Recenze (732)
Vykopávky (2021)
I když, objektivně řečeno, je tento film hodně sentimentální a některé scény jsou na hranici citového vydírání, přesto mě něčím zasáhl - snad to byla zvláštní, mdlá atmosféra, možná skutečnost, že se na pozadí děje vynořovala začínající válka s Německem, stejně, jako v naší realitě právě začínala válka na Ukrajině..
Hra o smrti (2002)
No, tak představy tvůrců o středověké společnosti jsou samozřejmě dost mimo, ale o to v tomto filmu nejspíš nešlo. Předností snímku jsou herecké výkony - a zas tak blbé, aby mě to vyloženě uráželo, to určitě nebylo.
Sváteční rande (2020)
Na to, jaké žánr "romantická komedie" většinou nabízí odpady, se jedná o vcelku obstojné dílo. Trochu mi vadila zbytečná vulgarita, kterou se tvůrci patrně snažili vyvážit povinné dojímavější momenty. Ale u několika vtipných scén jsem se dobře zasmál - a to se počítá.
Devadesátky (2022) (seriál)
Super! 5***** je možná lehounce nadsazených, ale v kontextu hrůzy naší současné tvorby se jedná o skutečnou perlu. Výborný scénář, herecké výkony i výprava. Slabší je snad jen linka vyšetřovatelova manželství, ale není jí dáno tolik prostoru, aby to vyloženě rušilo. A taky je potřeba ocenit střízlivější pohled na devadesátá léta (obzvláště od v této věci jindy tolik vlezp*delkovské čt mile překvapil) - kéž by jsme se dočkali i kritičtějšího zpracování toho, jak se této éře chovali třeba odéesáčtí "demokraté".
Duch - Krysa (2022) (epizoda)
Něco tak pitomého jsem už dlouho neviděl: tradiční nešvary současné pražské tvorby (mizerný scénář, bídné herecké výkony) jsou zde ještě znásobeny snahou o "kůl" zpracování. A všechno to působí tak děsně provinčně a amatérsky (ostatně - stačí se podívat na fotky v galerii).
Starodávné apokalypsy - Ztracené město Heliké (2021) (epizoda)
Mizerný dokument, v němž lze 90% "informací" považovat za naprostý balast - pokud bychom poskládaly jen ty relevantní, délka snímku by nepřesáhla 8 minut (ale ani z nich se vlastně nic podstatného nezvíte). Jediné světlejší okamžiky představovalo vyjádření geologa.
Madam služebná (2017)
Natočit komedii, která nejen že není zábavná, ale dokonce se v ní nevyskytne ani jeden vtip - to je kumšt! Vedle tohoto i Troška působí jako Woody Allen.
Úkryt (2002)
Chabý scénář, mizerné výkony (s výjimkou Whitakera a Buchanana - ti hráli dobře), velmi nesympatické postavy, které navíc jednají naprosto nelogicky. Někdy bídný film zachraňují aspoň zajímaví záporáci - tady rozhodně ne: hlavní negativní postava je natolik necharismatická (a navíc špatně zahraná), že rozhodně nezaujme. A vrcholem celého filmu "dramatické finále" - to bylo tak pitomé, že jsem se opravdu začal nahlas smát.
Stockholmský syndrom (2018)
Nenadchlo, neurazilo.
Příběh čísla 1 (2005) (TV film)
Snaha o "kůl" dokument se tady nepovedla: jasně, že nemůžeme očekávat úroveň Monty Pythona, ale "vtípky" zde působí tak trapně, že je ocení tak možná méně inteligentní žák páté třídy a co se vzdělávací stránky týče, je to taky bída..