VOD (1)
Epizody(10)
-
Místo u stolu (E01)
-
Varovné výstřely (E02)
-
Roztmívačka (E03)
-
Správný odstín žluté (E04)
-
Políbit prsten (E05)
-
Rovný chlap (E06)
-
Pan producent (E07)
-
Překročit hranici (E08)
-
Takoví jsme (E09)
-
Nápad a odvaha (E10)
Obsahy(2)
Filmový a televizní producent Albert S. Ruddy se spolu s Francisem Fordem Coppolou v roce 1972 pouštějí do natáčení filmu Kmotr, a to navzdory četným produkčním neúspěchům a střetům s italsko-americkou mafií. (SkyShowtime)
Videa (2)
Recenze (141)
Perfektní seriál o tom, jak se točil film. Ten FILM! Po Top Gunovi dvojce se mi začíná Teller líbit čím dál tím více, ale zaujal mě již ve snímku Týpci a zbraně. Fogler jako Coppola je taky výborná volba. I když to je přitažené za vlasy a z pohledu Alberta S. Rudyho se stalo v reálu asi tak 10% událostí, je to krásně odvyprávěné přehánění. ()
Asi najlepšia dramatizácia vzniku nejakého filmu akú kedy celuloid, resp. televízna obrazovka uzreli a asi najprekvapivejší fan service, ktorých sa posledné roky rodí dosť, ale naozaj by som nečakal, že nerdovskú radosť budú mať fanúšikovia ani nie možno najprioritnejšie Krstného otca ako filmu (logicky ale aj tí), ale skôr fanúšikovia, ktorí dobre poznajú tento Hollywoodsky folklór a nespočetnekrát opísaný príbeh o tom ako film vznikal. Dnes už si to možno človek ani neuvedomí, ale začiatkom 70-tych rokov gangsterské/krimy filmy boli ako žáner niekde predsa len inde - skôr komerčné, zábavné a spotrebnejšie záležitosti, ktoré málokto vnímal ako prestíž - spravidla žánrovky tak ako sú nimi dnes akčňáky so Stathamom, slashery á la Halloween. Aj preto Krstnému otcovi počas vzniku cestu hatilo toľko prekážok - trojhodinová dráma o gangsteroch s ambíciami a záberom pomaly antickej tragédie? A v hlavnej úlohe s už dlhšie za zenitom polobláznom Brandom čo mal za sebou sériu prepadákov a kadejakých verejných/profesionálnych faux pas, a s neznámym talianskym (aby som citoval) "skrčkom" Pacinom, a na režisérskej stoličke tvorca jedného lacného hororu, komédie, muzikálu a akéhosi dramatického čohosi, z čoho určite nebolo zjavné že pre adaptáciu tejto knihy je práve on ten pravý? No kto by tomu vtedy veril, že táto zostava s týmito ambíciami dá dokopy film, ktorý formálne, obsahovo a inak budú kopírovať a vykrádať mnohí aj 50 rokov od jeho vzniku a ktorý sa vo svojom čase stane najúspešnejším filmom v histórii? Paramount nemohol dať sebe a fanúšikom na 50. výročie Krstného otca krajší darček - všetky známe momenty, či povinné zastávky, ktoré by človek čo ten príbeh pozná čakal tam sú a aj veľa navyše. Je trochu prekvapivé že to bez problémov vydá až na 10 epizód a ani sa nevarí z vody a nenaťahuje, ale je to tak. Má to vtip, švih, a síce človek logicky vie ako to dopadne, ale napriek tomu je zábavné celý proces sledovať. Je to aj pekné okienko do old school Hollywoodu alebo filmového biznisu ako takého a toho aký je to cvokhaus. Herecky je to tiež až prekvapivo silné na všetkých frontoch - Matthew Goode Roberta Evansa vystrihol tak, že to hádam bude jeho životná úloha. Celkovo je zjavné, že za minisériou stáli ľudia, ktorí mali dobrý cit a odhad ako celú vec poňať, kde pridať, ktorý moment nechať vyniknúť. ()
Po třech marných pokusech jsem se smířila s tím, že se nikdy nestanu obdivovatelkou Kmotra, je daleko pravděpodobnější, že mě unudí k smrti. Proto jsem se značnou nedůvěrou přistupovala k tomuto seriálu, který má být poctou právě filmu Kmotr. Počáteční pochyby však vyprchaly již po pár minutách úvodního dílu. Na tomhle seriálu je dobře prostě všechno, daleko přesahuje televizní formát a jednotlivé epizody jsou dostatečně robustními filmovými díly, aby bez uzardění mohly hupsnout na velké plátno. Při sledování Nabídky jsem si znovu připomněla, proč mám tak ráda ty pohyblivé obrázky, čím umí být podmanivé, okouzlující a jak moc umí vstoupit do života. Absolutně není důležité, který film považujete za ten stěžejní, nejdokonalejší, zkrátka ten, na který byste se chtěli podívat jako na ten poslední film vašeho života. Důležité je, jestli nějaký takový film znáte. Pokud ano, tak je tenhle parádní seriál pro vás ideální. ()
4,5* Po Babylonu pokračujeme Kmotrem aneb Once Upon a Time on Hollywood part 3 a opět o kousek lépe než to natočil Quentin. The Offer byl prvních 8 dílů jasná 5ti hvězdičková záležitost. Bohužel kvůli odfláknutým posledním 2 dílům nemohu dát s čistým srdcem 5 hvězd. Nic to ale neměnní na neskutečné feel-good jízdě, skvělém obsazení a celkovou výbornou chemií hlavních protagonistů. Všechny reálné postavy jsou navíc suprově obsazené a zahrané a je tak radost sledovat fejkového Branda s Pacinem, či Coppolu s Puzem jak si mnohdy notují ještě lépe než skuteční herci v Kmotrovi. Já se hlavně opět optám, proč o tomto seriálu nikdo neví? Proč se o tom nemluví? Kde jsou ty nominace na ceny? ()
Znáte to, neobejde se bez toho žádná rodinná sešlost, pábitelský strejda dá pár panáků a začne vyprávět. Vy víte, že chvílemi fabuluje notně za hranou, přeci jen už ty historky z dřívějška trochu znáte, protože jsou notorickou součástí rodinného kánonu, ale stejně vám to nedá a posloucháte dál. Pokud by vyprávěl ještě chvíli déle, odejdete od stolu, ale ono ne. Vyprávění jede a je to neskutečná zábava, která má šmrnc a lehkost, a vy jenom vrníte blahem. A i když víte, kam to celé směřuje, stejně jste napjatí a kroutíte hlavou, jak to všechno mohlo ve finále vyjít i projít. Pak to skončí a jste upřímně dojatí. A mermomocí jdete znovuobjevovat zdroj, kterým to celé začalo. ()
Galerie (199)
Zajímavosti (21)
- Skutočný Robert Evans (Matthew Goode) a Frank Sinatra (Frank John Hughes) sa vo filme Krstný otec (1972) nakoniec nespojili, spojil ich však zaujímavý osud v pokročilejšom veku. 6. mája 1998, počas večere na počesť režiséra Wesa Cravena, utrpel Evans mŕtvicu pri prípitku. Utrpel sériu troch mozgových príhod v rýchlom slede, zostal ochrnutý na pravú stranu a úplne neschopný hovoriť. Niekoľko dní po Evansovej mozgovej príhode Frank Sinatra zomrel na infarkt v jednej z priľahlých izieb v tej istej nemocnici. Evans, ktorý bol svedkom prevážania jeho tela, povedal, že to bola udalosť, ktorá podporila jeho túžbu zotaviť sa, čo sa mu nakoniec podarilo a začal opäť rozprávať. (Arsenal83)
- Patrick Gallo, ktorý hra Puza, je len o tri roky starší ako Dan Fogler, ktorý hrá Coppolu. Avšak v skutočnosti bol rozdiel 19 rokov. V dobe natáčania Krstného otca (1972) mal Puzo po päťdesiatke, zatiaľ čo Coppola mal tridsaťjeden. (Arsenal83)
- Al Pacino (Anthony Ippolito) hovorí Albertovi S. Ruddymu (Miles Teller), že keď sa dozvedel, že nebude obsadený do Krstného otca (1972), prijal hlavnú úlohu vo filme Gang, ktorý nevedel poriadne strieľať (1971). Tento film bol založený na živote "Crazy" Joe Galla (Joseph Russo), ktorý sa tiež objaví v tejto epizóde. (Arsenal83)
Reklama