Reklama

Reklama

Zločiny budoucnosti

(festivalový název)
  • Kanada Crimes of the Future (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

V blízké budoucnosti se lidé v průběhu vývoje pokusí přizpůsobit syntetickému prostředí. Zatímco někteří využívají neomezený potenciál transhumanismu, jiní se jej snaží ovládat. Saul Tenser (Viggo Mortensen) je výkonný umělec, který přijal „syndrom zrychlené evoluce“, když z jeho těla vyraší nové a nečekané orgány. Tenser společně se svou parťačkou Caprice (Léa Seydoux) promění odstranění těchto orgánů v show pro své věrné fanoušky, aby si užili živé divadlo. Mezitím si toho všimne vláda a podivná subkultura; pak musí Tenser zvážit, jaký je jeho nejpůsobivější výkon. (TommyZR)

(více)

Videa (7)

Trailer 4

Recenze (160)

Fr 

všechny recenze uživatele

 „REGISTRACE PŮVODNÍCH, NOVÝCH VNITŘNÍCH ORGÁNŮ SAULA TENSERA JE JAKO OBJEVENÍ NOVÉHO DRUHU ŽIVOČICHA. NE! JE TO SPÍŠ JAKO OBJEVIT NOVÉHO PICASSA!“   Originální a surrealistický. Krásně podivná atmosféra, operace na pitevním stole jako umění a chirurgie jako nový druh sexu. Úchylná, zajímavá kokotina. Bohužel postupně je to dost monotonní a uspávající filmařina na pomezí artu a šílenství, která neohromí ani závěrečnou pointou.     /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Umění mám spojený s bolestí.   2.) Toužím po tom nechat se otevřít skalpelem v Národním divadle.  ///  Thx za titule „num71“.                  PŘÍBĚH  ****  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  * ()

Rocky88 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době jsem šlápl do hovna. Tohle hovno vyformoval nečekaně Cronenberg, zalil ho slitinou z moči a blitek a po vypakování ho prezentuje jako originální vizi budoucnosti. Lidstvo, které po ztrátě schopnosti cítit fyzickou bolest, zkouší jakékoliv praktiky, které by mohly bolest přivodit, je sice na papíře zajímavé téma (mě chytilo taky), ale tohle zpracování je, jak už jsem naznačil v předchozí větě, exkrement. Hvězdu dávám za výborný soundtrack Howieho Břeha. ()

Reklama

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Cronenberg nezklamal a opět přinesl provokativní nápad ve světě, kde pokrok přispívá k úpadku lidstva a lidskosti s atraktivním obsazením. Bohužel se příběhu nedaří díky nesympatickým postavám dostatečně vtáhnout - jediné emoce, které postavy prožívají, je vzrušení nad podobou dalšího představení nebo nad překročením dalšího tabu, a to s nimi málokdo dokáže sdílet, není to vina herců. Další slabina je neatraktivní prostředí, ve kterém se film odehrává, i když má samozřejmě svůj účel. Nejvíc vzrušení si podobně jako u starších body-horror pecek tak tradičně užijete, když budete po shlednutí s přáteli film a jeho myšlenky rozebírat, například zda lidstvo vyšší technologický pokrok skutečně vede k čím dál větší lhostejnosti ke světu a životnímu prostředí kolem nás. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Krásně koherentní dílo, myšlenkově, vyprávěním i stylově. Všechno motivy se v závěru krásně propojí, rámování světa je hezky strohé, ale jasné. Tohle je Cronenberg na svém vrcholu...opět. Myšlenkově podnětný, ale co do filosofických závěrů nijak invazivní, zamýšlí se nad evolucí člověka, environmentalismem, ale především pak na podstatou a společenskou hodnotou umění jako takového. Šokující a úchylný? Nijak zvlášť, rejžovy trademarky tu samozřejmě jsou a není jich málo, ale nic z toho není samoúčelné, ba naopak. Herci jsou do jednoho skvělí, hlavně pak Viggo a Léa, ti jsou vyloženě boží. Shoreova muzika krásně rezonuje s obrazem a tématy. Jsem nadšený a každý Cronenbergův opravdový fanoušek by měl být taky...poctivý kus filmařiny! A dost možná i můj film roku! ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

S Cronenbergovými bizáry nemívám problém, často mu je i pětím, ale tenhle jeho nový (a dost možná že už i poslední) divnofilm mě na hony minul. Nezáživný, nudný, plytký, pozérský, zbytečný; těmihle adjektivy bych ho asi charakterizoval. Dřevorubec by pak řekl, že je ''vo hovně''. Cronenbergův příběh z absurdního fiktivního světa shledávám ne snad nechutným, nebo deviantním, nebo nezdravým, to by ještě šlo, shledávám ho ale totálně nezajímavým, což je daleko horší. Během celého filmu mě neoslovila ani nezaujala snad ani jedna jediná scéna. Z projekcí některých mistrových děl prý v minulosti někteří diváci zhnuseně odcházeli. No, já si umím představit, že být třeba na fesťáku v Cannes, tak z tohohle filmu odejdu maximálně po půlhodině taky, ale ne zhnuseně, nýbrž otráveně, a půjdu si radši dřepnout do sálu, ve kterém hrají něco/cokoliv jiného. Jedna za trochu té filmové estetiky. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (9)

  • David Cronenberg předpovídal, že lidé budou ze sálu odcházet hned v prvních pěti až deseti minutách kvůli tématu filmu a explicitnímu zobrazení násilí. A nemýlil se. (NiWi)
  • Na premiéře v Cannes získal film sedmiminutové ovace ve stoje. (NiWi)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Léa Seydoux se připojuje k obsazení Duny

Léa Seydoux se připojuje k obsazení Duny

22.06.2022

Populární francouzská herečka Léa Seydoux (Není čas zemřít) se jen tak nezastavuje. V Cannes letos byly uvedeny dva její snímky, romantické drama Un beau matin režisérky Mii Hansen-Løve a Zločiny… (více)

MFF Karlovy Vary ocení světová herecká esa

MFF Karlovy Vary ocení světová herecká esa

21.06.2022

V úterý dopoledne proběhla další tisková konference k blížícímu se 56. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary, na níž byli mimo jiné oznámeni členové porot jednotlivých soutěžních… (více)

Léa Seydoux bude Emmanuelle

Léa Seydoux bude Emmanuelle

18.05.2022

Stále více a více populární i obsazovaná francouzská herečka Léa Seydoux má napilno. V následujících dnech budou na právě probíhajícím festivalu v Cannes uvedeny rovnou dva její nové snímky, a to… (více)

Reklama

Reklama