Poslední recenze (6 100)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/168/601/168601579_11aihv.jpg)
Lie Tan (2022)
*Unesli jste mi syna a to jste neměli dělat* Staré dobré heslo akčních thrillerů, které je tentokrát v čínské produkci zpracováno přeci jen trochu jinak. Každopádně film přináší napínavou jízdu plnou adrenalinových bojových scén a kromě toho i poutavý, byť neoriginální příběh, který nepostrádá ani emoce. Přeci jen jde o obětí obchodu s lidmi, v tomto případě s malými dětmi. Vše se tak točí kolem neúprosného hledání spravedlnosti, kdy obětavý policejní detektiv bojuje za záchranu svého uneseného syna. A protože má k ruce pomocnici, která mu pomáhá, byť z donucení, splňuje film také parametry „Buddy movie“. Akce je skutečně silnou stránkou filmu, takže si na své přijdou především fanoušci drsných bojových scén. Příběh se vyvíjí plynule, a to samozřejmě s obvyklými klišé, bez kterých se to prostě neobejde. Každopádně naplňuje témata vzrušení a emocionální odezvy. Díky neutuchajícím akčním sekvencím, napínavému ději a dojemnému ztvárnění otcovské lásky je tak film dobrou volbou pro fanoušky akčního žánru.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/000/018/18703_2a88c9.jpg)
The Disappearance of Flight 412 (1974) (TV film)
Klasická sci-fi s tématem setkání s UFO a vládních zástěr s typickou atmosférou béčkových filmů 50. a 60. let. To platí i pro technickou stránku filmu, neboť i tento snímek patří k těm velmi nízkorozpočtovým, což znamená, že se šetřilo použitím starých záběrů. A také scénář, jehož děj je tak jednoduchý, jak jen jednoduchý může být. Pro diváky obeznámené s dobovými konspiračními filmy o setkáních s UFO a následném utajování bude tento film ze 70. let naprosto předvídatelný ve všech ohledech od první minuty do posledního pavouka. Nepřináší zkrátka vůbec nic nového. Což o to, na zaplnění televizního programu to stačí a je to navíc barevné, ale ta omšelost toho všeho má tendenci vytvářet u diváka také jakousi nudnou omšelou pachuť.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/017/166017615_d88a1f.jpg)
Gorgo (1961)
Godzilla, v tomto případě Gorgo, s dějovou předlohou z King Konga v britské produkci. A to je v podstatě vše. Děj je samozřejmě v určitých detailech vhodně upraven, takže jde jen o další takovou malou učebnici starého dobrého mýtu o ztraceném světě. Gorgo, který má být derivátem některých řeckých mýtů, přinesl do světa monster filmů jednu určitou novinku. Matku a její mládě. A právě v tom spočívá rozdíl v motivu řádění monstra, v tomto případě v Londýně. Samotný závěr se tedy od King Konga liší. Na to, že se jedná o britský trikový film z počátku šedesátých let, se od předchozích japonských přídavků nijak nezměnil. Postava Gorga vykračuje v gumovém kostýmu mezi malými modely budov, aut a lodí, do kterých mlátí a kope. Na svou dobu laciné, ale zábavné. Děj je přímočarý, rychle se dostává k pointě a napětí poněkud opadá, jak se tempo zrychluje. V námětu je však ekologický podtext a metaforická analogie o chamtivosti a lidské povaze. Těžko však říct, zda je to vůbec patrné. V rámci filmové klasiky má však i tento monster film své místo, ničím nevyčnívá, nijak se neodlišuje a jen skromně doplňuje rozsáhlou sérii „kaiju“ filmů.