Režie:
Michal BlaškoScénář:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová (více)Epizody(3)
Obsahy(2)
Pracovitá, strohá a ve svých činech pevně přesvědčená o vlastní pravdě si jde zdravotní sestra Hana Kučerová tvrdě za svým. Názory jiných nereflektuje, na ničí přání se neptá. Ona přece ví, co je pro ostatní dobré. Mezi kolegy a sousedy tak přirozeně není příliš oblíbená. Kolegyně v nemocnici odsuzují Hančin příkrý přístup k pacientům, ona zase neschvaluje jejich ochotu navazovat intimní vztahy s lékaři. V tak napjatém prostředí se primář Vaculík snaží zachovat mezi sestrami na oddělení alespoň částečný mír a vytvořit pro pacienty potřebný klid. Pro Vaculíka je pacient na prvním místě. Jenže jak on, tak pravděpodobně všichni kolem něj mají svá tajemství a motivace, ve kterých není snadné se orientovat. Jak rozhodnout o tom, co je pravda a co lež, když fakta nemluví jednoznačně a jediné, co máme k dispozici, jsou naše pocity a domněnky? Jak jednoduché je soudit věci podle toho, jak vypadají v našich očích, a ne podle toho, jaké opravdu jsou? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (171)
„Co píše?“ - „Že mě má ráda.“ Důvody ke zhlédnutí jsem měl dva. Herečku v hlavní roli a scenáristu. Ani jeden mě nezklamal, právě naopak. Hulík potvrdil, že jeho scénáře pro Hořící keř a Pustinu nebyly pouhou náhodou. A Melíšková? Maskéři jistě zaslouží pochvalu, ale tohle byla hereččina dost možná životní role a je v ní skvělá. A přitom to byl risk. Neb zvolit za hlavní hrdinku někoho, ke komu máte hned od úvodu problém cítit nějaké sympatie či soucit, není jen tak. A rovněž zajímavé je sledovat dopady i na životy ostatních (zejména dcery). Celé 3 díly byly protkané chytrou hrou s divákem, ať už šlo o nastražování vodítek tak, abyste si nemohli být jistí, na čem vlastně jste, neustálé upravování si názoru na podezřelou či v neposlední řadě emocionální zapojení sledujícího (hrátky s médii, pokrytecká reakce veřejnosti, bezvýchodná, dusná atmosféra). Rozuzlení asi nebude pro všechny z těch nejšťastnějších, ale já osobně s ním neměl větší problém a výmluvný, symbolický konec mi sednul. Za mě to tedy bude slabší plný počet. ()
Kdybych byla stejně upjatá jako Hana Kučerová, musela bych zmínit naprosto zbabranou scénu převzetí doporučeného dopisu od doručovatelky. Zřejmě bych musela zmínit, že listonoška by po odtržení podala Kučerové dodejku, nikoliv dopis. Ale rozhodně bych musela zmínit ještě mnohem větší ptákovinu. Kučerová si prohlíží obálku proti světlu a to má bohužel tu vlastnost, že obsah papírové obálky poněkud ozřejmí. Kdybych byla Kučerová, chladně bych se se sevřenými rty zeptala, proč do obálky nedali kluci a holky od filmu alespoň jeden papír, aby nebylo vidět, že je prázdná. Jenže já Kučerová nejsem. Takže musím ocenit výkon Kláry Melíškové, jejíž Kučerová měla tak jasné rysy, že si ji umím představit i v jiných situacích, než v kterých mi ji ukázala kamera. Blaškovi se povedlo nejen vedení herců, ale i výtečná tíživá atmosféra. ()
Spoiler - Ad časté dotazy na poslední záběr minisérie. Samozřejmě nevidím tvůrcům do hlavy, ale myslím si, že se mělo jednat o jakési PTSD, kdy zvuk spotřebiče vyvolá vzpomínku na zvuk přístrojů při zástavě srdce. A zároveň tím asi autoři chtěli naznačit, že se kloní k variantě, že sama Kučerová si nebyla jistá, jestli kalium do infuze dala nebo ne (viz dialog s dcerou). ()
Klára Melíšková jako zdravotní sestra obviněná ze série vražd pacientů - nadprůměrně kvalitní minisérie s brilantním hereckým výkonem hlavní hrdinky a bavil mne i Hanuš jako obhájce, kterého doma pochválí za domácí vajíčka, ale za mne to celé sráží poslední díl, kterému chyběla gradace a možná trochu konkrétnější konec. ()
To mlady devce (dcera) tam bylo zbytecne a pusobilo rusive. Meliskova by to utahla levou zadni i bez tyhle otravny postavy. P.S.: Denisa Baresova to zahrala dobre, o to nejde, ale ta postava tam nemela byt. P.P.S.: Kdyby to bylo o chlapovi, hral by to Krobot. Myslim, ze Meliskova se jim musela inspirovat. :))) ()
Galerie (65)
Zajímavosti (18)
- Obhájce (Miroslav Hanuš) dává na sebe telefon Tereze (Denisa Barešová), ale 5 minut předtím ona od něj přijímá telefonát s informací, že máma zůstává ve vazbě. (sator)
- Tereza (Denisa Barešová) své matce ve vazbě ukazuje na mobilu fotku svého přítele. Do věznic v ČR je však vnášení mobilních telefonů zakázáno. (awful)
- V epizodě zazní skladba „Danza Kuduro“ od Lucenzo ft. Don Omar. (FrankSusta)
Reklama