VOD (1)
Epizody(10)
-
Místo u stolu (E01)
-
Varovné výstřely (E02)
-
Roztmívačka (E03)
-
Správný odstín žluté (E04)
-
Políbit prsten (E05)
-
Rovný chlap (E06)
-
Pan producent (E07)
-
Překročit hranici (E08)
-
Takoví jsme (E09)
-
Nápad a odvaha (E10)
Obsahy(2)
Filmový a televizní producent Albert S. Ruddy se spolu s Francisem Fordem Coppolou v roce 1972 pouštějí do natáčení filmu Kmotr, a to navzdory četným produkčním neúspěchům a střetům s italsko-americkou mafií. (SkyShowtime)
Videa (2)
Recenze (143)
Skvělý, tohle je prostě skvělý, všechno se povedlo, herecký ansámbl nesmírně sympatický, zejména tedy pánové Miles Teller jako Al Ruddy a Matthew Goode v roli šéfa studia.. Příběh o natáčení filmu Kmotr je poutavý, zajímavý, místy strhující (např. obsazení Al Pacina nebo střet s mafií).. Přijala jsem tuto sérii jako poctu tvořivým a nespoutaným umělcům, kteří nechtějí a možná ani neumějí být svázaní pravidly či zažitými postupy.. Krásný zážitek, plná palba.. ()
Když se na cinefilní swingrspárty potkají dokonalá scenáristika s dokonalou dramaturgii a dokonalým herectvím, přihodí se dokonale harmonický zásun a vznikne dokonalá pocta asi nejlepšímu filmu i knize o Kozí nozdře, jakož i dokonalý hold filmařině jako takové. Prostě dokonale blažených deset hodin dokonale záživné, vtipné a parádně odsejpající zábavy, dokonalá retrovýprava do filmové historie, co kašpar, to na Osrala, a to včetně slaďouše Milouše Talíře, ovšem všem vévodí naprosto dokonalý až fenomenální Jovan Ribisi v roli odborového inspektora Kolomba. Historicky poprvé budu kurva, a abyste z toho nic neměli, bez skrupulí i varování naprudko vyslepičím, že toho Kmotra nakonec fuckt natočili! Přičemž všem potenciálním zájemcům o dokonale vkusné a inteligentní povyražení před tímto audiovizuálním orgasmem vřele doporučuji zopáknout si minimálně jedničku, mnohem výrazněji si tak vychutnáte ty přehršle téměř podprahových fines a vyfikundací této DOKONALOSTI! Samozřejmě mezi ty „potenciální zájemce“ jako obvykle nepočítám pohlupavé děti a dospělé mongololidi, libující si při své blahoslavenosti kupříkladu ve svištivých oelasťákovaných bukanýrech z furtdokolových degenerativních omalovánek pro dyslektiky. Ti se tomu budou naopak vyhýbat víc než sklepní plíseň ušlechtilým sýrům a nadále si cucat palce a mačkat přirození u Netflusu, Mrvelu a Dyslektický Cigán homix, aby mě zbytečně nesrali svou oligofrenní retardací skóre tohoto dokonalého sqostu a jednoho z největších seriálových potěšení od dob vynálezu televize! ()
„Look, we have a problem!“ Kolikrát tahle věta zazněla? Rošády kolem natáčení a další rošády kolem rošád o natáčení… Na začátku bylo žhavé zboží. A správné ruce u kormidla z něj udělají fenomén. Americký spisovatel s italskými kořeny Mario Puzo měl dluhy a těžkou hlavu z toho, že neúspěšnými romány „promarnil“ několik let života. Jeho žena nadhodí, ať zkusí mafiánský příběh. Vznikla látka z prostředí italoamerické mafie, román kombinující gangsterku s rodinnou ságou. A dodnes obrovský úkaz. Husté kotlety, silné obroučky, široké límce a mladý producent s tváří, úsporným projevem a pronikavým hlasem Milese Tellera a s peripetiemi, než svůj vysněný snímek dostane k divákům. Nahlédnutí za kulisy fajn, otázkou je, zda to muselo být v deseti epizodách. Moc situací, moc postav, řada výplňových scén. Očekával bych nějaký ten humor, přál bych si dravost, uvítal bych méně zdlouhavých scén. Ale celkově jde spíš o můj problém. Respektuju totiž, že se filmový Kmotr nesmazatelně zapsal do dějin kinematografie a najdeme ho snad v každém žebříčku nejlepších filmů všech dob, já na něm ovšem nikdy zvlášť neujížděl. Prostě viděno (první díl víckrát), splněno. Pro fanouška musí být čirá radost sledovat to, jak vznikaly legendární scény, já k nim ale jednoduše nepatřím. Navíc úplně nejsem fandou filmů a seriálů o vzniku jiných filmů a seriálů. I tak jsem si (docela) užíval prostředí, kulisy i atmosféru, herci se navíc se svými předobrazy vypořádali velmi slušně. Každopádně není to cool, je to historie. Ač obrovského fenoménu. ()
Nebudu nic zastírat, moc jsem se nebavil. Přišlo mi to celé strašně ploché a řekl bych někdy až trošku otravné. Seriál nešel pořádně do hloubky a místy působil až jako komedie, což by jeden v názvu hledal marně. Kdybych neměl rozkoukáno už asi pět dílů, možná bych to vzdal, takhle jsem byl nucen vydržet až do konce. Nejlepší na celém filmu mi přišla určitě postava F.F. Coppoly a pak také Mária Puza, jinak nic, co bych si nějak hlouběji zapamatoval. ()
Parádní feel good výlet do Hollywoodu a mafiánského New Yorku přelomu 60. a 70. let. A i když je vyznění pohádkově ultrapozitivní, zdůrazňující lásku k filmu a mezi mnoha potenciálně zápornými figurami je jen jediný ryzí záporák, jako drama to celou dobu šlape na plyn a průser střídá průser (přičemž párkrát jde i o život), až je z toho divák unavený za postavy, které to musí řešit. Ty jsou skvěle napsané, obsazené i zahrané, takže si je člověk rychle zamiluje. Pokud jste ještě neviděli Kmotra, tak to asi zvládnete, ale hodně vám toho unikne. Já měl solidní výhodu v tom, že mou oblíbenou knihou jsou Bezstarostní jezdci, zuřící býci od Biskinda pojednávající právě o téhle hollywoodské éře i o natáčení Kmotra, takže jsem byl nadprůměrně v obraze a věděl, kdo byli Evans a Bluhdorn, které si tu famózně vychutnali Goode a Gorman. Teller to jako ústřední sympaťák dobře táhne, Juno Temple je k sežrání jako vždy a Fogler je funny Coppola, byť zamrzí zredukování téhle výrazné rozporuplné osobnosti na roztomilou karikaturu režiséra. Ale tohle je fakt pohádka ve stylu "padouch nebo hrdina, my jsme jedna filmařsko-bankéřsko-mafiánská rodina" a po nějaké syrovosti, kritičnosti a nepříjemnosti filmových sedmdesátek tu není památky, což ale nijak nevadí. Byť taková verze by mě rozhodně zajímala taky. Za mě zatím nejlepší letošní seroš. ()
Galerie (199)
Zajímavosti (21)
- Vražda Joeyho Galla (Joseph Russo) zbavuje Ala Ruddyho (Miles Teller) povinnosti platiť výpalné. Produkcia filmu Krstný otec (1972) skončila v auguste 1971. Joey Gallo bol zavraždený 7. apríla 1972. (Arsenal83)
- V epizóde sa niekoľkokrát spomína scenár k filmu Čínska štvrť (1974), oceneného mnohými cenami, pretože je to všeobecne považovaný za jeden z najlepších scenárov všetkých čias. (Arsenal83)
- Keď Robert Evans (Matthew Goode) hovorí so svojou sekretárkou o obsadení Waltera Matthaua do filmovej verzie Podivný pár (1968) (postavu, ktorú Matthau na Broadwayi vytvoril), je viditeľná rámovaná fotografia Matthaua na stene za ním. (Arsenal83)
Reklama