Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Beau se bojí – života, světa a především své mámy. Na cestě na rodinnou návštěvu je vtažen do nečekané spirály absurdních událostí, které si nedokázal představit ani v těch nejtemnějších snech. Na šílené pouti plné humoru, děsů a dobrodružství se tak musí samotářský podivín vyrovnat se svými strachy a konečně vzít život do vlastních rukou. Filmový vizionář Ari Aster (Děsivé dědictví, Slunovrat) spojil síly s hereckým chameleonem Joaquinem Phoenixem (Joker) a přichází s mimořádně pohlcujícím filmovým zážitkem bořícím bariéry žánrů i diváckých očekávání. (Aerofilms)

(více)

Videa (5)

Trailer 7

Recenze (236)

Kaluž 

všechny recenze uživatele

Tady se to už Asterovi rozteklo. Prvních cca 80 minut je totální žrádlo (scény v hrůzném podnájmu a rekonvalescence u podezřelých samaritánů s válečným veteránem na dvorku), poté se však Beau (Phoenix) odebere do lesa, kde se divadelním představením spustí nezáživný kolotoč vjemů, pocitů, metafor, zkrátka takové to nimrání se klacíkem v hovínku. V kontrastu s první půlí, kde se to svérázným humorem jen hemžilo, je zbytek filmu silně nedivácký a často až ubíjející. Kaufman, Aronofsky nebo Lynch mají v podobně kryptických látkách furt slušný náskok. Ale třeba do toho Aster taky jednou doroste, nápady by na to měl. ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Strhující kinematografická jízda pro velmi náročného diváka. Cesta do hlubin úzkostlivé duše nestojí na lineárním racionálním vyprávění, nýbrž na abstraktním ztvárněním mysli hlavního pasivního protagonisty zmítajícího se v nekonečném strachu. Velmi odvážný krok od A24, protože tohle nemá ani zdaleka šanci oslovit takovou diváckou skupinu jako Děsivé dědictví nebo Slunovrat, vlastně skoro nikoho, ale i tak je v mainstreamové distribuci osvěžující vidět takhle nekompromisní autorskou vizi s áčkovými production values, která by obstála maximálně v sekci Jiný pohled na festivalu ve Varech (dívám se na tebe Migueli Gomesi). Je to plnokrevný horor o strachu z vnějšího (i vnitřního) světa, kde je vše kolem nás hrozbou, což se Asterovi povedlo za ty nesubjektivní tři hodiny pomocí pozoruhodného scénáře, hypnotické kamery a neotřelých režijních nápadů velmi sugestivně zachytit. Navíc v porovnání s posledním Kaufmanem nabízí mnohem uspokojivější závěrečnou čtvrtinu, v níž všechny detaily hezky metaforicky zapadnou (?) do sebe. Pro fanoušky existenciálních, očekávání rozbíjejících meta-hororů, v nichž se autor utrhne z řetězu, jako Záhada Silver Lake, Nepřítel nebo matka! naprostá povinnost. ()

Reklama

Claw 

všechny recenze uživatele

Ari Aster je skvělý režisér a těším se na jeho další filmy. Točí filmy, které hodně vybočují a hodně převyšují to, co se teď jako horory tvoří. A je to paráda. Hlavně ty náměty jsou vcelku originální, celé je to takové reálné, že to vlastně vychází z témat běžných životů běžných smrtelníků. Člověk je většinou dost nepřipravený na to, kam se bude děj vyvíjet atd… "Beau Is Afraid" je solidní bizárek směřující od zombie hororu, přes "Misery", až k psychedelické "Alence v říši divů". A to jsme teprve v polovině, takže nějaké to překvapení se ještě najde (objevení něčeho nečekaného na půdě). Kromě toho jednotlivá dějství jsou přerušena nějakou brutálnější scénou (ale nic extra šokujícího nečekejte). Neškodný příběh o tom, jak těžké je se dostat na pohřeb, se přehoupne do úvahy nad tím, jaký vliv má výchova matky na psychiku dítěte v dospělosti aneb hledání sebe sama. Celé to tak stojí hlavně na nápadité režii a (několika)roli Joaquina Phoenixe, který ukazuje herecké schopnosti v celé své nahotě (doslova). Hlavní problém filmu je, že je příliš dlouhý. Hlavně ve druhé polovině se vleče jako špatný acid trip. Budete mít problém rozeznat, co je skutečné a co představy hlavního hrdiny. Doufáte, že na konci se dozvíte odpověď na tu obrovskou otázku a bohužel se nedozvíte. To je podle mě největší problém tohoto filmu. Celou dobu přemýšlíte, co je skutečné a co je šílená představa, a oni vám na to nikdy neodpoví. Zatím nejslabší film Ariho Astera ale i tak… film jako žádný jiný a je nutné ho vidět. /70%/ ()

filmoid 

všechny recenze uživatele

Strašná škoda, že v poslední třetině se sopka hroutí sama do sebe - chtělo to soudného dramaturga, který by z autorova tápání, jak to celé ukončit a vypointovat, vyříznul poslední čtvrtinu s resuscitovanou matkou - absolutní omyl. Závěrečná scéna připomíná Camuse (Cizinec) a vše naštěstí zachraňuje. První hodina naprosto famózní! ()

William_ 

všechny recenze uživatele

7/10. Začnu jedinou výtkou a to stopáží (stejně jako u Asteriho předešlého snímku "Slunovrat") - filmu by dle mého prospělo o 30 minut kratší stopáž a to především lépe sestříhat a zkrátit poslední půlhodinovku, která byla nejen dle mého až moc velkou onanií. A teď to pozitivum, a to je celý zbytek filmu a obzvláště první polovina filmu, která je naprosto úžasná a neuvěřitelná a ani nedokážu slovy popsat jak moc jsem si jí užil. V kině jsem byl nadšený jak malý Jarin. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (23)

  • Film mal mať pôvodne 4 hodiny, ale bol zostrihaný na takmer 3. (Arsenal83)
  • Armen Nahapetian (mladý Beau) má na Instagramu napsáno: „I'm Not AI.“ To je v souvislosti s tím, že si mnozí mysleli, že jeho obličej je odbarvený obličej Joaquina Phoenixe (Beau) na těle jiného dítěte. (KGBelik)

Reklama

Reklama