Režie:
Jiří HavelkaKamera:
Martin ŠtěpánekHudba:
Martin HůlaHrají:
Igor Chmela, Jana Plodková, Ctirad Götz, Jenovéfa Boková, Tereza Marečková, Beáta Mikušová, Oliver Vyskočil, Jaroslav Plesl, Alois Švehlík, Václav Kopta (více)Obsahy(1)
Malebnou českou krajinou projíždí motoráček. Lidé uvnitř sedí, švitoří, nebo naopak mlčí, pokukují z oken nebo pospávají. Vlak se náhle porouchá a strojvůdce Miloš musí vystoupit z vlaku, aby poruchu napravil. Vlak stojící v mírném spádu se však samovolně rozjede zpět do výchozí stanice a vyděšenému Milošovi nezbývá než se poklusem vydat za ním. Cestující ocení, že zase jedou, ale záhy si uvědomí, že špatným směrem. Hlasitě protestují a dožadují se informací. Kabina strojvedoucího je neprodyšně uzavřená a nikdo se zpoza dveří neozývá. Mezi cestujícími se šíří první ataky paniky – že by to byl únos, pomsta nebo naprosté selhání systému? Kontakt s okolím prostřednictvím mobilních telefonů selhává a nepomáhá ani zoufalý křik z oken. Cestující za pomocí brutálních prostředků a myslivcovy pušky otevřou dveře obou kabin strojvůdce, ale dosáhnou pouze potvrzení svých nejhorších očekávání, a to - že motoráček nikdo neřídí… (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (601)
Něco na tom Jirkovi Havelkovi musí být, když už se mi po druhé stalo, že jsem viděl jeho film a svým stylem a humorem mi připomněl nejslavnější komediální období československé filmové éry. Mimořádná událost je mimořádný film. Stylem, humorem, provedením. Herci záměrně přehrávají, ale nedochází tu k parodii. Každá z těch postav je osobitá, zábavná. Mnohdy i hodně zajímavá. Těch 103 minut uteklo v tom motoráčku jako prd, a že jsem si to tak užil neovlivňuje ani to, že rád jezdím vlakem. Tohle je opět povedená záležitost a ctí kvality režiséra předchozího filmu. Už teď se nemůžu dočkat, s čím přijde příště. ()
Mě bavil nejvíc ten politik a jeho slogany typu "Jistota je jistota". To by byl možná námět na samostatnej film. Ve vlaku to občas haprovalo a přišlo mi, že Havelka tentokrát hlavně ke konci tak trochu vařil z vody. Ale Havelkův styl humoru mi docela sedí a 4 hvězdy nakonec dám. Vlastníci se mi líbili ale víc. Kromě toho si myslim, že tenhle film funguje teď, kdy máme ještě v živý paměti bábu pod kořenem, teroristu Baldu nebo Humáčka v červený mikině. Je otázka, jestli třeba za 10 let tyhle vtipy a narážky budou ještě aktuální. ()
Inšpirácia Divokými historkami, takže absurdná poviedka s absurdnými postavami, pričom absurdným je už fakt, že všetko sa deje v "nebezpečne" unikajúcom vlaku, z ktorého by pohodlne vyskočil aj beznohý. Mnoho dialógových vsuviek a replík veľmi vtipných, celkovo dielo naozaj podarené, nápadité a trefné. A záverečný fľusanec médiám, ktoré z každého hovna urobia senzáciu, bol v tomto celom najtrefnejší. ()
Ta sociální skladba cestujících asi nebyla ideálním společenským průřezem, ale na druhou stranu se podobná partička mez Kolešovicema a Chrášťanama mohla potkat. Nicméně ty třecí plochy nebyly z mého pohledu tak velké, takže to zpočátku maličko vázlo. Nicméně když nastoupily první domněnky o tom, co zapříčinilo krizovou situaci, začal jsem smát a to mi zůstalo až do konce. Pomyslným zlatým hřebem bylo přiznávání hříchů a neskutečný byl i zásah dobrovolných hasičů posílených myslivci a policejní hlídkou. Casting vyšel na výbornou a obdiv zaslouží zehména chudák Kopta. Není to sice tak dovré jako Vlastníci, ale je to v krátké době další česká komedie, která mě potěšila. 80% ()
Galerie (21)
Photo © CinemArt / Jaroslav Kutheil
![Mimořádná událost - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/165/517/165517078_321cdb.jpg)
Zajímavosti (27)
- Kancelář hejtmana byla fiktivně umístěna do domu Radost na Žižkově. (Mara97)
- Když slečna v lese natáčí jedoucí vlak na mobil (ve 45. minutě filmu), jde vidět, že v tu chvíli Soňa (Tereza Marečková) v kostýmu papouška prochází vlakem ve směru jízdy. Když si ale tým hejtmana (Václav Vašák) video následně pouští na sociální síti (57. minuta), stojí naopak Soňa nehybně u zadního okýnka společně s pohřebákem (Jaroslav Plesl). (GordonCZ)
- Policisté zde mají jako služební zbraně Colty 1911, což je samozřejmě u Policie České republiky nesmysl. (Winster)
Jiří Havelka divadelní to režisér se vrhl na režírování filmů a jde mu to skvěle! Divadlo je v tom přesto stále vidět a není to rozhodně na škodu. Spíše jde o typ formy. Jeho komedie jsou primárně konverzační, odehrávající se na malém prostoru ať už jde o cimru kde se pořádá schůze vlastníků SVJ, nebo paluba splašeného kufru (motoráku 810). Jeho komedie jsou jednoduché svými náměty a v tom je jejich kouzlo. Zatímco jiní autoři už neví coby a buď se zacyklili ve vztahových klišé, nebo v rámci originality se snaží přijít s nějakými novými náměty, mnohdy obskurními, Havelka dobře ví, že humoru je spousta kolem nás. Toho každodenního lidského, přirozeného. Stačí mít oči otevřené a vnímat svět kolem. Proto Vlastníci měli takový úspěch. Protože to bylo ze života, z toho reálného světa kolem, který každý zná. Každý se díky tomu umí perfektně vcítit do předkládaného příběhu. Paluba vlaku je možná pro někoho exotickým místem, protože vlakem nejel už dlouho. Pro mne třeba je to každodenní záležitost. Zažil jsem ve vlacích našeho národního dopravce za ty roky ježdění už lecos. Mimořádné události, defekty lokomotiv, spadlé troleje, sebevrahy, nehody, desítky zpoždění z nejroztodivnějších důvodů s ještě roztodivnějších výmluvami ČD, které se dnes už alespoň hlásí páč dříve člověk nevěděl vůbec nic... ( mezi mé nejoblíbenější patří, že : vlak je opožděn z důvodu provozu...) :-). No a pak tu máme další kapitolu a to jsou sami cestující. Opět nekonečný balík námětů od těch co se chtějí družit, seznamovat až po ty co si natáhnou smradlavé nohy klidně vedle vás, pustí si nahlas film, smrdí potem, spí, chrápou, slintají, řvou, mají vřískající děti kopající vás do opěradla sedadla, cyklisty přes jejichž kola v uličce kolikrát ani nejde projít do vagonu aniž by jste neumazali od bahna či neškrábli o hranu šplapky, žrouty jedící smradlavou sekanou, klimbající čtenáře jimž neustále padají knihy (dnes spíše mobily a tablety) z rukou, managery celou cestu cosi důležitě datlující do mobilu, zmatené cestující jedoucí jinam než chtěli, cestující se špatnou jízdenkou hádající se o pásmech s průvodčím, pubescenty bez jízdenek honících se s průvodčím po jednotlivých patrech city elephantu, pejskaře s někdy milými psími cestujími a jindy se zabijáky v košících jichž se bojíte i tak, krásné cestující ženského plémě jež vás neustále odtrhují od knihy či krajiny za oknem, dámy průvodčí a pány průvodčí milé i nemilé (dnes převážně milé).... Je skutečně kam sáhnout. Havelka je inteligentní chlap a tak jistou inteligenci očekává i od diváka. Na malý prostor vtěsnal určitý vzorek naší populace projevující se takovým tím naším domácím čecháčkovstvím a nemyslím to ani nijak pejorativně. A aby toho nebylo málo, vkomponoval do děje velmi vtipně další kuriózní příhody, které pozorný divák zachytí. Samozřejmě je to jelen co na jihu Čech odcizil nimrodovi kulovnici, falešný letec RAF Jan Horal, první český terorista Jaromír Balda kácející stromy na železniční trať, legendární paní Zdena uvízlá pod kořenem v lesích u Telče, Hamajdova červená krizová mikča a samozřejmě samotné ujetí vlaku v roce 2019 atd... Možná tam toho bylo i více, určitě dám film ještě jednou a třeba to objevím. Havelka nevysvětluje, nemá tu potřeba. Nechává diváka si to najít. A kdo to neví má smůlu a možná proto mu film přijde špatný. Než jsem jej viděl, četl jsem na něj převážně recenze se špatným hodnocením. Ale tenhle film si nehraje na žádnou novou vlnu nebo art. Má jedinou ambici - pobavit a daří se mu to skvěle. Není to žádná rekonstrukce skutečné události. Je to konverzační komedie o jedné cestě vlakem z bodu A do bodu B a já si ji celou od bodu A do bodu A skvěle užil ! :-) Vysrkávám 5 rumových pralinek a svolávám krizový štáb ! * * * * () (méně) (více)