Režie:
Adam Koloman RybanskýKamera:
Matěj PiňosHudba:
Adam BláhaHrají:
Michal Isteník, Miroslav Krobot, Anna Polívková, Vladimír Škultéty, Jiří Vymětal, Martin Šesták, Václav Hrzina, Marek Pospíchal, Josef Šturma, Milan Kroka (více)Obsahy(1)
Obyvatelé vesnice se chystají na Velikonoce, chlapi před hospodou komentují zelené pivo a nebezpečí chemtrails, když oslavu na návsi naruší náraz dodávky do kašny. Řidiči se podařilo zmizet, lidem je ale jasné, že šlo o teroristický čin. Bezpečí celé vesnice teď závisí na hasičích, na jejich odhodlanosti a akci. Miroslav Krobot hraje náčelníka hasičů, pro něhož celá situace znamená nebývalou vzpruhu. Michal Isteník představuje jeho zástupce, jenž poprvé poznává, co to je mít přehnaný strach o rodinu. Má dobré srdce, jen moc věří tomu, co mu kdo řekne a co zjistí na internetu. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (237)
Nečekaně funkční spojení empatické naturalistické lidovosti v duchu Jaroslava Papouška a stylu Takešiho Kitana s jeho deadpan humorem nasáklým melancholií a zpracovaným po vzoru komiksových stripů ve statických záběrech orientovaných přímo na kameru. A k tomu suchá zábava, která správně mrazí. Plus extra body za skvělé řešení podkresu závěrečných titulků (zůstaňte do konce). ()
Unylá až nudná sekndhendová rurální hra na rádoby Formana se zjevným sluníčkářským poselstvím v podobě jakože děsně břitké satiry. A sice, že každý, kdo není vypatlaný a zaprděný vidlácký dezolát, musí přeci s otevřenou náručí po bolševicku vítat všechny ty zislamizované migranty a celým srdcem milovat cigoše padni komu padni, protože když je maximálně jedno procento jednorožců z nich relativně civilizované, nemůžeme je přeci jednopytlovat! Tak s tímhle jdi do prdele nebo na sjezd Pirátů, Kolománe. Moc ti přeji, aby ti někdo stádo jedněch nebo druhých miláčků nakvartýroval do baráku a tys mohl své patoideologické postoje pouťového filosofa z árijské čtvrti prozkoumat v praxi. Herci ovšem výborní a exekuce velmi slušná, tudíž povyšuji fádně utopistický a manipulativní neomarxistický odpad na jeden zářivě rudý puchýř. ()
Vtipné to je dosť, aj sa na tie filmárske, "netelevízne" celky veľmi dobre pozerá, akurát to problematiku zjednodušuje a karikaturizuje viac, než je zdravé. Nástup fašizmu a dezinformačná vojna sú viac než len "drobné, milé neduhy" zopár stratených dedinských tajtrlíkov - autor akoby nerozumel problematike (a prostrediu) o ktorých rozpráva. Celkovo parádna réžia (s parádnym Isteníkom a Krobotom), ale pomerne chabučký scenár. Útoky Jaromíra Baldu mali podľa mňa ešte o trochu väčší potenciál na sfilmovanie. ()
Vychválit v detailech by se dalo leccos, kdyby člověk hodně chtěl, ale cítila bych to jako umělou snahu. Ten film není živý, byť není hloupý, vyznívá především jako povýšený a zachycované realitě notně vzdálený komentář. Není ani extra chytrý nebo odvážný, ani ničím pozoruhodný, ani v příběhu, ani v tom, co chce zrcadlit a komentovat, ani ve zvolené formě... Není to ani drama, ani satira, a hlavně je to příliš prázdný a nanicovatý film, který nemá svých 87 minut jak naplnit, a nebyl by lepší ani zhuštěný - nemá toho zkrátka mnoho na srdci... Není to nezralé, což by se dalo u prvotiny osmadvacetiletého mladíka pochopit, spíš je protlačované sdělení či pohled na český venkov a lidi v něm povrchní a banální. Mnohem líp to samé zvládli jak Krobot s naprosto nedoceněnou Dírou u Hanušovic nebo Prušinovský v Posledním zápase Pepika Hnátka (ale myslím film, nikoli seriál). Zajímalo by mě snad jen, vzhledem k tomu, jaké lidové portréty tam autor vystřihl, co chtěl říct tím, že to věnoval svému otci. (Mat) *~ ()
Celovečerní debut režiséra Adama Kolomana Rybanského je až překvapivě vyzrálý film odehrávající se v malé české vesnici. Kombinaci zahnilé méněcennosti, umanutosti, xenofobie a strachu z neznámého pod vlivem dezinformací podává v tragikomické formě, s bohatým využitím absurdního a černého humoru. Po herecké stránce vynikají vedle tradičně skvělého Miroslava Krobota také Michal Isteník a Anna Polívková, kteří zde hrají manželský pár. (80%) ()
Reklama