Recenze (23)
Slečna Marplová - Není kouře bez ohýnku (2006) (epizoda)
Můj nejoblíbenější díl Slečny Marplové. A ano, může za to z velké části obsazení, krásná Talulah Riley a neuvěřitelně sympatický James D'Arcy. Sama Marplová tu hraje trochu druhé housle, ale do děje to zapadá perfektně. Právě tohle zpracování může za to, že jsem začala sbírat příběhy se slečnou Marplovou, a ano, začala jsem touto knihou.
Menu (2022)
Nějak se nemůžu ubránit srovnání s Trojúhelníkem smutku, který samozřejmě stále vede a kdo ví, zda ho něco překoná. Ale jako jednohubka příjemné.
Rekrut (2022) (seriál)
Když to nebudete brát úplně vážně, budete se skvěle bavit. A Noah Centineo ukazuje, že není jen ten kluk z romantických komedií na Netflixu. :)
Zátopek (2021)
Po všech stránkách filmařsky výborný film. Ale Zátopek jako člověk, i přes své uspěchy, mé sympatie nezískal.
Effie Grayová (2014)
Chvilkama trošku zdlouhavé a pro české publikum asi i celkem nepodstatný film. Kdo se však zajímá o historii, především tu britskou, tomu se film líbit může.
Fantom opery (2004)
Fantom opery pro mě byl až do teď velká neznámá. Po návštěvě londýnského muzikálu jsem se ale zamilovala a tak jsem si řekla, že dám šanci i verzi filmové. A neprohloupila jsem. Gerard Butler je možná maličko prkenný, ale Emmy Rossum je úchvatná. A ačkoliv nemám celkově co vytknout, něco tomu scházelo a divadlo je divadlo.
Pýcha a přemlouvání (2022)
Jane Austen je klasika. Pýchu a předsudek s Keirou Knightley miluju. Ale tohle? Ne. Ale přiznávám, že jsem se těšila. Pominu, že hlavní hrdiny hrají, kdo ví proč, Američané. Stejně jako v Emmě. Britové mají dost svých herců, kterým by role sedly více. Ale proč ta diverzita? Henry Golding je sice okouzlující ve všem, kde hraje a jen kvůli němu dávám hvězdičku navíc, ale když už chci dělat adaptaci románu, tak se ho držím a neudělám z toho takový mix (viz Bridgertonovi)...O dobovém vyobrazení se raději ani nebudu rozepisovat.
Finch (2021)
Ačkoliv to asi není film, který si pustím znovu, přišlo mi to celé neuvěřitelně milé.
Všichni mluví o Jamiem (2021)
Tohle je těžké hodnocení. Muzikál na londýnském West Endu jsem viděla dvakrát. S Johnem McCreou v hlavní roli. Ten si zde mimochomde střihl epizodní roličku, mladší verzi Huga Battersbyho. Pro muzikál mám slabost a na jeho filmovou verzi jsem se proto hodně těšila. Nakonec ale asi převažuje trochu zklamání. Pro skvělé herecké obsazení a oblíbené písničky ty 4 hvězdy stejně dám.
Kinky Boots: The Musical (2019) (divadelní záznam)
Druhý londýnský muzikál, který jsem navštívila. Zážitek to byl úžasný. Všechny písničky do jedné, mi zněly v hlavě ještě několik dní poté. Při zhlédnutí na kanálu YouTube v rámci projektu Shows Must Go On jsem cítila neuvěřitelnou nostalgii a zase se na chvíli přenesla do Adelphi Theatre.