Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Rodinný
  • Krimi

Poslední recenze (1 364)

plakát

Rédl (2018) (seriál) 

Asi bych ani nečekal, že se Hřebejk v roce 2018 zmůže na takovou pecku..Tohle je jak ve stylu Thrillerů ze staré školy! Trochu překvapil i Sokol v hlavní roli.  Ano, přehrál  ho Novotný, jehož psychopatický vojenský zpravodaj je bezkonkurenční gauner  (ten projev v gay baru!!), který mě zajímal a zároveň jsem opravdu nechtěl, aby zazvonil u dveří.  Ale Sokol zase   skvěle ztvárnil osudovou  charakterní depresivní  postavu nadporučíka s osobním tajemstvím , který je odhodlán vyšetřit pravdu za každou cenu a po malých krůčkách  sledujeme jeho postupné  naprosté rozčarování a deziluzi...Příběh má thillerové grády a z obyčejného banálního zmízení dvou studentů jeho chapadla sahají až k velkému kšeftu, na který má zájem více stran...kšeftu přes mrtvoly. A nakonec to nebere  celkovou kritickou  reflexi poměrů v naší zemi po roce 1989. I když, jak tady někdo napsal, pokud bych se v tom chtěl detailně  orientovat, měl bych si to rozkreslit.:D Je to natočené se silnou pochmurnou melancholickou  atmosférou s věčně zataženým počasím a důrazem na až puntičkářské zobrazení prostředí, která jako by se pomalu vzpamatovávala z tuhé normalizace. Má to gradaci, jak hrom a v posledním díle jsem skoro zařval radostí, když Novotný  s Hofffmanem konečně odporně zdechli...abych se po chvilce oddechu,  pak dočkal úplně jiné tečky, která byla možná ještě daleko cyničtější. Šťastný nový rok, pánové! 

plakát

Pan učitel vrací úder (2023) 

Vlastně jsem na to šel (nepřekvapivě) jen kvůli Clavierovi. A rád  bych předně zkritizoval to, za co film nemůže, a to  že český dabing hlavní postavy je hrozný! Obecně bych řekl, že Clavier je snad ze zahraničních herců největším smolařem na české dabéry, kterého znám (až na Medunu, který se mimo Návštěvníky neujal a Pyška ve Strážných andělech).  Pavel Šrom v Panu učiteli sice není takový bizár z říše hrůz jako Aleš Procházka nebo Bohdan Tůma. Každopádně mnohem radši bych za takové situace byl, kdyby byl film vyslán do českých kin s titulkovou kopií. Stejně u Claviera mám rád specificky francouzsky Funésovský originální projev. Šromův  jeho sametový projev vůbec nejde dohromady s tím, jak Clavier hraje, jaké děla grimasy atd.  To si to pak užíjte..i když tady si asi není ani užívat co. Žádná velká očekávání jsem neměl a klidně bych odpustil i trochu primitivní zápletku a některé šablonovité figurky a neměl bych problém to zařadit do série mnoha nedotažených ,,Clavierovek.´´, které ale občas pobaví (i když kromě romantického začátku a konce tady už těžko něco vyzdvihnout.)  a aspoň člověk zase koukne na starého známého Claviera.  Potenciál poslední největší pomsty v atraktivním prostředí obrovského koncertu v gigantické hale s deep-fakem je ale  nakonec utopen v citovém vydírání a na posledních dvacet se to bohužel celé promění i v jeden velký patos. A přestože myšlenka, že každý si neseme nějaké tajemství, je docela hezká, tohle sentimentální vedení filmu bylo směrem  k závěru zklánámím, když se zbytek alespoň držel v rovině čisté komedie. A Isabelle Nanty si radši budu pamatovat z Návštěvínků a Amélie než z této současné  přehrávající  afektované polohy.:o

plakát

Kobry a užovky (2015) 

Kobry a  užovky sklidily v době uvedení obrovský úspěch, který vyvrcholil šesti Českými lvy, Za těch 9 let tady moc ceněnějších sociálních dramat pořád nevzniklo a tak Kobry stále  mají dost dobrou pověst.  Přišlo mi to jako typ filmu, ve kterém v podstatě žádná postava  (až na babičku.:D) není sympatická. Zároveň mi ale (v rámci žánru) nebyla žádná výsloveně odpudivá. Prušinovský a scénárista Žváček nikoho nesoudí, nijak nemoralizují. Jen po několika dílkách (vyhazov z práce, základání nového obchodu, nečekaný úspěch, střet kamarádů u soudu.) předkládá obraz figurek z totálního sociálního dna současného Česka. Neukazuje se na nikoho prstem.  Jen se všichni tak nějak protloukají životem v prostředí,  kde je vrcholem kultury karaoke a vrcholem služeb zastavárna.:D  . Jsou tam i normálnější postavy. Všichni nejsou jako třeba  třeba  věčně namletá máma v podání Jany Šulcové (kterou bych určitě v podobné poloze a v něčem takovém nečekal.)  Užovkův kamarád je například  patrně schopen postarat se o své kluky, ale problémy s manželkou řeší většinou jenom bitím...spolužák sice nabídne Užovce práci, ale jinak jde o obyčejného veskláka, který kšeftí se záhadnými pilulkami...a samotná Užovka? Zpočátku jsem mu fandil při rozjíždění obchodu a zdálo se, že z toho vyleze něco ve stylu ,,hodný a slušný  brácha zachraňuje zlého bráchu.´´ Nakonec se ale tato postava ukázala jako silně rozporuplná. Sice se zdá, že to původně chtěl dotáhnout dál...minimálně dál na poměry prostředí města a jeho praktik...ale v závěru se vlastně ukáže, že aby toho mohl plnohodnotně dosáhnout, musel se podobným praktikám rovněž přizpůsobit. Tudíž z morální špíny vlastně není dle tvůrců cesta ven. Aspoň tak jsem to teda pochopil.:D Chytrý scénář předkládá plastické postavy, věrohodné dialogy  a ve druhé půlce vše ještě obrací na silná morální dilemata. Co se týče režie, nepříjdu s ničím novým, ale Prušinovský má opravdu  talent násat prostředí, o kterém točí a udělat dokonalou autenticitu (už jenom ta babička s papučemi, která krajkou ozdobí novou televizi.:D) Kryštof Hádka v současnosti už považuju za jednoho z nejlepších aktuálních českých herců. Kobra je vlastně takový předek Dana z Klece, případně Standy Pekárka z Volhy.  Kryštof předvedl (stejně jako v pozdějších zmiňovaných projektech)  naprosto maximální výkon, vlastně možná (zatím) nejlepší svojí kariéry. Do role feťáka se naplno převtellil. Naštěstí nežiju úplně ve stejném prostředí jako hrdinové filmu, přesto asi každý někdy bohužel  viděl podobného člověka (já je teda vidím dost nerad.:D)  a  musím říct, že Kryštof to vystihl naprosto dokonale. Bratr Matěj předvedl taky nadstandardní výkon a nesouhlasím s názory, že měl snažší  postavu. Jenom méně vděčnou. Jinak jsem celou dobu nevěděl, co si mám zrovna o Matějově postavě myslet, u Kryštofa to bylo přeci jen snažší. Každopádně obsadit zrovna tuto skutečnou  bratrskou dvojku byl skvělý nápad, který výšel.  Skvěle hrají ale vlastně i všichni ostatní, hlavně jakási paní Věra Kubánková jako babička..D Takže ano. I já souhlasím s názory, že jsou Kobry jeden z nejlepších porevolučních českých filmů a možná bych mu dal i pět hvězd. Český film svého srdce už ale v roce 2015 jeden mám.:D

Poslední hodnocení (2 316)

Rédl (2018) (seriál)

20.06.2024

Pan učitel vrací úder (2023)

19.06.2024

Tady Havel, slyšíte mě? (2023)

18.06.2024

Kobry a užovky (2015)

17.06.2024

Spotlight (2015)

16.06.2024

Cizinec (2010)

15.06.2024

Sucho (2024)

13.06.2024

Sen noci svatojánské (1959)

06.06.2024

Modelář (2020)

04.06.2024

Reklama