Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (5 417)

plakát

Predátoři noci (1987) 

Nepřišlo mi, že by šlo o kopii snímku Oči bez tváře (1960), spíše jako by to byl remake. Ovšem J. Franco už natočil podobný film Gritos en la noche (aka The Awful Dr. Orloff 1962, předloha E. Wallace) na obdobné téma. V rámci poněkud obskurní filmografie kontroverzního režiséra je tohle ovšem povedený kousek. Kromě plastického chirurga Flamanda se zde krátce objeví i profesor Orloff (připomínka starších filmů) a nacistický lékař Moser (skvělý A. Diffring). Temná Paříž po většinu času během vánočních nocí a tajemná klinika. A protože film natočil Franco, jsou zde krásné ženy, sex podniky, přiměřená nahota (s níž ale tentokrát spíše šetřil) a drsné vraždy - stříkačka v oku, nůžky v krku a vrtačka... Naturalisticky je vyobrazena operace a hlava plná červů připomene především italskou školu. Výborně jsou vybráni herci pro jednotlivé postavy. Snad jen osmdesátková hudba mohla být pestřejší, měla v té době hodně co nabídnout i na poli diskoték. Za mě tentokrát velká spokojenost.

plakát

Trapped Alive (1988) 

Dva zabijáci oddělají ve vězení strážného a donutí mladého vězně, aby s nimi utekl a následně řídil auto. Monica s Robin jedou za přáteli na večírek, když je trojice přepadne a prchá s nimi v jejich autě. Dílem nešťastné náhody se auto propadne do staré důlní šachty a jeden ze zabijáků umírá. Ostatní se vydají na cestu chodbami. Mezitím ale k místu dorazí policista, který se vydá po jejich stopách. V důlních chodbách se však ukrývá smrtelné nebezpečí. Nijak nevybočující horor z průměru snímků osmdesátých let - nějaká nahota, typické dobové účesy a makeup, krev. Výživné gore ne, ale dojde na ožraný obličej a střeva + další vnitřnosti ven. Pěkná kusadla! Škoda místy užvaněných scén, mírný prostřih by tak filmu prospěl.

plakát

Dead Girls (1990) 

Gina je členkou rockové kapely Dead Girls a společně s ní a dalšími přáteli odjíždí na chatu na samotě, aby si užili klidu. S sebou bere i sestru Brooke, s níž se dlouho neviděla. Ta se na základě poslechu desek její kapely, kdy autorkou textů o smrti a sebevraždách je Gina, pokusí o sebevraždu. Dává se proto stále do pořádku a Gina věří, že společný pobyt v přírodě jí pomůže. Pak se objeví maskovaný vrah a začne likvidovat jednoho po druhém. Půlka filmu je děsně užvaněná a než dojedou na chatu, uplyne celá věčnost. Zpestřením jsou jen Gininy noční můry, kde nechybí rituál s podřezáváním zápěstí. Jinak vraždy jsou poměrně krotké, byť dojde i na podříznutí a umlácení klackem. Asi nejlepší je práce sekerou. Původní 2* jsem zvedl za finále, byť jsem si po skončení říkal - wtf? Zabijáka jsem si tipnul ještě před odhalením, ovšem ten konec jsme nečekal. Škoda, že nezaznělo více songů kapely... mnou viděná verze měla 105 a půl minuty.

plakát

Dark August (1976) 

Někteří teologové a filosofové tvrdí, že existuje pouze jedna magie, kterou lze použít dvěma způsoby. Každopádně v tomto pagan hororu je to poněkud zvláštní. Sal Devito jede džípem a pod kola mu vběhne dívenka. Nešťastná náhoda ji stojí život. Sal je zbaven všech obvinění, ale dědeček dívky se s tím nehodlá smířit. Je to temný dědek! Použije černou magii, tak trochu něco jako voodoo, aby Salovi ztrpčil život. Ten tak vidí podivné věci, temnou postavu a stále se mu vrací ona nehoda. Postupně je na tom čím dál hůř. Pomoci může jen čarodějka. Rituál je fajn, byť je směsicí křesťanské víry a pohanství (což mi přišlo podivné). Otázkou je, zda bílá síla sejme černou. Pěkná kamera předkládá zajímavé obrazy, zátiší i aranžované scény (Jackie se Salem v posteli připomněli mj. Ovoce stromů rajských jíme...a vůbec jsem tam chvilkami tu Krumbachovou viděl), má smysl pro detail. Krásná krajina - nejlepší jsou vodopády. Film sází hlavně na neklidnou atmosféru, kterou pomáhá budovat i hudba - občas fakt děsuplná. Restaurovaná kopie má obraz jak bič, což zážitek umocňuje. Dnes asi spíše pro sběratele. Za mě spokojenost - 3,5*.

plakát

The Attic (1980) 

Knihovnice Louise pečuje o ochrnutého otce, který ji svým způsobem zneužívá, a tak si představuje, jak by se ho mohla zbavit. Jedem, využít elektřiny (ve skutečnosti je dokázáno, že spotřebič vhozený koupajícímu se do vany ho nezabije) nebo snad.... Její jedinou kamarádkou je kolegyně Emily, která má pro změnu tyranskou matku. Louise má ale potřebu zachránit Emily, když sama sebe nedokáže. Jejím jediným snem je návrat milovaného Roberta, který záhadně zmizel před 19 lety v den jejich svatby. Důležitou roli v celém příběhu hraje šimpanz, kterého jí koupí Emily, páč Louise zbožňuje opice. Popravdě dvě třetiny filmu mě nijak nebraly, nebyl jsem připraven na rodinné drama, které nešlo až na dřeň. K závěru se ale napětí začne stupňovat a Louise odhaluje jedno temné tajemství za druhým. Pro mne už poněkud pozdě, byť uznávám, že konec je působivý a hororově dramatický. Celému filmu vévodí skvělý herecký výkon C. Snodgressové, klobouk dolů. Po formální, ale i herecké stránce není co vytknout, kratší stopáž a větší spád bych však býval uvítal...

plakát

The Limehouse Golem (2016) 

Jen lehce potemnělé drama, kde většina, slovy jedné z postav, nosí masky. Příliš dlouhý příběh je místy prošpikován obstojnými vraždami, ale dialog je základ, a tak by klidně obstál na divadelních prknech. Když pak dojde k rozuzlení, cítil jsem se podobně rozladěn jako John Kildare - katarze se nějak nedostavila. Závěr tak alespoň trochu potěšil, celkový dojem však nevylepšil. Vizuál pěkný, leč očekával jsem mlžný Londýn, páč v 19. století tomu tak začasté bylo. Počítám, že v 60. letech by z tohohle udělal Hammer perfektní gotický horror, co by nebyl jistě tak krvavý, ale rozhodně atmosférický a strašidelný ano. Bezkonkurenčně nejlepší byl B. Nighy. Jinak spíše zklamání a vracet se k filmu už určitě nebudu.

plakát

Medvídek Pú: Krev a med II (2024) 

Tak tohle mne příjemně překvapilo a skoro se mi nechce věřit, že za filmem stojí stejný tým, jako za jedničkou. Navíc R. Waterfield produkuje, režíruje i píše nejbrakovější filmy špatné po všech stránkách. Což, jak se zdá, neodradí náročné diváky, co tu pak fňukají. Jinak - je to slasher, a pokud někdo od tohoto žánru čeká něco jiného, než bohapustou vyvražďovačku, pak může litovat jen sám sebe. Po formální stránce výborné - kamera, hudba i speciální efekty. OK, občas byla vidět gumová maska nebo ručička, ale jako celek skvělá připomínka zlatých 80. let. Některé scény jsou až poetické - dívčina na diskotéce lapená do želez a následně proměněná v atomy byla jak z básně nejlepšího dekadentního veršotepce. Pokud jednička byla jen lacinou legráckou, pak dvojka jde mnohem dál. Jednak vysvětluje, odkud se vzali Pú a jeho kamarádi, a druhak je hlavním motivem rodinné drama. Odkaz na - možný spoiler - doktora Moreaua není špatný. A co mě rozhodně potěšilo, že film hraje na vážnou notu (tedy pokud se člověk neválí smíchy při trhání hlav a rukou...to umlácení utrženou rukou jsem už někde viděl...) a že z toho nevznikla trapná taškařice. Skoro se těším na další díl...

plakát

Rod Draka - Syn za syna (2024) (epizoda) 

-Nebojím se draků, ale krys.- Nádherný návrat do Západozemí. Řada postav, co jsem si musel připomenout, jedna zákeřnější než druhá. Výlet i na Zeď. Intriky. Absence brutality, gore (jde mimo kameru), nahoty. Několikrát ale dojde na DRAKY! Chystá se válka, jak jinak. Moc se mi líbí strohé interiéry tak trochu do gotiky, kde světla a stíny vytvářejí tajemno. Vizuál opět parádní. Po celou dobu jsem měl pocit, jako když sleduji počátky GOT. A hlad po kvalitní fantasy je veliký...

plakát

Údolí smrti (1982) 

Když malý Billy najde něco, co měl buď zahodit, nebo si to nechat pro sebe, a odevzdá poctivě šerifovi, přivolá nevědomky smrtící nebezpečí na sebe, matku i jejího přítele. Thriller s několika napínavými scénami, kdy ta první je prozkoumávání obytného vozu. Pak je dost kolísavé napětí, které se vystupňuje v poslední čtvrthodině. Původně to vypadalo jako variace na Sám doma, pak se ukázalo, že Billy je docela hloupý kluk. Několik podříznutí, co jsou kupodivu věrohodnější na staré VHS kopii, než na nové zrestaurované, a jedno nabodnutí na agáve, u něhož si nejsem jistý, zda by takhle šlo, ale efektní bylo, o tom žádná. Z matky zde ovšem udělali jen ječící hlupku. Místy nervy drásající hudba. Na jedno podívání proč ne, dnes ale asi jen pro příznivce 80. let a to ještě možná ne všechny. 2,5*

plakát

Creature from Black Lake (1976) 

Dva kreténi, těžko říci, který je větší, se vydají z Chicaga do Louisiany, kde chtějí v rámci studentského projektu vypátrat Bigfoota. Samozřejmě se chovají hůře jak burani a přesně obráceně, než jim doporučí šerif nebo mladík, který jim za svezení nabídne zajímavé informace o příšeře. Monstr opice se sice objeví, ale moc z ní toho vidět není. OK, to by vadilo nejméně. Hovadské chování hlavních postav, absence utržených hlav a střev ven, což se nabízelo, a nekonečné žvanění. Škoda, že dvě třetiny filmu nezabraly bažiny, které tu dostaly jen cameo. Bylo by aspoň na co se dívat. Naprostá ztráta času... v žánrech chybí - hloupá komedie.