Devadesátky
Režie:
Peter BebjakScénář:
Josef MarešKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Patricie Pagáčová, Štepánka Fingerhutová, Jan Kolařík, Kateřina Marešová, Radek Polák, Martin Stránský, Pavel Batěk, Bořek Slezáček (více)Obsahy(1)
Jen v Praze se stane přes padesát vražd ročně. Kam vlastně pachatelé odklízejí těla, která se nikdy nenašla? Příběh z časů, kdy dostat mafiána znamenalo se s ním kamarádit. Z dob, kdy vám bývalý kolega z přátelství nabízel lépe placené místo na druhé straně zákona. (Česká televize)
Recenze (89)
Ach jo, to je teda něco.. Seriál vůbec není taková pohoda na sledování, jak jsem doufal a dost se liší od tradičních kriminálních seriálů, které nám ČT tak ráda prezentuje. Atmosféra u pátrání potápěčů opravdu pozoruhodná a právě tahle linka mě přinutila přiklepnout lepší hodnocení, navíc to i k něčemu přece jen bylo.. Už i na toho otřesného Sokola si zvykám, nebo se už nějak otupil... Postupně si to už sedá, hlavně díky skvělému Fingerovi. ()
WOW! A v tomhle já jsem bezstarostně vyrůstal. Tíživá hutná a až lepkavá nálada červencového léta kdesi u Orlíku, k tomu naprosto bezvadně pasující hudba a Sokol konečně začíná vyrůstat z postavičky "Srandovního strejdy, co uvádí tu travesti taškařici" do temného polozáporáka. A asi to s ním nedopadne dobře. ()
Nepamatuji si, že bych si kdy z nějakého českého seriálu odnesl takový zážitek jako po čtvrté epizodě Devadesátek. To, co tato epizoda divákovi dala, by se dalo bez nadsázky přiřadit k highlightům nejen tuzemské seriálové tvorby, za kterou by se nemusely stydět ani lepší zahraniční produkce. Nevybavuji si, že bych po dosledování nějakého CZ/SK seriálu zíral na závěrečné titulky s otevřenou pusou a právě zpracovával zážitek, který daleko převyšuje návštěvu kina. Atmosféra, napětí a tíživá hudba Juraje Dobrakova vrhne diváka do středu dění a to způsobem, že si ani neuvědomíte, že sledujete televizní seriál. Už v tuto chvíli lze Devadesátky považovat za klenot české seriálové tvorby, který už teď sedí na trůnu a na míle převyšuje laciné, brakové, hloupé a scénáristicky/dramaturgicky primitivnější konkurenty, které cílí na nenáročné a po pracovním dni unavené publikum (zdravím Voyo a kreativní producenty tuzemských komerčních televizí). Pokud by se tvůrcům i nadále podařilo přidat pod kotel a zobrazit následující bezprostřední dění ve své surovosti a ohyzdnosti tak , jak se celá kauza udála, tak tu můžeme mít český Černobyl a to bez nadsázky. Klobouk dolů všem zúčastněným a Marešovi zvlášť. PS: Juraj Dobrakov coby skladatel se mi začíná čím dál tím víc líbit. ()
// "Něco tady je." Wow, aneb jak napínavý může být hledání jehly v kupce sena, respektive sudů na dně přehrady. Neskutečná gradace, snad nikdy mi žádný český seriál ani film nezpůsobil takový hodinový pnutí s tak fantastickým pocitem zadostiučinění na konci, jako tady. Ty postavy, ty dialogy, ta kamera! Horkej adept na nejlepší věc, co tady u nás za posledních dvacet let vznikla. Fantazie a furt tomu nemůžu uvěřit. ()
Jo, jo, po čtvrté epizodě se mi jen potvrdilo, že budu mít i dnes fajn den se skvělým českým seriálem. Převelice mě baví sledovat každodenní pachtění se kriminalistů a dohledávání sebemenších detailů k případu, přičemž je výsledek krajně nejistý. Tvůrci dokonale namixovali fikci s fakty, takže celek působí naprosto kompaktně a velice jasně ukazuje nelehkou situaci kriminalistů v nejdivočejším období porevoluční svobody. / Poučení: Když nic nevidíš, jdi po hmatu. ()
Galerie (17)
Photo © Česká televize / Klára Cvrčková
Zajímavosti (6)
- Přepadení banky IRK se natáčelo 9. srpna 2020 před budovou České spořitelny na Vršovickém náměstí v Praze. (PetrNovak)
- Na konci epizody zazní skladba „A to tě trochu bolí“ od skupiny Alice. (Punisher)
- Premiéru čtvrté epizody sledovalo 2,09 milionu diváků starších 15 let (podíl 44,36 %), jednalo se tak o nejsledovanější pořad nedělního večera i celého dne. (rublik05)
Reklama