Oblíbené filmy (10)
Barry Lyndon (1975)
Co dodat. Snad poděkování Stanleymu Kubrickovi za jeho genialitu, Johnu Alcottovi za jeho olejomalby a Carl Zeissovi za jeho čočky. Bravo pánové.
Kmotr (1972)
#4 všech dob dle kritické obce.
Hodný, zlý a ošklivý (1966)
Mimo kolonky Akční/Western/Drama by si film určitě zasloužil zařadit i do komedií, zejména díky Tucovi v podání Eli Wallacha jehož komediální talent je obrovský. Jinak vše dokonalé, úžasné střídání stylů a změny tempa podpořené vynikající Morriconeho hudbou, která alespoň pro mě není tak obehraná jako u Tenkrát na západě a i proto se mi líbí o trochu více. Ostatně i celý film je o ždibíček lepší než Tenkrát na západě.
Tenkrát v Americe (1984)
Závrať (1958)
#2 všech dob dle kritické obce.
Divoká banda (1969)
Samova hvězdná hodina. Někdo sice říká, že tvář žánru změnil a zároveň ho zničil Sergio Leone, ale já myslím že to definitivně udělal až Sam Peckinpah. Toto je nejen jeden z vůbec nejepších westernů, ale podle mě i zároveň jeden z nejlepších akčních filmů. Navíc sestava herců (zejména Holden, Ryan, Oates) byla nejen hvězdná, ale zároveň jsou to i pánové kteří už mají v sedle něco najeto. Kamera Luciena Ballarda je úžasná, steně tak Fieldingova hudba. A kdo říká že Peckinpah má rád násilí je myslím vedle, protože o násilí tenhle film rozhodně není. Tarantino má rád násilí. Jo a ještě malá poznámka: Všimněte si jak skvěle hrají v Peckinpahových filmech koně. To musel být režisér.
Tenkrát na Západě (1968)
Zajímavé je, že americké kritické obci se tento vrchol westernu moc nelíbí. Zdá se jim příliš utahaný, dlouhý a bez špetky humoru na rozdíl od filmů s Johnem Waynem. Ještě že má Leone Evropu. Je zajímavé sledovat všechny ty odkazy na předešlé westerny.
Apokalypsa (1979)
Psycho (1960)
V Projektu 100/2009. Na plátně je to ještě lepší. A ačkoliv jsem to už viděl v televizi, byl sem po celou dobu napnutý jako struna a krásně se lekal. Wov. 10/10
2001: Vesmírná odysea (1968)
#6 všech dob dle kritické obce. Je zvláštní, že se jeden z nejlepších filmů všech dob nedostal tady ani do TOP 200. Nuda? Možná, ale strhující. Snad to někdy budu mít příležitost vidět v kině. TV to zabíjí.