Oblíbené filmy (10)
Rozdvojená duše (1945)
Tak jsem viděl tento klenot. Musím přehodnotit ostatní filmy. Toto je pro mě film č. 1, a jako jedinému nemám co vytknout. Atmosféra, která houstla přímo úměrně s odbývajícími minutami mě dusila a za celý film mi ani nedala vydechnout. Hitchcock mě přivázal k pohovce a nutil mě hltat každou scénu. Zejména ta, kde Peck drží v ruce břitvu a ani o sobě neví je úchvatná. Po celý strhující závěr jsem ani nemrkl. A hudba k tomuto filmu je opravdu geniální! No rozplývat se budu jinde než tu. Spolu s Psychem (jako jediné 2 filmy) mají ode mě 100%.
Psycho (1960)
Nepřekonatelný film, který vás přilepí k židli a nevydáte ze sebe ani hlásku. Funguje stejně tak dobře dnes, jako i před skoro padesáti lety
Závrať (1958)
Nevím, jestli je možné, aby se mi tento skvost mezi skvosty někdy okoukal. Po shlédnutí dlouho zůstává zajímavý a nijak nedefinovatelný pocit napětí a ticha. Prostě krása!
Okno do dvora (1954)
Grace Kelly je fakt dokonalá. Napínavý a zárověň i romantický film s jistou dávkou mistrova humoru leckdy černého..
Cizinci ve vlaku (1951)
Pojistka smrti (1944)
Perfektně pracující noir, skvělá kamera, špičkové herecké výkony, ale přeci jen čekám na ještě lepší kousek 98%
Návštěvníci (1993)
Bláznivá komedie, která mi zvedne skoro vždy náladu. Jean Reno je výborný a Christian Clavier jako Uj co smrdí jako hnuj super. Holoto všivá.
Nebe nad Berlínem (1987)
Nebe je plné překvapení a to nad Berlínem dvakrát tolik. Poetický kousek pro poetické duše...
Hluboký spánek (1946)
Film-Noir jak vyšitej! Omotává se kolem diváka a dusí ho svojí houstnoucí atmosférou umocněnou perfektní hudbou. 95%. Sice na Hitchcocka nemá, ale jen o vlásek...
Vždyť jsme jen jednou na světě (1938)
škoda, že se při současných komediích tolik člověk nezasměje, jako při této. Vynikající film. Skvělý scénář a herecké výkony. U těch hlášek jsem opravdu nemohl.. á tak to bylo v těch dopisech... přízraky, když sedí, tak většinou nezmizí.. úžasné a téměř dokonalé 98%