Režie:
Martin BourboulonKamera:
Nicolas BolducHudba:
Guillaume RousselHrají:
Eva Green, Vincent Cassel, Vicky Krieps, Louis Garrel, François Civil, Romain Duris, Pio Marmaï, Lyna Khoudri, Julien Frison, Eric Ruf, Jacob Fortune-Lloyd (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Francie se zmítá v hlubokém rozvratu. Je vyhlášena válka. D'Artagnan a věrní mušketýři jsou poslední hradbou před chaosem. Osud je však nečekaně vtáhne do rozsáhlého spiknutí. D'Artagnanova láska Constance je unesena. Při zoufalé snaze zachránit ji, je mladý mušketýr nucen spojit své síly se záhadnou Milady de Winter. Ale dlouho skrývané tajemství, které se vynoří z minulosti, rozbíjí pevná spojenectví. Mušketýry čeká strašlivá volba: jestli chtějí dokončit svou misi a zachránit Francii, budou muset obětovat ty, které milují… (Bioscop)
(více)Videa (5)
Recenze (120)
Prvú časť točil v domácej produkcii fanúšik Troch mušketierov, ktorý na nich vyrastal. Mladícky drzo, s vlastným pochopením a uchopením, ale v neskrývanej úcte k predlohe, zachoval to najpodstatnejšie z nej. Druhú polovicu natočil produkciou Netflix najatý niktoš, ktorý o Troch mušketieroch ešte včera ani nepočul a podľa normatívnych pokynov spáchal tento atentát na všetko, čo nám kedy pri adaptáciách klasických dobrodružných príbehov bolo sväté. "Les Trois Mousquetaires : Milady" mon cul. ()
Přestože jsem z prvního filmu nebyl zdaleka tak odvařenej jako mnoho jiných, věděl jsem, že na dvojku se podívám. Protože Eva Green. I kdyby hrála v nějaké odpadní záležitostí, kvůli ní se na to mrknu. Což ale neznamená, že pak budu milosrdný k těm, kteří ji tou srajdou obklopili a dám lepší hodnocení. Tento film samozřejmě tak hluboko nepadá...konec konců Tři mušketýři jsou francouzský literární klenůtek; výtky jsou spíše záležitostí vkusu diváka, než že by šlo o objektivní nekvalitu. Dumas byl romanopisec a chápal, jak moc příběhu škodí, když jsou nadužívány náhody, když se autor čtenáři podbízí, když je předvídatelný, nebo naopak zbytečně zašmodrchaný... . Byl mistr svého oboru. To se ovšem o Matthieu Delaporte říct nedá. Chápu, že nechtěl kopírovat některou z desítek adaptací, které za těch skoro 100 let vznikly...přestože chtěl využít atraktivních prvků, kterými je román prodchnutý. Dokonce nemám velké výhrady k rozhodnutí udělat realisticky pojatý příběh bez dobrodružného a odlehčeného nádechu. I když na můj vkus je to zbytečně přehutnělé. Jenže ta snaha udělat z dobrodružně historického románu thriller, vyústila v rozsáhlé přepisování; snahu zvýraznit především dramatické momenty. Vlastně čistý protipól zprzněnosti Paula W.S. Andersona. Místo jeho akční debilitky, dostáváme rodinné a válečné drama na pozadí francouzské intrikami prošpikované historie. V případě postavy Milady, dokonce drama antických rozměrů. O pokračování moc nestojím, ale bylo by víc než vhodné, dát postavě Milady možnost, prosviňačit se až ke svému konci. Je to autenticky špinavé, surové, ovšem pro mě často nezáživné...to když se nás tvůrci snaží vzdělávat ... . Občasné snahy o vtípky působily skoro nepatřičně...přestože jsou ozdobou originálu. Takový hybrid oceňuji především stran výpravy a hereckých výkonů...je to poctivý historický film, ale mě nijak zvlášť nebavil. Ty 4* jsou z jedné třetiny jen za Evku. ()
V první díle voda, teď oheň. Milady on fire, doslova a do písmene. Eva Green téhle postavě vdechla ještě víc tragiky a osvobodila jí ještě víc z korzetu "villain" schématu, který známe z klasických mušketýrů. Díky tomu jsou kanonické momenty příběhu v závěru skutečně silné a Milady dává novou energii zdánlivě neproblematické postavě D'Artagnana (o Athosovi samozřejmě nemluvě). Bourboulon opakuje devizy jedničky, má to silný rozjezd, výbornou akci i temnou naléhavost, kterou chytře narušuje Portos s Aramisem a jejich frontový wedding special. Tentokrát navíc funguje i lépe vystavěné finále. Jisté rozpaky (opět) z některých jankovitých oslích můstků a nadále poněkud enigmatickým motivacím vybraných dějových zvratů politické linie. Sympatické je, že podobně jako Milady i Richelieu získává v téhle verzi nové vrstvy nad své padoušství. Na okraj, jsem ten poslední, kdo by zrovna v adaptaci díla kreolského autora kritizoval figury jiné barvy pleti, ale "černý princ" působí zatím trochu jako pověstný simpsonovský pes Poochie. Ve třetím díle čekám nápravu! Krucinál, já čekám hlavně ten třetí díl téhle nejlepší dumasovské adaptace! ()
Pokračování kapku horší, scénář místama hloupý a s ohledem na knižní předlohu nekompaktní, bojové scény slabší a málo a mám ohromný problém s představitelkou Milady de Winter, která sice herecky všechny válcuje, ale typově se mi na ni nehodí ... nicméně, ikdyž to není nic zázračného, strašně hezky se na to kouká, vizuál 17.století na jednotku, líbivá kamera (pokud tam nejsou bojové scény), takže fajn, přesně takhle má vypadat každá moderní dobrodružná dobovka. ()
Pokračovanie lepšie ako začiatok, pekne natočené a na rozdiel od bežných historických filmov súčasnosti nebolo treba ani ukazovať žiadnu zoo, bobry aj kozy ostali doma, dokonca aj Eva Green postila. A bolo už aj viac svetla, režisér sám priznal, že tá prvá časť bola dosť tmavá. No a chvalabohu, že na to prišiel, pretože aspoň bolo dobre vidieť na čierneho mušketiera a to by sme pri nedostatku svitu mohli prehliadnuť! Režisér to osvietil a konečne osvietilo aj mňa, už sa začínam prebúdzať z tmárskeho spánku a môžem spoľahlivo woke prehlásiť, že každý druhý mušketier sa volal Toketemu Ohwovoriole alebo Abdullahi Abakar, o tom niet pochýb, tak pravil Marxhustra a ja to mám načítané. ()
Galerie (70)
Zajímavosti (7)
- Vo Francúzsku sa začali vojenské uniformy zavádzať až od roku 1660. Avšak mušketieri, ako elitná jednotka kráľa, nosili od roku 1622 modrý plášť so štyrmi okvetnými krížmi s ľaliovými kvetmi cez svoje civilné odevy. Z estetických dôvodov a proti názoru historického poradcu filmu Juliena Wilmarta tím filmu tieto plášte nahradil tmavomodrými kabátmi s krížovým znakom na ramene. (Arsenal83)
- Režisér Martin Bourboulon zmenil kolorimetriu oproti prvému filmu aj na základe diváckych recenzií: "Musím priznať, že sme zohľadnili názory divákov. Po prvom filme sme sa rozhodli ponúknuť svetlejšiu, jasnejšiu a lesklejšiu farebnosť. Chceli sme viac hrať s kontrastmi. V D'Artagnanovi bol obraz trochu stiesnený. Druhá časť mala byť jasnejšia." (Arsenal83)
Reklama