Režie:
William WylerHudba:
Georges AuricHrají:
Gregory Peck, Audrey Hepburn, Eddie Albert, Hartley Power, Harcourt Williams, Margaret Rawlings, Tullio Carminati, Paolo Carlini, Claudio Ermelli (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Také princezna chce někdy prožít docela obyčejné dobrodružství a zamilovat se. Příběh romantický až staromódně sentimentální, ale také plný humoru, který čerpá z nejlepších tradic amerických komedií. Jeho hrdinkou je půvabná mladá princezna Anna, následnice trůnu imaginární evropské země, jež přijíždí na státní návštěvu do Říma. Po vyčerpávajícím programu je na pokraji sil a je jí na noc podán uklidňující prostředek. Dříve než droga začne působit, se Anna tajně vydává do nočních římských ulic. Cestou se dostaví ospalost, a tak ani neví, jak se ocitla na noc v bytě novináře. Ten ji následujícího dne chce nejprve využít pro senzační reportáž a provádí ji společně s kamarádem fotografem po Římě… Režisér William Wyler vtiskl komedii nenápadnou dokonalost a lehkost. Pod jeho vedením zkušeného a světem protřelého novináře Joea Bradleyho ztělesnil Gregory Peck (Případ Paradinová, Milionová bankovka, Starý gringo, Mys hrůzy). Křehkou, v cizím prostředí poněkud bezradnou princeznu Annu, neodolatelným způsobem ztvárnila Audrey Hepburnová (Snídaně u Tiffanyho, Šaráda), která také za svůj výkon obdržela Oscara. Dalšího Oscara získala Edith Headová (za nejlepší kostýmy pro černobílý film) a scenárista Ian McLellan Hunter za původní scénář, který svým jménem kryl skutečného autora Daltona Trumba, jenž byl na černé listině). (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (861)
Audrey byla sladká jako vždy, navíc s Gregorym na plátně zářili. Začátek byl vtipný, postupem času se vtip vytratil a vy jste pomalu cítili, co se blíží. A pak ten hořkosladký konec příjde, co zbyde? Rozloučit se a čelit povinostem. Černobílá romantická komedie, kterou mohu s klidem doporučit všem. Není totiž hloupá jako ty, které se momentálně v Hollywoodu točí. Lepší 4* ()
Audrey Hepburnová byla jako vánoční cukroví. Sladká, křehká, výjimečná. Přitom ale dostatečně talentovaná, aby nemusela spoléhat na výše uvedené. Těžko říct, jestli bychom ji znali, kdyby zarputilý William Wyler netrval na tom, že do role princezny chce neznámou tvář. Jisté je, že právě díky Audrey a Wylerově lehkonohé režii jsou Prázdniny v Římě dodnes tak okouzlující. A staly se motivickým vzorníkem pro řadu dalších filmů (třeba Notting Hillu). 80 % ()
:::::::::::::::::::::::::::::: Týýýý jooooooo, tak to mne zase něco hodně po dlouhé době překvapilo. Nic jsem od tohoto filmu nečekal a dostal jsem vše. Troufnu si dokonce říci, že to je asi nejlepší romantický film, co jsem kdy viděl. Bravo ! Nádherná Audrey Hepburn a vynikající Gregory Peck, dělají z tohodle filmu opravdu nádhernou romantickou podívanou. Škoda, že už Audrey nežije, byla to opravdu krásná, ale hlavně moc talentovaná herečka, která mi to v tomto filmu dokázala. Tleskám !!! :::::::::::::::::::::::::::::: ()
Čisté kouzlo. Chtělo se mi napsat čisté lásky, ale to by jednak nebyla tak docela pravda, a druhak by to bylo zavádějící, protože to hlavní uchvacující na tomto Wylerově věčném kinematografickém pomníku je přece to, co se dnes už nevidí, a co by bylo zcela brutálním spoilerem;) Audrey Hepburn byla skutečně jako z pohádky - alespoň od krku nahoru, a ten zbytek dokázala světu odprezentovat díky tehdy aktuální módě tak, že z ní museli být všichni paf (a taky že byli;)). No a Gregory Peck, tam je škoda slov. Ačkoliv by se snad nemusel urazit přirovnáním, že je jako "náš" George Clooney. Bez dlouhých řečí - ostatní je navíc mají lepší - Prázdniny V Římě jsou esencí oldschoolové romance bez tanců a zpěvů, jaká se už netočí, a dost silně pochybuju, že za padesát let bude někdo moci totéž prohlásit o nějaké soudobé romantické komedii. Byl jsem až překvapen, jak snadno si mě tenhle film omotal kolem promítačky - tím spíš mu nemůžu dát míň než 90%. ()
Mám rád romantické filmy, které stavějí na kouzlu jednoho dne (Prázdniny v Římě), jedné společné noci (Před úsvitem), anebo společných vzpomínek (Casablanca) - tedy na prchavosti a nenaplněnosti. Mnohem méně radosti nalézám v romantice happyendů, co klamou, že vytržení takových zázračných okamžiků lze protáhnout na celý život (Pretty Woman, Snídaně u Tiffanyho). To pak po závěrečném polibku samozřejmě musejí rychle následovat titulky, aby snad iluzi splynutí nenarušil všední den. Prázdniny v Římě takto nelžou. Takový nevylhaný sentiment - navíc takto dobře okořeněný humorem - je na filmovém plátně opravdu k pohledání ()
Galerie (143)
Zajímavosti (59)
- Aj keď sa film často prirovnáva so Stalo sa jednej noci (1934), jeho dej sa inšpiruje príbehom Marka Twaina "Princ a bedár" (1881). (Arsenal83)
- Prázdniny v Ríme boli Americkým filmovým inštitútom (American Film Institute) zaradené na štvrté miesto v rebríčku „10 najlepších filmov v žánri romantická komédia“. (TheRoller)
- V roce 1949 koupil práva na Prázdniny v Římě režisér Frank Capra, který je chtěl natočit s Elizabeth Taylor a Carym Grantem. Později však z projektu vycouval a prodal práva Paramountu. (Witta)
Reklama