Recenze (739)
Den poté (2004)
V rámci žánru je Den poté nadprůměr. Téma ekologické katastrofy je přeci jen jaksi (alespoň pro mě) stravitelnější než přílet mimozemšťanů, které nikdy nikdo neviděl. Ale záplavy a tání ledovců je reálná věc, a tak se jedná o naléhavější téma, které umí vyvolat mrazení v zádech. A že toho mrazu bylo dost. Doba ledová je prostě doba ledová, a pokud se bude opakovat, určitě nezpůsobí lidem jenom rýmu. Zpracovaní je celkem fajn, zaujaly mě hlavně dvě scény - skleněná střecha a loď. Herecky výrazný byl mladý Gyllenhaal.
Terminál (2004)
Docela milé, ale souhlasím, že se jedná o obecně průměrný a na Spielberga slabý film. Hlavně závěr mi nějak neseděl. Taková oddychovka, které by slušela kratší stopáž a lepší vyvrcholení.
Ztraceno v překladu (2003)
V té době devatenáctiletá Scarlett Johansson na mě udělala neuvěřitelný dojem. Jak svoji obyčejnou krásou, tak civilním herectvím. Film má tu výhodu, že dokonale vystihuje realitu. Ano, takto by se to ve skutečnosti opravdu odehrávalo. Problém je v tom, že je to tak obyčejné, bez nápadu a překvapení. Kvůli oběma hlavním představitelům má Lost in Translation opravdu smysl vidět (přestože Murrayho nemusím), na film je potřeba však mít náladu, nejlépe melancholickou.
Něžné vlny (2013)
Nenáročná zábava pro rodinný večer. Proč ne. A navíc, kde uvidíte dva moje oblíbené herce s parukou (Čermák a Budař) ...
Interstate 60 (2002)
Uznávám originalitu a občasnou zábavnost, ale nějak mi to úplně nesedlo. Spíše než film z 21.století vizuálně Interstate 60 vypadá na osmdesátá léta. Nelíbil se mi umělý hezoun Marsden ani celková atmosféra, která na mě působila tak nějak levně a béčkově.
Bitva o Hill 60 (2010)
V záplavě holywoodských filmů se jedná o příjemné zpestření. Bylo to takové horší Galipoli, ale pro milovníky válečných bijáků určitě doporučuji. Ačkoliv se nejedná o nějaký senzační trhák, tak Bitva o Hill 60 má aspoň příběh a netradiční hlavní zápletku. Podzemní válku nevedou klasičtí vojáci, ale tuneláři, kterým velí důlní inženýr, na nějž doma čeká mlaďounká kráska ...
Hodinový manžel (2014)
Lehká a docela vtipná zábava, kterou táhnou hlavně dobří herci. Zápletka s fanynkou Dukly je neotřelý nápad, který komedii vytáhne do mírného nadprůměru. Za mě v pohodě.
Manžel na hodinu (2016)
Lehce slabší než první díl, ale ne zas o tolik, jak by se při pohledu na místní hodnocení mohlo zdát. Dá se to vydržet do konce a párkrát se i zasmějete. Průměrná česká komedie s výborným obsazením. Horší trojka.
Já, Olga Hepnarová (2016)
Lepší než se může na první pohled zdát. Propracovaná psychologická sonda do duše vražedkyně, které nedokázal nikdo pomoct, ani vlastní rodina. Skvělá hlavní role Olsanské. Není to snímek pro každého, mě zaujal hodně.
Labyrint lží (2008)
Na Scotta je spolehnutí, nezklame. Někdy je to lepší, někdy horší, ale vždy mě dokáže zaujmout. Body of Lies patří k průměru jeho tvorby. Film táhne DiCaprio a na svou dobu moderní vizuál, nepoznal bych, že film je devět let starý. Líbil se mi i Mark Strong. Příběh je místy zbytečně zamotaný, ale klíčová scény mají svou sílu.