Recenze (61)
Ucho (1970)
Zde přichází těžké srovnání se Spalovačem mrtvol, protože oba snímky jsou naprostým vrcholem české tvorby. Spalovač mrtvol u mě vyhrává první místo opravdu jen o palec. Ucho je naprosto dokonale natočený thriller z drsné doby 50. let a já obdivuji všechny, co se na tomto snímku podílelí, že měli odvahu do něčeho takové jít, v tvrdé totalitě. Toto je takový typ filmu, který můžu vidět každý den a nikdy mě nepřestane bavit.
Ecce homo Homolka (1969)
Kdybych měl nějaký film označit jako nejlepší komedie - realita, rozhodně by to byl první díl Homolků. Film, který je typicky český, se všemi svými hláškami a chováním postav si to rozhodně zaslouží.
Spalovač mrtvol (1968)
Kdysi jsem náhodou narazil na tento snímek a byl jsem ním šokován, ovšem v pozitivním slova smyslu. Netrvalo dlouho a jeho projekci jsem zopakoval a po nějaké době znovu a znovu. Tento skvost považuji za nejlepší dosud natočený film v ČR (resp. tehdy ČSSR). Nádhera.
Vetřelci (1986)
Dvojka je natočena v jiném stylu než předchůdce, avšak lepší místo než-li LV-426 snad ani nemohlo být pro děj filmu zvoleno. Snímek je natočen s vůní strachu a nejistoty od záčatku až do konce. Rozšířená verze je zase o mnoho lepší než kino verze a tak jsme svědky děsivého odhalování tvrdé reality kolonizované planetoidy. Třešničkou na dortu je zde bezpochyby královna.
Pán prstenů: Návrat krále (2003)
Závěrečný a zároveň také nejdelší díl, hlavně v prodloužené verzi, která by neměla chybět ve sbírce žádného fanouška nabízí opravdu luxusní podívanou a nádherné bitvy. Zpracování je na vysoké úrovni a jako třešnička na dortu jsou tu vynikající scény v prodloužené verzi.
Pán prstenů: Dvě věže (2002)
Druhá část trilogie jsem si zamiloval především díky Sarumanovi a Železnému pasu. Zde již nejsou tak krásné scenárie jako ve Společenstvu (kraj, hory, doly v Morii nebo lesní Elfové), ale díky své akčnosti a ději si mě také získal.
Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)
Nejkrásnější fantasy snímek, co jsem viděl. Zvláště tato první část z celé trilogie se mi zdá nejpovedenější a nejkrásnější, především v rozšířené verzi filmu. Co víc napsat, každý ví, o co jde.
Zrůda (2003)
Dokonale drsný, syrový a brutální thriller o nešťastném životě Aileen Wuornos. Skvělé herecké výkony jsou samozřejmé, stejně jako šokující jednání hlavní osoby. Škoda jen, že neexistuje nějaká rozšířená verze filmu s delší stopáží.
Vetřelec (1979)
Nejlepší sci-fi všech dob s dokonalou atmosférou, vynikající S. Weaver a hrůzostrašným monstrem. Klaustrofobické prostory vesmírné lodi plné strachu, beznaděje a k tomu nekonečný vesmír plný neprobádaných planet. Dokonalost sama. Horor, který mě kdysi viděsil tak, že jsem nemohl na dlouhou dobu spát. Bylo to ještě v dobách starých CRT televizí a VHS. Dnes jsem si film vychutnal na velké TV v 1080p verzi a film jsem si užil naprosto dokonale. Já osobně považuji Aliena za neděsivější monstrum všech dob.
Nová dcera (2009)
Nikterak napínavý ani ničím vyjímečný "strašidelný" příběh o tom, jak se neúplná rodina přestěhuje do domu umístěného kousek od staré indiánské mohyly (jako obyčejně :)). Samozřejmě, netrvá to dlouho a začnou se dít zvláští věci, tentokráte s dcerou... Ovšem celkově působí film relativně rozumně a nenudí, což se počítá.