného života na stanici, kde se ocitne třeba vyděšená zlodějka (Lee Grant) nebo veselý lupič (Joseph Wiseman), spěje osobní manželský konflikt k nezapomenutelně výbušnému finále. Film byl nominován na Cenu Akademie, a to hned v několika kategoriích: nejlepší režie (Wyler), nejlepší herečka (Parker), nejlepší herečka ve vedlejší roli (Grant) a nejlepší scénář (Robert Wyler a Philips Yordan). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (77)

emma53 

všechny recenze uživatele

Já jsem celou dobu přemýšlela o těch dvou týpcích, ale nakonec mě to napadlo, proč tam jsou jejich role tak důležité. Výborná noirovka s Charismatickým Kirkem, který tady neměl až tak moc vděčnou roli, ale ujal se jí velmi dobře. Polda, který vnitřně otupěl a to se nutně muselo nějak projevit ve vztazích nejen k zatčeným, ale i k jiným osobám, jemu velmi blízkých. A souhlasím s hanagi, že ta vyděšená zlodějka Lee Grant byla tím správným kořením, které celý film udělalo ještě víc povedeným. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Že by tenhle film byl zrovna nějak velkým detektivním příběhem, to tedy ne. Nečekejte žádné vyšetřování ve stylu Kriminálky Las Vegas. Tady jde spíš o soukromý boj jednoho detektiva, kterému se proplétá případ s osobním životem, což on sám nedokáže zvládnout. Valná většina snímku se navíc odehrává na policejní stanici. Ale to všechno z tohohle filmu dělá pěkné a sympatické dráma. ()

Reklama

Sawy 

všechny recenze uživatele

Fantastický, neuvěřitelně ambivalentní Kirk Douglas v "divadelní" kriminálce, která bezvadně využívá omezených prostor jedné policejní stanice. Všechny figurky v podobě postav jsou pečlivě rozestaveny, každá slouží přesně danému účelu a byť to celé může občas působit lehce vykonstruovaně, až do konce si Detektivní příběh udržuje precizní atmosféru, která po celou stopáž graduje, až exploduje. Dodnes fantastická podívaná. 95 % ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Asi mám nového oblíbeného Wylera. Osazenstvo policejní služebny jedné noci - v čele s charismatickým Kirkem Douglasem - je neuvěřitelně pestré a zábavné. Fakt, že se to krom první a poslední scény odehrává celé na jednom místě, je geniální a ukazuje, jak šikovně dokáže tenhle režijní veterán pracovat s prostorem. A pro film noir Wyler znovuobjevil kouzlo psychoanalitických teorií (naposledy jsem to myslím zaznamenal v Smrtelném hříchu) a jejich úvah o roli rodičovských vztahů na vzorce chování dětí. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

24 hodin ze života nekompromisního poldy a policejní stanice, kde jsou uplatňovány natolik mccarthyovské vyšetřovací metody, že se sama mění v místo činu (všemu tiše přihlíží neškodná svědkyně). Stará drsná škola s ne-úplně-kladným hrdinou, kterého může spasit už jen jediné. Co obzvlášť znepokojuje, oproti jiným noirovým filmům si zde s ohněm nehraje samotářský detektiv, ale „regulérní“ ochránce zákona. Promyšlená práce kamery, dobří herci (Joseph Wiseman mi připomněl De Nira zamlada) a Wilerova suverénní režie, díky které dokáže Detektivní příběh i po letech vtáhnout. 80% ()

Galerie (35)

Zajímavosti (7)

  • Horace McMahon, Joseph Wiseman, Michael Strong a Lee Grant si zopakovali před kamerou svá divadelní vystoupení. (Kulmon)
  • Největší problém pro Wylera představovalo téma potratu, které v předloze hraje velmi důležitou úlohu. Podle tehdy platného Produkčního kodexu však bylo zcela nepřípustné a ve filmu se nesmělo objevit. Wyler měl na věc zcela jasný názor, ale musel se podřídit. Slovo potrat sice ve snímku neuslyšíme, ale z dialogů, v nichž zazní slovo řezník, jasně vyplývá, čím se s adoptovanými dětmi kšeftující doktor opravdu zabývá. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama