VOD (1)
Epizody(10)
-
Místo u stolu (E01)
-
Varovné výstřely (E02)
-
Roztmívačka (E03)
-
Správný odstín žluté (E04)
-
Políbit prsten (E05)
-
Rovný chlap (E06)
-
Pan producent (E07)
-
Překročit hranici (E08)
-
Takoví jsme (E09)
-
Nápad a odvaha (E10)
Obsahy(2)
Filmový a televizní producent Albert S. Ruddy se spolu s Francisem Fordem Coppolou v roce 1972 pouštějí do natáčení filmu Kmotr, a to navzdory četným produkčním neúspěchům a střetům s italsko-americkou mafií. (SkyShowtime)
Videa (2)
Recenze (144)
„Look, we have a problem!“ Kolikrát tahle věta zazněla? Rošády kolem natáčení a další rošády kolem rošád o natáčení… Na začátku bylo žhavé zboží. A správné ruce u kormidla z něj udělají fenomén. Americký spisovatel s italskými kořeny Mario Puzo měl dluhy a těžkou hlavu z toho, že neúspěšnými romány „promarnil“ několik let života. Jeho žena nadhodí, ať zkusí mafiánský příběh. Vznikla látka z prostředí italoamerické mafie, román kombinující gangsterku s rodinnou ságou. A dodnes obrovský úkaz. Husté kotlety, silné obroučky, široké límce a mladý producent s tváří, úsporným projevem a pronikavým hlasem Milese Tellera a s peripetiemi, než svůj vysněný snímek dostane k divákům. Nahlédnutí za kulisy fajn, otázkou je, zda to muselo být v deseti epizodách. Moc situací, moc postav, řada výplňových scén. Očekával bych nějaký ten humor, přál bych si dravost, uvítal bych méně zdlouhavých scén. Ale celkově jde spíš o můj problém. Respektuju totiž, že se filmový Kmotr nesmazatelně zapsal do dějin kinematografie a najdeme ho snad v každém žebříčku nejlepších filmů všech dob, já na něm ovšem nikdy zvlášť neujížděl. Prostě viděno (první díl víckrát), splněno. Pro fanouška musí být čirá radost sledovat to, jak vznikaly legendární scény, já k nim ale jednoduše nepatřím. Navíc úplně nejsem fandou filmů a seriálů o vzniku jiných filmů a seriálů. I tak jsem si (docela) užíval prostředí, kulisy i atmosféru, herci se navíc se svými předobrazy vypořádali velmi slušně. Každopádně není to cool, je to historie. Ač obrovského fenoménu. ()
Miniserie, která měla všechny předpoklady, mě strhnout. Přeci jen natáčení jednoho z nejdůležitějších a nejlepších filmů všech dob, bylo opravdu divoké a filmové/seriálové zpracování se přímo nabízelo. Bohužel seriál se zaměřuje na moc věcí a postav a ne vše je dostatečně poutavé a některé části jsem bral vyloženě jako výplň. Herecky skvělé, výpravou perfektní ale vše poutavé a podstatné by se vešlo do 5 - ti dílné série úplně s přehledem. ()
Když se na cinefilní swingrspárty potkají dokonalá scenáristika s dokonalou dramaturgii a dokonalým herectvím, přihodí se dokonale harmonický zásun a vznikne dokonalá pocta asi nejlepšímu filmu i knize o Kozí nozdře, jakož i dokonalý hold filmařině jako takové. Prostě dokonale blažených deset hodin dokonale záživné, vtipné a parádně odsejpající zábavy, dokonalá retrovýprava do filmové historie, co kašpar, to na Osrala, a to včetně slaďouše Milouše Talíře, ovšem všem vévodí naprosto dokonalý až fenomenální Jovan Ribisi v roli odborového inspektora Kolomba. Historicky poprvé budu kurva, a abyste z toho nic neměli, bez skrupulí i varování naprudko vyslepičím, že toho Kmotra nakonec fuckt natočili! Přičemž všem potenciálním zájemcům o dokonale vkusné a inteligentní povyražení před tímto audiovizuálním orgasmem vřele doporučuji zopáknout si minimálně jedničku, mnohem výrazněji si tak vychutnáte ty přehršle téměř podprahových fines a vyfikundací této DOKONALOSTI! Samozřejmě mezi ty „potenciální zájemce“ jako obvykle nepočítám pohlupavé děti a dospělé mongololidi, libující si při své blahoslavenosti kupříkladu ve svištivých oelasťákovaných bukanýrech z furtdokolových degenerativních omalovánek pro dyslektiky. Ti se tomu budou naopak vyhýbat víc než sklepní plíseň ušlechtilým sýrům a nadále si cucat palce a mačkat přirození u Netflusu, Mrvelu a Dyslektický Cigán homix, aby mě zbytečně nesrali svou oligofrenní retardací skóre tohoto dokonalého sqostu a jednoho z největších seriálových potěšení od dob vynálezu televize! ()
Neduživý bráška Vinylu a The Deuce, který doplácí na průměrné tvůrce. S HBO péčí by to snad dopadlo lépe. Tady mám pocit, že koukám na seriál z devadesátých let. Herecky kolísavé, Teller ok ale taková Juno Temple vypadá, že už pět let závodně šňupe (a právě ve Vinylu ji to fakt seklo). Když už Coppola a nelehký proces natáčení, tak rozhodně Hearts of darkness. ()
Příběh Kmotra je spanilá jízda, parádní ve všech klasických směrech a moje neomezená slovní zásoba nestačí na adekvátní superlativa. Nádherný seriál, vypiplaný, vydřený, v každém punktu vymazlený, za mě lahůdka, která mě přibila do křesla a probudila ve mně, co pomalu skomíralo, tedy naději, že i dnes někdo dokáže natočit přesně to, proč mi svět filmu kdysi učaroval. Pokud bych měla vyzdvihnout jednotlivé aktéry, musela bych zmínit nejspíš všechny, vyberu tedy namátkou famózní Juno Temple, kterou bych si vzala nejraději domů, úžasná to dáma v perfektní roli, a co předvedl Giovanni Ribisi? Tož tak to byl klobouček. Okouzlující bylo duo čmáralistů neustále se ládujících u bazénu z cateringu od firmy Hrnečku, vař!, Dana Foglera miluju! A Goode s whiplashákem taky neměli chybu. Technikálie stran výpravy, světla, kamery, kostýmů, masek, brilantního scénáře, vymakané režie, kvalitních dialogů, překrásného příběhu, a taky, že se nikam nechvátalo, čehož si nesmírně vážím, ale co… Já si přišla na svoje, více k tomu klavírovat netřeba. Kvalitní pocta geniálním tvůrcům filmů. ()
Galerie (199)
Zajímavosti (21)
- Hlavní roli producenta Ala Ruddyho (Miles Teller) měl nejprve ztvárnit Armie Hammer. Z role ale měsíc po oznámení odstoupil, a to po obviněních ze sexuálního obtěžování a úniku znepokojivých zpráv na sociálních sítích. (tom.nosek)
- Když postava Vica Damona (Michael Landes) zpívá píseň „On the Street Where You Live“, slyšíme skutečný hlas Vica Damona. (HellFire)
- Skutočný Robert Evans (Matthew Goode) a Frank Sinatra (Frank John Hughes) sa vo filme Krstný otec (1972) nakoniec nespojili, spojil ich však zaujímavý osud v pokročilejšom veku. 6. mája 1998, počas večere na počesť režiséra Wesa Cravena, utrpel Evans mŕtvicu pri prípitku. Utrpel sériu troch mozgových príhod v rýchlom slede, zostal ochrnutý na pravú stranu a úplne neschopný hovoriť. Niekoľko dní po Evansovej mozgovej príhode Frank Sinatra zomrel na infarkt v jednej z priľahlých izieb v tej istej nemocnici. Evans, ktorý bol svedkom prevážania jeho tela, povedal, že to bola udalosť, ktorá podporila jeho túžbu zotaviť sa, čo sa mu nakoniec podarilo a začal opäť rozprávať. (Arsenal83)
Reklama