Režie:
František FilipKamera:
Andrej BarlaHudba:
Karel SvobodaHrají:
Jaromír Hanzlík, Petr Haničinec, Kathy Kriegel, Josef Kemr, Martin Růžek, Jiřina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Claudine Coster, Josef Dvořák (více)Epizody(12)
-
Návrat (E01)
-
Nabídka k sňatku (E02)
-
Carlo se loučí (E03)
-
Nový domov (E04)
-
Maringotka číslo osm (E05)
-
Natrvalo (E06)
-
Konkurence (E07)
-
Láska (E08)
-
Rozhodnutí (E09)
-
Varieté (E10)
-
Útěk (E11)
-
Slavné jméno (E12)
Obsahy(3)
Jeden z nejvýpravnějších seriálů České televize podle slavného románu Eduarda Basse, k němuž složil hudbu Karel Svoboda a ústřední melodii nazpíval Karel Gott. Životní příběhy šesti generací rodu Humberto zobrazují pohnuté osudy lidí, kterým se cirkusová manéž stala osudem. (Česká televize)
Videa (12)
Recenze (295)
„Pojďte a poslyšte“ - když pan Lukavský začal, seděla jsem přikovaná k obrazovce a odmítala pracovat. Jeden z mála mých fakt oblíbených. Na 5* mu chybí jen fous. Jenomže - když je nosné téma, to se to natáčí. Tedy s dobrým scénáristou. Bass poskytl kvalitní ověřený text, herecká plejáda také zaslouží obdiv. Hanzlík se předvedl tak, jak to umí jen on, vím, že některé kousky se ani nenechal zastupovat a to je obdivuhodné. Mou oblíbenou figurkou je tady Josef Kemr – a tou figurkou – to míním jako poklonu. Bartoška v nejlepších letech. No a kupodivu i Breburda Větrovec. Kazila to jen ta otřesná Francouzka, fakt krasojezdkyně jako z těžké atletiky. Ale za to Filip nemohl. Svobodova hudba byla a je tady jedinečná. A lipicáni… ()
dnes už se na to člověk dívá jinak - ale Cirkus Humberto mě dostával totálně - vaš-kú - prožíval jsem se všemi hrdiny každý další díl úplně bez dechu. tuším že to bylo vždycky nedělní poledne, kdy jsem musel s dědečkem zasednout k televizi a tajit dech, co se zase bude dít :) super seriál, geniální herecké výkony, totálně povedená stylizace... v době, kdy ještě "cirkus" nebylo sprosté slovo kvůli ochraně zvířat, ale pro uvolněnou morálku ;) ()
Seriál, který na mě od mala působil depresivně. Už při úvodní znělce jsem z něj měl nepříjemný pocit. Nikdy jsem se na něj nedíval s chutí, protože mi přišlo, že v každé kapitole se hrdinům stalo vždy něco špatného a nebyli snad jednu delší chvíli šťastni. Seriálu se nedá upřít výpravné zpracování, dobrý příběh a výborné herecké výkony. Vlastně není si moc na co stěžovat, jen se mi nikdy nelíbil a neměl jsem ho rád a to je při subjektivním hodnocení docela podstatné. ()
Spolu s DOBRODRUŽSTVÍM KRIMINALISTIKY nejzajímavější český přínos světové seriálové pokladnici. Opět výpravná historická záležitost podle skutečných událostí, zahrnující široký časoprostor, kdy mezi díly a kolikrát i během nich poskočíme dopředu o několik let. A opět hudební znělka, která vás sama o sobě rozloží, tady ještě doplněná o Lukavského glorifikujícího melancholického vypravěče. Samotná idea točit o cirkusu je geniální - sledujeme přicházet a odcházet několik generací cirkusového klanu na jeho cestě napříč Evropou, prožíváme s nimi vyhrocené osobní i podnikové problémy a přihlížíme jednotlivým kouskům z dobového cirkusového repertoáru, což působí až dokumentárně. To celé z českého pohledu, zaměřené na u cirkusu pracující Čechy a na to, jak cirkus svým umem a úsilím pozvedali až se zaslouženě ocitl v jejich rukou a oni ho zachránili před krachem transformováním do úspěšného varieté v Praze. Slušné je obsazení, byť Hanzlík jako dospělý Vašků, ani ta jeho příšerná zahraniční mařena (nebyl to nakonec chlap?) mi příliš sympatičtí nebyli, ovšem Laufer jako dospělý Paolo byl úžasný záporák a Kemr výborný podivín. ()
Ano, určité věci tahaly za vlasy, ať už bezchybný a v jakékoliv další dobrodružství permanentně natěšený malý Vašek (Jen si vzpomeňte, jak při své první návštěvě Hamburku vyslintal dobrý litr), nebo nesnesitelně afektovaný a ublíženecký Paolo Josefa Laufera ("Na Paola jen bič....to si piš a tobě přes ksicht) a koneckonců i dospělé Helence občas zasněně ujela mimika kamsi ke zlatým časům grotesky. Jenže jak zazněly tóny Svobodovy bez dizkuze geniální hudby, člověk se na konci posledního dílu s touhle ságou loučil velmi nerad, až smuten tak, že by mu mysl nerozveselil ani poplašeným Lipicánem k smrti ukopaný klaun, jenž měl tentokrát nechat frkačku ve své náprsence. V tomhle cirkusu se toho totiž událo strašně moc....a to jak toho milého(Hrabě Orsini v debatě s panem "Bremburdou". Tetička Hammerschiedová v poloorgasmické konfrontaci s mesieur Dumbierem.......) jakož i naopak nehorázně smutného a působivého (Osamocený ochrnutý Berwitz s svými koňmi. Karasovo dojetí z plakátu vnučky Ludmily Humberto.) Pokud jde o herce, tak by bylo snad hrdelním zločinem nevyzdvihnout Josefa Kemra a jeho úchylně dokonalé herectví v roli Maliny. Další mistrovskou práci odvedla Jiřina Bohdalová, Josef Somr, Josef Větrovec, Petr Haničinec, Libuše Šafránková. A zatímco se mi příliš nepozdávali Radoslav Brzobohatý, a Jaromír Hanzlík dozrál až v závěru, stejně jako jeho role, musím pochválit i německý ansámbl. Werner Possardt, Wolfgang Bathke a Katja Rupé neměli v kombinaci s hlasy jim propůjčenými vůbec chybu. Zkrátka bych řekl, že takovou poctu téhle branži potulné nevysekl nikdo a už se to asi ani nepovede. 90% ()
Galerie (392)
Photo © Česká televize / Jaromír Komárek
![Cirkus Humberto - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/963/160963770_307635.jpg)
Zajímavosti (60)
- Nejdéle přítomnou postavou (11 dílů) je účetní Frans (František Němec). (L_O_U_S)
- Když přejíždí na začátku 12. dílu "Slavné jméno" karavana zasněženou krajinou před zámkem, je možno si na okraji silnice za maringotkami povšimnout moderního, zasněženého plastového patníku. (Reyak)
- Když si stěžuje Carlo Humberto (Martin Růžek) grófu Palačičovi (Robert Vrchota), že jeho dcera už se nevdá, tedy alespoň ne tady v Uhrách, odpovídá mu on latinsky: „Chápu. Extra Hungaria non vita est.“ Česky by to znělo asi takto: „Mimo Maďarsko není života“. (sator)
Reklama