Recenze (3 654)
Ani stín podezření (1943)
Výborný thriller s fantastickou Teresou Wright, skvelým vyrcholením a úchvatne nasvietenou scénou (tá pasáž v knižnici!), vďaka čomu kamera využíva všetok potenciál čiernobieleho filmu.
Mrtvá a živá (1940)
7/10 Rozvláčna gotická melodráma, ktorá ma zo všetkých Hitchcockových filmov atmosférou najbližšie k hororu. Úvodné zoznamovanie je strašne dlhé a dalo by sa skresať do niekoľkých dialógov, následná mysteriózna pasáž je vynikajúca, bohužiaľ súdny záver je pomerne antiklimatický.
Útočníci z Marsu (1953)
Prvé farebné sci-fi o invázii mimozemšťanov, vďaka zrýchlenej produkcii o pár mesiacov predbehlo Vojnu svetov. Nenáročná žánrovka orientovaná na detského diváka, na ktorej vidieť, že gro rozpočtu zožralo prevedenie do farby a zopár trikových scén. Má to príjemný začiatok s paranojou okolo zmiznutej vesmírnej lode a obstojné finále vo vesmírnej lodi, ale aj vlečúci sa ukecaný stred, otrasný kostým votrelcov a ujačané nesympatické decko v hlavnej role.
Cat-Women of the Moon (1953)
5/10 Je to v podstate akoby jedna o trochu dlhšia epizóda Star Treku, ale treba povedať, že z minimálneho rozpočtu vytiahol Hilton celkom dosť muziky, až je škoda, že mu nezvýšilo na prevod do farby, lebo ani sekunda filmu sa neodohráva na Zemi.
Muž bez stínu (2000)
5/10 Hollow Man vznikol v dobe, kedy digitálne efekty začali byť využívané vo veľkej miere, ale ani zďaleka nedosahovali adekvátnu kvalitu. Výsledok tak je, že starý Invisible Man z roku 1933 (!) má lepšie triky než táto digitálna zrůdnosť. A scenár nie je o nič lepší. Hej, Verhoeven ukáže aj menej korektné využitie neviditeľnosti, ale to je sakra málo. Neviditeľný muž z 1933 i 1940 mali uveriteľnejšie vykreslený mentálny kolaps (resp. ak sa Kevin Bacon nezbláznil a bol taký predtým, tak náčrt jeho osobnosti je v expozícii strašne slabý) a to boli filmy s ledva hodinovou minutážou.
Příběh z Filadelfie (1940)
Fádna nie veľmi vtipná konverzačka s hviezdnym castingom, ktorý hrá nesympatické postavy.
The Blob (1958)
Priznávam, že to asi o jednu hviezdičku nadhodnocujem, ale The Blob je jedným z tých filmov, ktoré človek videl stokrát a ani si to neuvedomoval. The Blob totižto zásadne definuje klišé žánru vrátane konkrétnych scén (napr. úvod v aute a sledovanie padajúcich hviezd), že boli nespočetne kopírované. Nehovoriac o tom, že 50te roky vytvorili "tínedžerov", masovú popkultúru (reflexia samotného filmu cez pozeranie hororu v kine) či zasadenie príbehov do predmestia. A pravdaže tá atmosféra 50tych rokov v nádherných farbách dobovej kamery! Toto je základný kameň toho, čo si predstavíme v hlave, keď sa povie sci-fi hororové béčko.
Obchod za rohem (1940)
Absolútne fantastické. Excelentné herecké výkony, geniálna zápletka a kopec humoru. Jedna z najlepších romantických komédií všetkých čias.
Leopardí žena (1938)
Katherine Hepburn i Cary Grant sú pravdaže vo svojich rolách skvelí a ten leopard je vyslovene neodolateľný, postava Susan je však otravná za hranicou znesiteľného.
Vlčí žena v Londýně (1946)
Priehľadná detektívka so zápletkou ako zo Scooby-Doo. Čo prekvapí je na dobový horor relatívne vysoký bodycount a v jednej scéne aj krv (rozťaté hrdlo). Nočné scény v zahmlenom parku sú príjemným spestrením, ale tieto detektívky hrajúce sa na horor nemám rád. 5/10