Reklama

Reklama

Zločiny budoucnosti

(festivalový název)
  • Kanada Crimes of the Future (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

V blízké budoucnosti se lidé v průběhu vývoje pokusí přizpůsobit syntetickému prostředí. Zatímco někteří využívají neomezený potenciál transhumanismu, jiní se jej snaží ovládat. Saul Tenser (Viggo Mortensen) je výkonný umělec, který přijal „syndrom zrychlené evoluce“, když z jeho těla vyraší nové a nečekané orgány. Tenser společně se svou parťačkou Caprice (Léa Seydoux) promění odstranění těchto orgánů v show pro své věrné fanoušky, aby si užili živé divadlo. Mezitím si toho všimne vláda a podivná subkultura; pak musí Tenser zvážit, jaký je jeho nejpůsobivější výkon. (TommyZR)

(více)

Videa (7)

Trailer 4

Recenze (160)

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Starý páprda Cronenberg si ešte chcel stihnúť pošpiniť meno a tak natočil túto pomerne nechutnú záležitosť, herci hnusní a tie stvorenie ešte hnusnejšie. Vyzeralo to, že tam všetci mali pokročilé štádium opičích kiahní. Takže ak to niekto nazýva, že "vizionársky počin", tak asi obľubuje anál a očakáva blízku nákazu. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Skalpel se do kůže noří, vzrušením tabu se boří."  Nostradamus byl žabař. A Sibyla? Ta to jen zkusila. Zato úchylný vizionář Cronenberg, ten ví.  Konečně se nám vrátil, v celé své zrůdné parádě! Náš uctívaný guru všemožných tělesných i crashových perverzí, panečku, ten do lidí vidí, do nás bídných červů. Vidí do našich hlav, šmátrá prackou nenechavou v našich dutinách břišních, laská nám šourek či pysky a dobře ví i to, jaké Mouchy má technický pokrok lidstva, zmítaného odvěkou existenciální úzkostí, dnes marně přehlušovanou eXistenZiálními úniky k herním konzolím. Tentokrát to ale režisér krapánek přepísk, protože kromě Saulova břicha rozříznul napůl i mé oblíbené uživatele. A jejich hodnocení taky. Viz JASON_X "Nezáživný, nudný, plytký, pozérský, zbytečný..." versus "Výtvarně vytříbený bizár se zajímavou dystopickou vizí společnosti, vtahující hudbou... a sexuálně neodolatelně ujetou Kristen Stewart... Zvláštní a fascinující film." Což, spolu s dalšími superlativy, napsal POMO. A napálil 5 hvězdiček. Cha! Vlastně nenapálil. Dal pouhé 3. Po takovém komentu... Seriously? K tomu si Polobůh cival odplivne dvěma hvězdami, přidá se obvyklý konformismus csfd uživatelů a máme tu jen 50%. Co už. Pro milovníky umělecké chirurgie tu mám KVÍZOVÉ OKÉNKO: [][] Mortensenovsky vytuněný Omnibus byl loni pod skalpelem proč? A) Aby pak mohl sbalit Kristen Stewart, na svou 19 cm dlouhou jizvu. B) Aby mu na konci jizvy vzniknul druhý pupík (tzv. dabl mutace). C) Aby si zdarma, na účet VZP, užil úchylný sex na sále. [][] Správná odpověď je H) čili hospitalizace. Pět. Orgasmus žádný, ale není divu, ten většinou nemívám ani při automobilových bouračkách. Holt stará škola. Jen na klasiku. Natočeno v budoucnosti, podle skutečné události. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

David Cronenberg, tvůrce s velmi specifickým přístupem, který se ve svých filmech primárně zaměřuje na vyvolávání strachu, nepříjemných pocitů i úvah nad smyslem existence. Mezi jeho první patřil v roce 1970 snímek Crimes of The Future, který ovšem nemá s konceptem a příběhem jeho nejnovějšího filmu vůbec nic společného. I přes fakt, že sdílejí stejný název. Druhé Cronenbergovo Zločiny minulosti jsou od Map ke hvězdám z roku 2014 prvním Cronenbergovým filmem, už trailery vybízeli k tomu, že se Cronenberg vrátí k body hororovým kořenům a i tentokrát půjde o krapet provokativní podívanou, která pravděpodobně dokáže rozdělit diváky. A přesně tak rozpolceného přijetí se ve finále Zločiny budoucnosti dočkávají.   Dalo se nejspíš očekávat, že fanoušci tvorby Davida Cronenberga zůstanou spokojeni. Cronenberg i ve svém 22. celovečerním filmu totiž dokáže solidně pracovat s vizuálem, přitom i opět vyvolat strach, nepříjemnost i zamyšlení se nad hlubším kontextem příběhu. Cronenbergova novinka je totiž výrazně brutální podívanou, která může mnoho diváků dohnat k žaludeční nepříjemnosti, v jádru ovšem Zločiny budoucnosti dokáží prodat i stěžejní myšlenku.   Byla by přitom chyba investovat čas do Zločinů budoucnosti v naději toho, že Cronenberg natočil film, který prach šokovatelnosti a nepříjemnosti posune na zcela novou úroveň, v tomto pohledu mohou Zločiny budoucnosti překvapit možná maximálně tak ty, kteří zůstali dosud například Cronenbergovo Mouchou nepolíbení a například ani alespoň částečně nic netuší o Cronenbergových body hororových kořenech. Zajímavé ovšem zůstává to, jak Cronenberg do své (alespoň pocitově velmi) nepříjemné i půvabné vize, která dá vzpomenout například na Cronebergovo eXistenZ. Dílo téměř 80-letého Cronenberga dokáže působit jako film s jasnou vizí, kde se dá jen snadno polemizovat nad tím, že jde o dílo v jednotlivostech sešité tak trochu unáhleně.   Cronenberg nezklamal a představil šílený svět, jenž nejvíc trpí tím, že není představen v nejsilnějším scénáři. V průběhu se tak snadno vyskytne pocit, že Zločiny budoucnosti nedrží tak úplně pohromadě a postavy fungují spíše díky silným výkonům, než díky skvělému vytvoření. Léa Seydoux například předvádí dost možná nejlepší herecký výkon ve své kariéře od francouzské lesbické romance Život Adèle, Viggo Mortensen je stejně jako v Cronenbergerových filmech Dějiny násilí a Východní přísliby naprosto fenomenální a Kristen Stewart pokračuje v nastaveném tónu vážnějších a soustředěnějších rolí. Ani oni tři ovšem nedokáží skrýt fakt, že má samotný příběh tak trochu mouchy a to především díky tomu, že je sice velmi snadné zpracovávat jednotlivé záběry a to, co chce básník Cronenberg říct, přitom všem se ovšem zapomíná na emocionální sílu v rámci příběhu stěžejních postav, čímž je zároveň nedělá dvakrát velkorozměrné.   Film přesto snadno dohání k šokování, v jistých momentech vyznívá komickým způsobem a přitom skutečně dokáže prodat stěžejní motivy. Zločiny budoucnosti jde vnímat jako výsměch existence lidí v moderním světě technologií, úvahu nad vývojem lidstva a lze v něm nalézt i několik dalších motivů, které se vykreslují v průběhu děje. Jde přitom o divácky nevděčný film, který se s publikem nemazlí, netahá ho za ručičku a především může vážně poškodit někoho, kdo na film jde zcela neobeznámen.   Život budoucnosti má ve svém jádru bezpochybný přesah, je ovšem velmi pravděpodobné, že pro znalce a alespoň částečného fanouška Cronenbergových filmů půjde o menší vystřízlivění, které by mohlo koketovat se zklamáním. Problém přitom nejspíš netkví v tom, jak Cronenberg stárne, ale jeho pokusu zkřížit své tvůrčí kořeny s jeho moderní tvorbou. Zločiny budoucnosti přitom netrpí absencí drzosti/odvahy a Cronenberg pořád v jádru dokázal natočit film, který v kontextu aktuální filmové tvorby může působit jako takový svěží vítr. Předzvěsti o filmu, který donutí diváky utíkat z kin nebo ho v domácích podmínkách vypnout, se nakonec nenaplnili, film se v jistých momentech vlastně stává až vyloženě předvídatelný. Přesto se film pořád dokáže zapsat do paměti.   Především i díky poutavému vizuálu kameramana Douglase Kocha, bravurnímu soundtracku Howarda Shorea, který ani tentokrát nedokáže zklamat a celkové audiovizuální vypiplanosti. V součtu tak film shazuje snad jen fakt, že právě křížení body hororu a myšlenek o evoluci a ničení ekosystému v součtu tak dvakrát úplně nefunguje a v jistých momentech mohou Zločiny budoucnosti skutečně působit jako dva filmy v jednom. Za vidění ovšem Cronenbergův 22. celovečerní film rozhodně stojí.   Pokud by Cronenberg rozhodl tímto filmem svůj film zakončit (což nehrozí, protože již nyní chystá thriller The Shrouds s Vincentem Casselem o komunikaci se záhrobím), nešlo by dost možná o ideální zakončení kariéry, ale ideální film, který by mohl reflektovat Cronenbergovu kariéru v kostce. Odpůrci Cronenbergových filmů budou klasicky trpět, milovníci Cronenberga budou v sedmém nebi, ti mezi prostě dostanou jen velmi slušný film.... () (méně) (více)

kingik 

všechny recenze uživatele

Pomatený David Cronenberg natočil těsně před osmdesátým jubileem svého života nelíbivou sračku o ničem. Ano, doslova o ničem. Nestává se mně moc často, abych nedokázal vylíčit děj. Takže opravdu nedokážu jeho zdegenerovanou mozkovnu dost dobře pochopit. Co se tedy vlastně v žánrově blíže neurčeném filmu, který má kousek z hororu, sci-fi, dramatu i erotického žánru, je artově a bizarně orientovaný, vyskytuje. Začínalo to relativně uspokojivě. Kluk sežere plastový odpadkový koš a jeho matka (Lihi Kornowski) ho následně zadusí polštářem. A putuje za to do vězení, kde se dozvídáme, že jeho sliny si dokázaly s plastem poradit. A ten kluk měl ještě tátu (Scott Speedman), který vyrábí jakési syntetické tyčinky. Na scénu poté vstupuje Viggo Mortensen, je to v podstatě avantgardní umělec, na ulici chodí v tmavém plášti, kterým si kryje obličej, vypadá dost vysušeně, respektive je hnusný jak zvratky v jogurtu, z těla mu raší orgány a k ruce má asistentku, Léa Seydoux s nepěkným pánským sestřihem vlasů. A oba kdesi vystupují na způsob jakési show. Ničeho jsem si takového v průběhu nevšiml, ale budiž. Pak je zde ještě nelegální agentura neboli registr lidských orgánů. Pracují v ní dva lidé, jedním z nich je Kristen Stewart, zajímavě obsazená, ale málo využitá. Z filmu si ještě pamatuji, že v něm pustupně šly do naha Léa Seydoux, Nadia Litz a Tanaya Beatty. Některé sekvence nepostrádají působivost, kamera Douglase Kocha je velmi vizuálně schopná a na diváka dokáže místy juknout jistý atmosférický efekt. Gore je pomálu, nějaký ten lidský orgán je k vidění, ale je to slabě podané. Celkově film těžce nebaví. Cronenberg opět tlačí film do extrému. Instruuje ale jen sled převážně nezáživných scén, které jsou úplně neužitečné. Nechápu, co by mě na pitvě malého kluka mělo fascinovat. Přitom režisér evidentně toužil, aby tomu tak bylo. Celý film je roztahaný, pomalý a pro mě nepochopitelný až neuchopitelný. Nepopírám, že to mohlo obsahovat nějaké varovné poselství pro budoucí generace lidstva, nicméně v téhle předložené podobě to pramálo zaujalo. 4/10 ()

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

David Cronenberg sa vrátil pre môj filmový vkus v tej najlepšej možnej forme a predstavil nám úplne šialenú verziu jeho budúcnosti, v ktorej už prakticky neexistuje bolesť. Že by sa svet vydal takouto divnou cestičkou, to si predstaviť neviem. No, experimentovanie s ľudskými orgánmi, evolúciou a vylepšovaním človeka, to už spracovať dokážem. A predpokladám, že budúcnosť to má pre nás pripravené, takže nebudem nad tým moralizovať. No tak či onak, Cronenberg nám tu predviedol, to čo na ňom mám najradšej. Predstavuje nám bizarný svet, s bizarnými nástrojmi, ľuďmi ktorí robia bizarné veci ale v ich svete sú to veci zvyčajne normálne. Má to hororové prvky, prvky hard sci-fi ale je to hlavne dráma. Bavil ma tu najviac boj medzi konzervatívnym myslením a progresívnym. Boj medzi etikou a morálkou. Súboj toho čo sa smie, malo či nemalo by sa smieť a to čo má ostať tabu. Ani ja ako zarytí anti-konzervatívec nemám na tieto otázky samozrejmú odpoveď. Kde je tá hranica ktorá by sa už nemala prekračovať? ()

Galerie (43)

Zajímavosti (9)

  • Styl ovládacího panelu k sarkofágu je velmi podobný k herní konzoli z filmu eXistenZ (1999). (apwbb)
  • David Cronenberg předpovídal, že lidé budou ze sálu odcházet hned v prvních pěti až deseti minutách kvůli tématu filmu a explicitnímu zobrazení násilí. A nemýlil se. (NiWi)
  • Natáčanie prebiehalo počas augusta a septembra 2021 v Grécku. (Paldiny)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Léa Seydoux se připojuje k obsazení Duny

Léa Seydoux se připojuje k obsazení Duny

22.06.2022

Populární francouzská herečka Léa Seydoux (Není čas zemřít) se jen tak nezastavuje. V Cannes letos byly uvedeny dva její snímky, romantické drama Un beau matin režisérky Mii Hansen-Løve a Zločiny… (více)

MFF Karlovy Vary ocení světová herecká esa

MFF Karlovy Vary ocení světová herecká esa

21.06.2022

V úterý dopoledne proběhla další tisková konference k blížícímu se 56. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary, na níž byli mimo jiné oznámeni členové porot jednotlivých soutěžních… (více)

Léa Seydoux bude Emmanuelle

Léa Seydoux bude Emmanuelle

18.05.2022

Stále více a více populární i obsazovaná francouzská herečka Léa Seydoux má napilno. V následujících dnech budou na právě probíhajícím festivalu v Cannes uvedeny rovnou dva její nové snímky, a to… (více)

Reklama

Reklama