Reklama

Reklama

Dvojník

Trailer

Obsahy(1)

V blízkej budúcnosti sa žena menom Sarah (Karen Gillan) dozvie, že je nevyliečiteľne chorá. Aby zachránila svoju rodinu pred bolesťou zo straty, rozhodla sa pre svoj klonovací postup a vycvičí klon, aby sa cítila ako ona. Potom sa však Sarah zázračne uzdraví, čo ju privádza k novému problému: v spoločnej budúcnosti ľudia nemôžu existovať dlhšie, ako je časový limit ich klonov. Podľa zákona musí Sarah a jej klon nakoniec medzi sebou bojovať až do smrti. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (58)

JAn 

všechny recenze uživatele

Dual se na první dobrou možná tváří jako high-concept sci-fi thriller, jenže to by za ním nemohl stát Riley Stearns. Jen krátce po dynamické expozici lákající na líté duely s nepotřebnými klony na scénu nastupuje tradičně neurotická Karen Gillan a drsnou akci střídá kousavá satira tematizující bezvýchodnosti života v blízké budoucnosti. Stearnsova novinka jakoby vypadla z ranku Černého zrcadla a na jednu stranu nešetří svérázným černým humorem, ale na tu druhou dokáže být stejně tak dobře temná, deprimující a emotivní, čemuž výrazně nahrává i antiklimatický a o to tragičtější závěr. Rozhodně nečekejte žádný nervák, Dual je hlavně nevybíravou charakterovou studií. A Gillan je ve své výstřední dvojroli neskutečně autentická. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Pseudo-intelektuální sci-fi, ze které je ta opravdu silná inspirace Lanthimosem strašně znát, takže má i hromadu shodných prvků - bezemoční herectví, neexistující psychologii, slabě vykreslené postavy, žádná hlubší myšlenka nebo přesah, časté zoomování, zajímavá zápletka, která je sice vedená bizarně, ale zároveň strašně slabě a k ničemu nedospěje... A mě osobně Lanthimos nesedí vůbec a považuji ho za silně přeceňovaného, takže když mi tohle přijde jako jeho béčková verze, je jasné, že to moje hodnocení nebude vůbec dobré. Mám strašně rád všelijaké bizarnosti, ale tomuhle pozérskému typu jsem nikdy nepřišel na chuť a netuším, co na nich obdivovat. Tyhle filmy jsou podobně nepropracované a hloupé jako kdejaké hororové céčko, jenže se tváří dostatečně jinak a odlišně a svoje nedostatky obhajují tím, že je to prý umělecký záměr. A některým to bohatě stačí. Prostě je to další z těch filmů, které jsou nejideálnější pro ty lidi, co si dají jeho plakát na profilovku a snaží se tím před všemi strašně machrovat, jak moc jsou nároční diváci jsou a jak koukají jen na těžké umělecké filmy. A pak si to člověk srovná se skutečnými umělci, jakými byly třeba Bergman nebo Tarkovskij a dojde mu, že označit něco takového jako artový film je pro tenhle druh filmů spíš obrovskou urážkou. Sorry, ale tohle fakt není pro mě, i když natočené to je celkem slušně. Btw, ta urputná snaha být jako Lanthimos a strašně napodobovat jeho bezemoční postavy tu byla místy tak přehnaná, že mi to přišlo až směšné. A to už je co říct, mě přijde směšný i celý Lanthimos. Lepší 1* ()

Reklama

Philcze 

všechny recenze uživatele

Stearns pokračuje ve stylizaci načrtnuté v Art of Self Defense, jen s výrazně menším úspěchem. Zatímco seriózní absurdno předchůdce bodovalo kvůli nepředvídatelnosti a výbornému Eisenbergovi, tady je z něj jen prchavý extrakt plný nesnesitelných dialogů a povědomé analýzy identity a vlastního já. Konec je pak vyloženě zbabělým sjetím z cesty, který částečně podkope, k čemu film celou hodinu a čtvrt tak odhodlaně roste. Už minule jsem si ale všiml, že Stearns inklinuje k ostrým momentům překvapení a humorné syrovosti, podobně třeba jako Yorgos Lanthimos, jen tentokrát nedokáže naplno využít svůj vlastní koncept. 50 % ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Ten dvojnický koncept se mi vlastně moc líbil. Podmínky, kdy si jde pořídit klon či opatření, ve chvíli, kdy se situace originálu mění, to všechno značilo, že u toho někdo přemýšlel. Ale zpracování mi přešlo bezkrevné i bez emocí. Co se Karen Gillan týče, tak tu mám jindy docela rád, ale tady jsem si přál, aby se ve své dvojroli zabila navzájem. Škoda. 40% ()

Ouwen 

všechny recenze uživatele

Dost temný a nihilistický. Dual rozhodně není pro všechny, protože se to odehrává tak antiklimanticky a skončí to tak nějak - nijak, že to v divákovi může zanechat určitou prázdnotu a nenaplněnost. Je to odvážný grip, jakým se rozhodl Stearns Dual zalomit. Opět lze pochválit kvalitní audiovizuál a citlivou, místama vtíravou režii. Film působí chladně a klaustrofobicky. Aaron Paul fakt potěšil a role drsnýho trenéra mu sedla. Dual mě vyvedl z míry svojí nepředvídatelností/předvídatelností a nabídl mi kvalitní, vyvážený filmařský prožitek. ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama