Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(3)

Obsahy(1)

Třídílná minisérie Případ Roubal nevypráví pouze o životě a trestné činnosti Ivana Roubala. Rovnocenný prostor je věnován i neodbytné touze policisty Jakuba po jeho dopadení a státní zástupkyně Markéty po co nejtvrdším trestu, který má být několikanásobnému vrahovi uložen. Na straně Roubalovy obhajoby stojí zkušený advokát - kariérista Hynek Pokorný a jeho koncipientka Daniela. Ta v průběhu procesu začne na vlastní pěst tajně pátrat a odhalí tak skutečnosti jednoznačně prokazující Roubalovu vinu. V souvislosti s tím začne řešit zásadní morální dilema: Má se i nadále angažovat v případu klienta, který se jí hnusí a o jehož vině je jednoznačně přesvědčena? Nebo má naopak porušit profesní zásady, vydat orgánům činným v trestním řízení důkazy usvědčující klienta, a připravit se tak o budoucí kariéru elitní advokátky, k níž díky svým ambicím a inteligenci míří? (Voyo)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (165)

kingik 

všechny recenze uživatele

Roubale, Roubale, ty kluku jeden zločinecká! Tvůj případ vražd byl svého času pro kriminalisty značně zapeklitý, ovšem pro diváky je to velmi pohlcující podívaná. Hynek Čermák v roli Ivana Roubala je rozkošně poživačný a démonicky manévrující zlosyn, až si říká o nějaké herecké ocenění za svoje ztělesnění (absolutního zla). A k mému překvapení všichni herečtí účastníci kroužící kolem něj a spisů o jeho zločinech se nestali pouhými nadbytečnými figurkami v koutě, žádná z vedlejších postav nebyla jen do počtu, všichni  mají pro průběh příběhu svoji důležitost a odvádějí precizní ztvárnění svých rolí. Jan Čenský v roli přiděleného právníka je najednou nikoliv Janem Čenským, co ve studiové pohádce stavěl rozbořenou polystyrenovou zeď a zpíval cosi o pečení chleba, nýbrž je Janem Čenským, co tentokrát metaforicky peče chleba s manipulativním zločincem, respektive vědomě obhajuje jeho lži. A k ruce má rusovlasou koncipientku Kamilu Trnkovou, která předvádí se soustředěným výkonem zejména lepou fitness postavu, jen ty pravidelně rozdrcené tablety do kávy bych s klidem vynechal. A co Dáša? Dagmar Havlová chytá druhou hereckou mízu a její urputná státní zástupkyně je ztělesněním nezdolné touhy po tvrdém trestu. Řady kriminalistů hájí David Švehlík, ten standardně dobře odvádí herectví, kdy se snaží nepropadat nastavené jednotvárnosti své  úlohy. A za soudní stolicí trůní Jan Antonín Duchoslav, také zajímavá volba a vymanění se z obvyklé herecké škatulky. V podstatě se jedná o soudní drama, kdy je Roubal dopaden a souzen, jenže neexistují proti němu dostatečně nezvratné důkazy. A ty je třeba teprve hledat a nalézt. Třídílnou minisérii má režijně ve zkušených osidlech Tereza Kopáčová, která nasadí tempo a nehodlá z nastavené dynamiky a chytlavosti slevit. Zamrzí jen občasně slabší ozvučení, někdy prostě některá pronesená věta a slůvko zradí divácké sluchovody. Od produkce Novy bych čekal bezduchý tyjátr, neumětelské režijní pojetí, prostě něco prachšpatně a slabomyslně natočeného pro škodolibou kritiku. Případ Roubal ovšem chytí a nepustí. 10/10 ()

hrumsrt 

všechny recenze uživatele

Že kvalitní české seriály dělá jen produkce ČT, to se snaží mimo jiné NOVA vyvrátit touhle minisérií. V podstatě zajímavě rozehrané kriminální drama, které ale tvůrci podcenili. Někdy nestačí jen skutečný námět, chce to mít celou věc i dostatečně uchycenou. Obrovský amatérismus a laxnost v vyobrazení procesních věcí, ať už výslech zadrženého na policejní stanici, tak vůbec proces samotný. Tolik profesně filmových chyb - hudba přes dialogy (specialita TV Nova), dlouhé záběry na jeden pohled kamery, což způsobí často ukousnutý obraz. Ani postavy se nedařilo nějak vykreslit, obzvláště hlavní hrdinka se svojí super schopností používání naslouchátka, že slyší i šepot přes celou místnost. K ní fotřík, který zase v tolika ohledech působí neprofesionálně.. Výsledkem tak je těžce promarněný potenciál a jen další důkaz, že NOVA ještě potřebuje čas, s lepší produkcí by tomu přišlo napětí a daleko větší důraz na vůbec techniky ve filmu. Navíc vůbec není od věci to sestříhat a udělat z toho jeden 90minutový film, aspoň se vyhneme slabším momentům. 60% ()

Reklama

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Rozmazlen prvním dílem jsem očekával, že zbylé dva díly budou minimálně stejně tak dobré, jako výtečná úvodní hodina, nebo ji naopak ještě předčí (jak to u podobných věcí často bývá), ale bohužel, celá minisérie má sestupnou kvalitativní tendenci a ve výsledku to o Roubalovi vlastně ani úplně není. Hlavní tady je začínající právnička, která řeší morální dilema (dejme tomu) a vztah s otcem (zbytečné), přičemž z toho druhého se na konci prakticky stane hlavní zápletka. Čermák je výbornej, ale má málo prostoru, Čenský je výtečný (ale v Ochráncovi byl ještě o chlup lepší), ostatní herci byli fajn. Na Novu dobrý, ale být na to víc času, nebo to dělat ČT, mohla to být fakt lahůdka. Takhle dostáváme jen rutinní minisérii, která je sice furt dobře natočená, zajímavá a dobře odsýpá, ale napětí postrádá úplně (a přitom by bylo na místě) a je na ní vidět, jak je celá prostě nedodělaná. Roubal si lepší zpracování opravdu "zasloužil" a s takovým tvůrčím týmem obzvlášť. 1.část 80%, 2.část 65%, 3.část 60%. Celkem 65%. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Nejdřív jsem byl nadšený, pak spokojený, pak lehce rozčarovaný a nakonec smířlivý. Kdyby všechny seriály vypadaly jako Devadesátky, tak by byl Případ Roubal zklamání, jenže ony tak nevypadají. Třídilná freska o jednom rádoby charismatickém vrahovi se v pohodě vleze do mírného nadprůměru české kinematografie. Některé prvky jsou nad ním - Havlová, Čermák, Čenský a proslov advokátčina otce o spravedlnosti, některé pod ním - scénář a občas kuhající atmosféra. Pochválím ještě výpravu. Prahu devadesátých let si prakticky nepamatuju, ale tady na mě dýchla tak divoce, až se mi z toho zatočila hlava. ()

Tunri 

všechny recenze uživatele

Takový potenciál, který má Roubalův příběh. A takhle slabě to využít. V tomto případě jde o velmi umělecké ztvárnění reálného dění. Teda až na to, že příběh je o mladé studující zrzce, která má v devadesátých letech svůj byt a záznamník a je závislá na diazepamu a hrdá. Cvičí jógu, chodí ve spodním prádle, dělá si kafe, přemýšlí, chodí sem tam a jedná na vlastní pěst. Studuje práva a při své úplně první příležitosti posere všechno, co se zrovna naučila. Má komplikovaný vztah s otcem, který se stihne i vyřešit. Její táta si dá pomerančový džus, protože to je relevantní k případu a je to perfektní rozuzlení všeho. Přednes má stejně strojený, jako jakákoli jiná herečka. Díky naslouchátku má šestý smysl (?!?!!!!!) který jistě při vyšetřování a soudu reálně velmi pomohl. Téhle části je věnovaný velký prostor. Pak tam je vztah mezi studentkou a studentem. Také mají auta a celkově si žijou dobře. Pak tam je detektiv, jeho parťák a státní zástupkyně a všichni už od první minuty snímku vypadají, že přesně vědí, co dělají. Tajní policisté s fotkou v ruce zblízka zírají na nebezpečného podezřelého, kterého mají zadržet. Pak se za ním všichni dlouze otáčejí a čumí mu do xichtu, jestli je to jako opravdu on. Pokud by to tak doopravdy fungovalo, tak nechytí ani mouchu. Rekvizity jsou dobové jen částečně. Celé je to afektované a zároveň prostříhané cool hipsterskými scénami a hudbou. Asi deseti vteřinová znělka se opakuje ve smyčce po celé tři díly. Fakt gratuluju, pevně doufám, že se tohoto tématu chopí i někdo jiný a neudělá z toho napůl imaginární jednohubku, zcela zaměnitelnou s jakoukoli nízkorozpočtovou a rádoby hustou detektivkou. To rádobyhusťáctví českého drama, které zní jak dabing z amerických devadesátkových akčňáků mě začíná pěkně srát. Jako z dramatického kroužku. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (28)

  • Filmová lokace rodinného domu, kde policie hledala důkazy proti Roubalovi (Hynek Čermák), se nachází na adrese Sušická 846/35 na Praze 6 v Dejvicích. (formelin)
  • Natáčelo se v pražských i mimopražských lokacích, které se shodovaly s prostředími, v nichž se předobrazy filmových postav reálně vyskytovaly. Při přípravách a natáčení byl jako odborný poradce přítomen Jan Štoček, bývalý vyšetřovatel legendární pražské mordparty, které se v 90. letech podařilo rozkrýt většinu závažné kriminální činnosti včetně Roubalových vražd. (rakovnik)
  • Režisérka Tereza Kopáčová nejprve nabídku producentů k režii odmítla, protože se zalekla příběhu o masovém vrahovi. (hansel97)

Reklama

Reklama