Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Malebnou českou krajinou projíždí motoráček. Lidé uvnitř sedí, švitoří, nebo naopak mlčí, pokukují z oken nebo pospávají. Vlak se náhle porouchá a strojvůdce Miloš musí vystoupit z vlaku, aby poruchu napravil. Vlak stojící v mírném spádu se však samovolně rozjede zpět do výchozí stanice a vyděšenému Milošovi nezbývá než se poklusem vydat za ním. Cestující ocení, že zase jedou, ale záhy si uvědomí, že špatným směrem. Hlasitě protestují a dožadují se informací. Kabina strojvedoucího je neprodyšně uzavřená a nikdo se zpoza dveří neozývá. Mezi cestujícími se šíří první ataky paniky – že by to byl únos, pomsta nebo naprosté selhání systému? Kontakt s okolím prostřednictvím mobilních telefonů selhává a nepomáhá ani zoufalý křik z oken. Cestující za pomocí brutálních prostředků a myslivcovy pušky otevřou dveře obou kabin strojvůdce, ale dosáhnou pouze potvrzení svých nejhorších očekávání, a to - že motoráček nikdo neřídí… (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (601)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Jiří Havelka divadelní to režisér se vrhl na režírování filmů a jde mu to skvěle! Divadlo je v tom přesto stále vidět a není to rozhodně na škodu. Spíše jde o typ formy. Jeho komedie jsou primárně konverzační, odehrávající se na malém prostoru ať už jde o cimru kde se pořádá schůze vlastníků SVJ, nebo paluba splašeného kufru (motoráku 810). Jeho komedie jsou jednoduché svými náměty a v tom je jejich kouzlo. Zatímco jiní autoři už neví coby a buď se zacyklili ve vztahových klišé, nebo v rámci originality se snaží přijít s nějakými novými náměty, mnohdy obskurními, Havelka dobře ví, že humoru je spousta kolem nás. Toho každodenního lidského, přirozeného. Stačí mít oči otevřené a vnímat svět kolem. Proto Vlastníci měli takový úspěch. Protože to bylo ze života, z toho reálného světa kolem, který každý zná. Každý se díky tomu umí perfektně vcítit do předkládaného příběhu. Paluba vlaku je možná pro někoho exotickým místem, protože vlakem nejel už dlouho. Pro mne třeba je to každodenní záležitost. Zažil jsem ve vlacích našeho národního dopravce za ty roky ježdění už lecos. Mimořádné události, defekty lokomotiv, spadlé troleje, sebevrahy, nehody, desítky zpoždění z nejroztodivnějších důvodů s ještě roztodivnějších výmluvami ČD, které se dnes už alespoň hlásí páč dříve člověk nevěděl vůbec nic...  ( mezi mé nejoblíbenější patří, že : vlak je opožděn z důvodu provozu...) :-). No a pak tu máme další kapitolu a to jsou sami cestující. Opět nekonečný balík námětů od těch co se chtějí družit, seznamovat až po ty co si natáhnou smradlavé nohy klidně vedle vás, pustí si nahlas film, smrdí potem, spí, chrápou, slintají, řvou, mají vřískající děti kopající vás do opěradla sedadla, cyklisty přes jejichž kola v uličce kolikrát ani nejde projít do vagonu aniž by jste neumazali od bahna či neškrábli o hranu šplapky, žrouty jedící smradlavou sekanou, klimbající čtenáře jimž neustále padají knihy (dnes spíše mobily a tablety) z rukou, managery celou cestu cosi důležitě datlující do mobilu, zmatené cestující jedoucí jinam než chtěli, cestující se špatnou jízdenkou hádající se o pásmech s průvodčím, pubescenty bez jízdenek honících se s průvodčím po jednotlivých patrech city elephantu, pejskaře s někdy milými psími cestujími a jindy se zabijáky v košících jichž se bojíte i tak,  krásné cestující ženského plémě jež vás neustále odtrhují od knihy či krajiny za oknem, dámy průvodčí a pány průvodčí milé i nemilé (dnes převážně milé).... Je skutečně kam sáhnout. Havelka je inteligentní chlap a tak jistou inteligenci očekává i od diváka. Na malý prostor vtěsnal určitý vzorek naší populace projevující se takovým tím naším domácím čecháčkovstvím a nemyslím to ani nijak pejorativně. A aby toho nebylo málo, vkomponoval do děje velmi vtipně další kuriózní příhody, které pozorný divák zachytí. Samozřejmě je to jelen co na jihu Čech odcizil nimrodovi kulovnici, falešný letec RAF Jan Horal, první český terorista  Jaromír Balda kácející stromy na železniční trať, legendární paní Zdena uvízlá pod kořenem v lesích u Telče, Hamajdova červená krizová mikča a samozřejmě samotné ujetí vlaku v roce 2019 atd... Možná tam toho bylo i více, určitě dám film ještě jednou a třeba to objevím.  Havelka nevysvětluje, nemá tu potřeba. Nechává diváka si to najít. A kdo to neví má smůlu a možná proto mu film přijde špatný. Než jsem jej viděl, četl jsem na něj převážně recenze se špatným hodnocením. Ale tenhle film si nehraje na žádnou novou vlnu nebo art. Má jedinou ambici - pobavit a daří se mu to skvěle. Není to žádná rekonstrukce skutečné události. Je to konverzační komedie o jedné cestě vlakem z bodu A do bodu B a já si ji celou od bodu A do bodu A skvěle užil ! :-) Vysrkávám 5 rumových pralinek a svolávám krizový štáb ! * * * * () (méně) (více)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Je tu jistá paralela. Ta samovolně se pohybující lokálka obsazená lokálními karikaturami je film a Havelka je Koptův strojvedoucí, co za nim marně vyklusává v touze zmáčknout tlačítko s nápisem kompaktnost. Kdyby ten most před koncem nebyl dokončený, člen kapely, co moc kouká na filmy, vzpomněl Smrt přichází v bílém a Pleslův Charón Kopfrkingl odhalil pravý důvod své přítomnosti, věřil bych, že se pan režisér zase dostal do kabiny a ten přehnaný odklon od realismu zapracoval do jízdního řádu.. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Velké zklamání, neměl bych věřit high conceptům, protože mi přišlo, že tohle musí být díky námětu na nějaké rovině ok. Nakonec to jsou ale nesoustředěné scénky, které mluví jazykem satiry, ale o ničem nejsou, pouze stvrzují stereotypy - což je vážně smutné, protože to otevírá dvířka k hodně věcem, které to nakonec ignoruje. Nejblíž se to dostane ke kritice médií, ovšem i ta je značně neaktuální a povrchní. Vyloženě blbé rozhodnutí (ale bohužel typické) je zobrazení českého rasizmu jako bodré a roztomilé vlastnosti, která je postavě dána do vínku a prostě jí zůstane a nikdo nad tím nehne brvou. Ačkoliv ten film takové chování neschvaluje, rozhodně ho normalizuje. Scéna implikovaného sexu mezi Pleslem a dvakrát mladší vyděšenou holkou je naprosto nepřípustná a nechápu, jak mohl film projít celou fází produkce, aniž by ji někdo vyškrtl ze scénáře. I kdybych ale pominul tyhle naprosté stopky, tak zbyde urputně průměrný film, který je jen jakýmsi duchovním nástupcem Troškova Kameňáku s lepší obrazovou postprodukcí. Aspoň ale vím, jaké to je být uvězněný ve vlaku s nesnesitenými karikaturami a čekat na smířlivé vysvobození smrti. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Jak praví úvodní titulek, skutečná jízda vlaku bez strojvedoucího trvala 14 minut. Už jen roztažením na hodinu a půl se dostáváme mimo realitu a můžeme film brát jen jako konverzační komedii. Dobře obsazené osazenstvo motoráčku se snaží diváky bavit a hláškovat, vytváření satiry s lokálním politikem a mediálním obrazem situace trochu pokulhává. Na hodinku a tři čtvrtě to zabavilo, ale taková událost jako Vlastníci z toho nebude. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Měl jsem stejný problém jako v případě (taktéž Havelkových) Vlastníků: Každá postava dostala hned na začátku svoji škatulku, ze které se až do konce nevymanila, a tak bylo veškeré jejich počínání nejen předvídatelné, ale hlavně i nudné. Humor se konal výjimečně. Nápad na film složený z porůznu posbíraných těžko uvěřitelných, ale opravdových historek, měl zkrátka určitě větší potenciál než stát se o něco sofistikovanějším Kameňákem, který navíc subjektivně trvá nesnesitelné dvě a půl hodiny. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (27)

  • Když slečna v lese natáčí jedoucí vlak na mobil (ve 45. minutě filmu), jde vidět, že v tu chvíli Soňa (Tereza Marečková) v kostýmu papouška prochází vlakem ve směru jízdy. Když si ale tým hejtmana (Václav Vašák) video následně pouští na sociální síti (57. minuta), stojí naopak Soňa nehybně u zadního okýnka společně s pohřebákem (Jaroslav Plesl). (GordonCZ)
  • Postava Olivera Vyskočila zmiňuje, že most, po kterém jedou, je nejvyšší železniční most v České republice. Pravdou ale je, že nejvyšší je Žampašský most s výškou 41,73 metrů nad terénem. (Krabroz)
  • Červený svetr, ve kterém se hejtman na konci filmu objeví, odkazuje na bývalého ministra vnitra Jana Hamáčka, který podobný svetr nosil v krizovém štábu během covidové krize. (Kothy)

Související novinky

Květnové Kino na hranici se vrací

Květnové Kino na hranici se vrací

21.04.2022

Letošní 24. ročník filmové přehlídky Kino na hranici, která se koná na obou stranách řeky Olzy, v Českém Těšíně a Těšíně, proběhne 29. dubna až 3. května 2022. Organizátoři se vrátili k původní… (více)

Reklama

Reklama