Režie:
Martin BourboulonKamera:
Nicolas BolducHudba:
Guillaume RousselHrají:
François Civil, Vincent Cassel, Romain Duris, Pio Marmaï, Eva Green, Louis Garrel, Vicky Krieps, Lyna Khoudri, Jacob Fortune-Lloyd, Marc Barbé (více)Obsahy(1)
V království rozděleném náboženskými válkami a pod hrozbou britské invaze, hrstka mužů a žen zkříží meče a spojí svůj osud s osudem Francie… Temperamentní mladý gaskoněc d‘Artagnan, neohrožení a věrní královští mušketýři Athos, Porthos a Aramis, křehká Constance, ďábelsky prohnaný kardinál z Richelieu či krásná a tajemná Milady de Winter jsou hlavními protagonisty nesmrtelného vyprávění o odvaze, lásce a cti. (Bioscop)
(více)Videa (2)
Recenze (264)
Možná jsem po všech chvalozpěvech čekal malinko více. Ale fakt jen o špičku kordu. Sympatické postavy v čele s mentorem Athosem. Příběh který tu zpomalí, jindy se sype jak když šviháš ostřím. Eva v prvním díle prostoru moc nemá, ale moc dobře cítíš to spící vše co dokáže rozpoutat pohledem svým a pohledem na ní. Několikrát jsem si uvědomil jak moc mě baví kulisy. Budovy jak zvenčí tak zevnitř na mě dýchají svojí uvěřitelností. Špinavé kostýmy dotváří pocit, že i hlavní postavy jsou tak trošku nicotné v mnohem vyšší hře. Na mě to to fungovalo. 75 procent. ()
Jsou chvíle, kdy nic jinýho nepotřebuju. Trošku si oddáchnout, zajít si do přírody, nebo najít v kině nějakou solidní pecku. A ejhle, je to tady. Sice to na vás neskáče pětkrát za den v programu, ale o to je pro mě ve výsledku lepší. Stará, dobrá klasika plná akce a poctivých soubojů s mojí oblíbenou Evou Green a ještě oblíbenějším Vincentem Casselem. To mě prostě nemohlo zklamat! Ještě teď jsem plný nadšení a pátou hvězdu si (zatím) nechávám do foroty. ()
Pryč jsou syté barvy a rozjuchané choreografie Lesterovy klasické verze. Bourboulon nechává svoje hrdiny rýt rypákem v hlíně a blátě, D'Artagnana v první scéně doslovně. Ubylo humoru, to ale neznamená, že trio, co je ve skutečnosti kvartet, postrádá osobitý vtip a šarm. Obsazení je dobré, výprava řádně ošuntělá, kostýmy špinavé a děj prolezlý intrikami. Odchylky od Dumase jsou obhajitelné, je zřetelné, že nová adaptace chce do hry víc dostat zákulisní pletichy a trochu odstavit milostné motivy, což je v pořádku. Škoda, že některé dějové zkratky mají trochu rozháranou logiku, ale po pár pochybách, jestli celá ta protestantská legrace pod Paříží není jen zbytečná odbočka, nakonec vítězí pocit, že ve dvojce se vše může zúročit v bezva podívanou. Nakonec mi tak vadí jen drobnosti, hlavně to, že Richelieu je postava bez výrazu. Ale všechno ostatní štymuje. Jednozáběrová akce nahradila hravé choreografie fyzičností a mušketýrská parta si rychle sedne. Velmi důstojný příspěvek do dumasovského kánonu! ()
Jásám, protože tahle klasika rozhodně neobsahovala žádné posrané moderní prvky plný digi bordelu, ale starou dobrou poctivou školu, založenou na příběhu, dobovosti, atmosféře a všeobecné kvalitě. Vysloveně se těším na pokračování a to už jsem v sobě neměl hodně, hodně dlouho. A zase prosím distributora i o titulkovou verzi do kina. ()
Tvůrci si mě dnes večer povodili jako marionetku, ode mne je to bez připomínek, já sedla na lep od prvních minut a nechala se báječně pohoupat, herecký ansámbl skvostný, krásně natočené, nádherná výprava, hudební podmaz příjemný a moc se těším na pokračování s Milady, Eva Greenová je fantastická mrcha, krásná žena a výborná herečka, co víc si přát? ()
Galerie (50)
Zajímavosti (24)
- Režisér Martin Bourboulon uviedol, že inšpiráciou pre túto novú adaptáciu boli Súperi (1977), Dobyvatelia stratenej archy (1981), Cyrano z Bergeracu (1990), Kráľovná Margot (1994), Gladiátor (2000) a Revenant (2015). (Arsenal83)
- Na rozdiel od predchádzajúcich adaptácií románu chceli scenáristi Matthieu Delaporte a Alexandre de La Patellière urobiť z Dumasovho diela „triler vo svete násilia“, pričom film chceli urobiť na "americký spôsob". (Arsenal83)
- Postava D'Artagnana ostáva nemotorná ako z románu, ale jeho neohrabané dvorenie Constance Bonacieuxovej upravil sám Civil tak, aby bolo v jeho postave viac rešpektu: „Ten muž dnes nezastáva to isté miesto ako v 17. storočí, a preto som bol pri svojich scénach s Lynou Khoudri pozornejší.“ (Arsenal83)
Reklama