Režie:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Gabriel LaBelle, Michelle Williams, Paul Dano, Seth Rogen, Mateo Zoryon Francis-DeFord, Keeley Karsten, Alina Brace, Julia Butters, Birdie Borria (více)Obsahy(3)
Projekt Stevena Spielberga je částečně autobiografický snímek o jeho dětství a dospívání, vyprávěný optikou mladého začínajícího filmaře. Drama o dospívání sleduje Sammyho Fabelmana, který vyrůstá v poválečné Arizoně, kde zkoumá a poznává, jakou moc mají filmy. Navzdory všem nepřízním osudu a překážkám, které mu stojí v cestě, se Sammy ponoří do své vášně a filmování se mu stane životní cestou. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (12)
Recenze (320)
Steven Spielberg i v pětasedmdesáti zůstává mistrem vypravěčem. Tentokrát je to vyprávění poněkud komornější, zaměřené na vlastní dětství, dospívání a lásku k filmu. Zralé dílo tvůrce, který už nemusí nikomu nic dokazovat, a může si natočit, co chce. David Lynch jako John Ford je báječnou třešinkou na závěr (90%). ()
Nikdy jsem nepochybovala o tom, že mistr patosu Spielberg umí točit, jen právě ty emoce přepálené do komična mi na mnoha jeho filmech vadí. A ejhle, stal se zázrak! Fabelmanovi jsou noblesně emocionální, přitom to je to milý a dokonce i vtipný film. Z každého filmového políčka (dnes již tedy spíše z každého bitu) sálá radost z natáčení. Je neuvěřitelné, že někdo na prahu osmdesátky má mladickou svěžest a dychtivě vypráví o své lásce. Závěrečná scéna před studiem jako kdyby vypadla z filmu Woodyho Allena, vůbec bych nečekala, že mainstreamový režisér Spielberg je něčeho tak silně zavánějícího filmovou genialitou schopen. ()
Steven Spielberg je zpět u toho, co umí nejlépe - citlivě vyprávěné a na charakterech postavené rodinné drama o kouzlech objevování čehosi magického - zde zosobněného kinematografií samotnou. Dvouapůlhodinový film dokáže téměř dokonale strhnout a pohltit, přesto jsou v něm dvě tvůrčí rozhodnutí, nad kterými mi zůstává rozum stát. Jednak nechápu, z jakého důvodu musel mít hlavní herec celý film nasazené tmavé kontaktní čočky, kvůli nimž vypadají jeho oči stejně mrtvě jako oči žraloka z Čelistí. Pro mě to sabotovalo jinak velmi snaživý výkon mladého Gabriela LaBelle. A pak teda myšlenka (spoiler), že by namachrovaný antisemitský šikanátorský hovado na základě kouzla filmového média šlo za svou obětí a nejen se omluvilo, ale rovnou citově zhroutilo nad vlastní prázdnotou - nic naivnějšího a přitroublejšího jsem letos v kině nezažil. Tyhle dvě věci o to víc štvou, protože se jim dalo jednoduše předejít. Nicméně i přes připomínky u mě panuje spokojenost a zejména v krátkých scénách, kdy prostor a výborně napsané role dostanou veteráni Judd Hirsch a David Lynch, jsem měl spokojený úsměv na tváři. ()
Opravdu jsem se těšil, že Spielberg předvede své mistrovství, protože přeci jen převádí na stříbrné plátno svou biografii. Nemohl jsem být dál od pravdy, protože tohle je spíš příběh o rozvráceném manželství, spíše než sonda do života jednoho z nejlepších filmařů světa. Nemohl jsem uvěřit vlastním očím, jak odfláknutě to celé působilo. Překvapivě ploché zejména po herecké stránce. A i když se všichni snažili film velebit, na Oscarech totálně propadl. ()
Spielberg sa rozhodol, že je čas rozprávať aj o sebe, aj keď nie doslovne. Síce to robil už po minulé roky, keď vo viacerých svojich filmoch načrtol svoje biografické osudy, tu ale ide na ostro. A opäť to robí dokonalo. Steven nám proste dospel a obzerá sa za životom. Už to väčšinou nieje stále to večné dieťa a jeho filmografia aj tomu zodpovedá, ale nemôžme mu vyčítať, že sa v poslednej dobe sústreďuje menej na blockbasterové kúsky. On si to ako jeden z mála, za to všetko, zaslúži. ()
Galerie (137)
Zajímavosti (12)
- John Williams mal 91 rokov, keď bol nominovaný na Oscara za najlepšiu pôvodnú hudbu pre tento film, čím sa stal najstarším človekom nominovaným na Oscara v akejkoľvek kategórii. (Arsenal83)
- Režisér Steven Spielberg musel dlouho přemlouvat Davida Lynche, aby ztvárnil postavu režiséra Johna Forda. (Salem)
- Seth Rogen novinárom povedal, že Steven Spielberg bol na pľaci počas produkcie často emocionálny. "Bol to veľmi emotívny zážitok. Na natáčaní veľa plakal," povedal. "Film je dosť priamo založený na jeho živote a takmer všetko, čo sa deje vo filme, je niečo, čo sa stalo jemu.“ (Arsenal83)
Reklama